Logo

Marketing MIX

YouTube Ads Leaderboard 2016 – najpopularniejsze reklamy minionego roku

YouTube ogłasza listę reklam, które w 2016 r. zdobyły największą popularność wśród użytkowników z Polski, jak i całej Europy. 10 filmów tylko z polskiego zestawienia zanotowało ponad 100 lat łącznego czasu oglądania.

Niekwestionowanym zwycięzcą rodzimego rankingu jest Allegro – zajęło wszystkie trzy miejsca na podium z wideo Czego szukasz w Święta? / English for beginners. Reklama zajęła pierwsze miejsce polskiego i ósme europejskiego zestawienia YouTube Ads Leaderboard za cały 2016 rok. Bohater wideo zamawia z serwisu aukcyjnego zestaw do nauki angielskiego i pilnie powtarza słówka, by pojechać na Boże Narodzenie do Wielkiej Brytanii i poznać swoją, nie mówiącą po polsku, wnuczkę.

[youtube=”tU5Rnd-HM6A”]

Nasze rodzime reklamy znalazły się również w europejskich podsumowaniach np. Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro. Film reżyserowany przez Tomasza Bagińskiego, w którym możemy poznać dalsze losy szlachcica Twardowskiego.

[youtube=”M-skpeuYmfE”]

Podium zamyka kolejny spot z serii Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro. Przedstawia współczesną alternatywę dla lustra w walce z Bazyliszkiem.

[youtube=”qS2xTGLCu-M”]

Na czwartej pozycji znalazła się reklama T-Mobile z rozśpiewanymi Tomaszem Kotem i Robertem Lewandowskim.

[youtube=”9BBqdPVf8kA”]

Piąte miejsce to po raz kolejny Allegro z wideo Legendy Polskie. Film Jaga. W którym możemy oglądać waleczną bohaterkę inspirowaną postacią Baby Jagi.

[youtube=”uKbuFYd468w”]

Pozostałą część polskiego zestawienia podbili YouTuberzy w reklamach Fanty, Coca-Coli i Orange, a listę zamyka wideo Axe z lektorskim udziałem znanego rapera Sokoła.

– Zmienia się sposób konsumowania treści wideo w internecie, nie tylko ze względu na zyskujące popularność nowe ekrany, ale również kontent inny niż w tradycyjnych mediach. Tylko w grudniu 2016 r. YouTube odwiedziło prawie 20 milionów Polaków, a platforma jest dziś równie często uzupełnieniem, jak i alternatywą dla telewizji. Ekran, który jest obecnie coraz częściej wybierany przez użytkowników YouTube to ekran telewizora. Oznacza to, że wysokiej jakości treści wideo dostępne na platformie stają się codziennym elementem życia wszystkich domowników. Należy jednak pamiętać, że największą popularnością nadal cieszą się ekrany urządzeń mobilnych. Uwzględnienie tej wiedzy w media planach to dla marek szansa na jeszcze skuteczniejsze zaangażowanie publicznościmówi Tomasz Czudowski, odpowiedzialny za marketing YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej.

Pełna polska lista YouTube Ads Leaderboard 2016 r.:

 

Nazwa kampanii

Marka

Agencja kreatywna

Agencja mediowa

1

Czego szukasz w Święta? | English for beginners

Allegro

agencja Bardzo & dom produkcyjny CutCut.

Zakup mediów: Allegro

2

Legendy Polskie. Film TWARDOWSKY 2.0. Allegro

Allegro

Platige Image

Zakup mediów: Allegro

3

Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro

Allegro

Platige Image

Zakup mediów: Allegro

4

Robert Lewandowski (Lewy) i Tomasz Kot, T-Mobile. Najlepsza sieć!

TMobilePL

Leo Burnett

SMG

5

Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro

Allegro

Platige Image

Zakup mediów: Allegro

6

#FantaMoji z Littlemooonster96, Kaiko, Stuu, Marcinem Dubielem i Adamem Zdrójkowskim

Fanta

MediaCom Beyond Advertising w kooperacji z Nathaniel Czarnecki i Tadeusz Kieniewicz

Mediacom

7

Świąteczne ciężarówki Coca-Cola i Youtuberzy 2016 | #PodarujRadosc

Coca-Cola Polska

Mediacom Beyond Advertising

Mediacom

8

Littlemooonster96, Kaiko, MultiGameplayGuy oraz Martin Stankiewicz na puszkach Coca-Cola!

Coca-Cola Polska

Mediacom Beyond Advertising

Mediacom

9

ORANGE – Historie na kartę: 6 złotych monet [ MATERIAŁ PRZEZNACZONY DLA OSÓB +18 ]

Orange

VML

Initiative Media Warszawa

10

AXE – Find Your Magic

KanalAxe

DDB & Tribal

Mindshare

Europejską listę YouTube Ads Leaderboard 2016 otwiera wideo Nike, w którym Cristiano Ronaldo i jego młody fan zamieniają się miejscami po nieoczekiwanej pobudce w nie swoich ciałach. Warto zwrócić uwagę, że aż połowa filmów to reklamy świąteczne, włącznie z polską produkcją Allegro, która trafiła na ósme miejsce. Zestawienie zamyka wideo wyszukiwarki lotów momondo, która po zbadaniu DNA ochotników, zachęca ich do podróży śladami przodków.

YouTube to platforma, która coraz efektywniej pozwala markom zdobyć uwagę potencjalnych klientów. Łączny czas wyświetlania reklam z europejskiego zestawienia wyniósł aż 500 lat, a 60% tych odtworzeń pochodziło z urządzeń mobilnych. Liczba godzin spędzanych przez Europejczyków na oglądaniu wideo na telefonach komórkowych wzrosła o ponad 60% rok do roku. Z kolei popularność ekranu telewizora wśród użytkowników YouTube w Europie podwoiła się w ciągu roku. Zauważalne są również pewne trendy w odniesieniu do treści wideo. Internauci traktują je jak rozrywkę i oglądają filmy, które są zabawne bądź charakteryzują się oryginalną fabułą. Reklamy coraz częściej poruszają też ważne zagadnienia społeczne. Dobrze obrazują to filmy Allegro i EDEKI, które opowiadają o tym, jak cenny jest czas spędzony z bliskimi.

Pełna europejska lista YouTube Ads Leaderboard 2016 r.:

 

Nazwa kampanii

Marka

Agencja kreatywna

Agencja mediowa

1

Nike Football Presents: The Switch ft. Cristiano Ronaldo, Harry Kane, Anthony Martial & More

Nike Football

Wieden + Kennedy

Mindshare

2

John Lewis Christmas Advert 2016 – #BusterTheBoxer

John Lewis

Adam & Eve DDB

Manning Gottlieb

3

Sainsbury’s OFFICIAL Christmas advert 2016 -The Greatest Gift

Sainsbury’s

AMV

PHD

4

#Zeitschenken – EDEKA Weihnachtswerbung

EDEKA

Jung von Matt

OMD Hamburg

5

Avicii vs. Conrad Sewell – Taste The Feeling

Coca-Cola

   

6

CORNETTO LOVE STORY: VORREI MA NON POSTO

cornettoalgida

Lola Madrid

Mindshare

7

Netto-Katzen

nettotv

Jung von Matt

OMD Hamburg

8

Czego szukasz w Święta? | English for beginners

Allegro

Bardzo & CutCut.

Allegro

9

M&S 2016 Christmas Ad: Christmas with love from Mrs Claus

M&S

Y&R

Mindshare Worldwide

10

momondo – The DNA Journey

LetsOpenOurWorld

&Co.

b.d.

Ranking filmów jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń w Polsce i w Europie oraz procentowy udział odtworzeń w ruchu organicznym w stosunku do płatnego. Zestawienie przygotowywane jest co miesiąc i raz na rok przez zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

 MW