Logo

Marketing MIX

Wyniki konkursu EB Kreator 2016 organizowanego przez GoldenLine

8 lutego ogłoszono wyniki EB Kreator, największego konkursu employer branding, organizowanego przez GoldenLine. Do trzeciej edycji zgłosiło się aż 100 firm, wysyłając rekordowa liczbę ponad 160 zgłoszeń.

Jury wyróżniło nominacjami ponad 30 pracodawców, zwycięzcami zostali zaś Lidl Polska, Merixstudio, Stanley Black & Decker, IKEA Retail, Polpharma, Future Processing, Apptension i Avon Cosmetics Polska oraz Aterima Med.

W tym roku firmy zgłaszały swoje projekty w 7 kategoriach: „Zakładka kariera”, „Akcja rekrutacyjna”, „Ogłoszenie rekrutacyjne”, „Kampania w social media”, „Kampania employer branding”, „Wideo wizerunkowo-rekrutacyjne”, „Wewnętrzna kampania employer branding”. Jury przyznało również nagrodę specjalną.

Najlepsza kampania employer branding

W kategorii „Kampania employer branding” wyróżnieni nominacjami zostali DaftCode, Accenture, mBank oraz Kontakt.io. Najlepszą kampanią employer branding została zaś akcja Lidl Polska, prowadzona z udziałem pracowników firmy pod hasłem „Lidl zaczyna się od ludzi”. Jury doceniło akcentowaną w kampanii transparentność pensji oferowanej obecnym i potencjalnym pracownikom, a także kompleksowe podejście do tematu oparte na wielokanałowej komunikacji.

Najlepsza zakładka kariera

Wyróżnienie w  kategorii „Zakładka kariera” otrzymali Volanto, ITMAGINATION, Terra Group, Grupa Tense, Apptension, Sokołów. Za najlepszą zakładkę kariera uznano stronę Merixstudio, która w czytelny sposób prezentuje kandydatom najpotrzebniejsze informacje, również w wersji mobilnej. Merixstudio stawia na jasną komunikację – prosty formularz rekrutacyjny, możliwość zadania pytania do oferty i prezentacja osób odpowiedzialnych za rekrutację z ramienia HR oraz przyszłego zespołu.

Najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne

Zwycięzcą w kategorii „Ogłoszenie rekrutacyjne” została firma Stanley Black & Decker. Jury doceniło pomysł i nieszablonowe podejście firmy do tematu ogłoszenia rekrutacyjnego. Prosty billboard umieszczony na stacji warszawskiego metra, informujący o przeniesieniu siedziby firmy z dzielnicy biznesowej (tzw. „Mordor”) do lokalizacji bliżej centrum i zawierający adres zakładki kariera przyniósł firmie wzrost nadesłanych aplikacji o 203%. Nominowani w tej kategorii zostali również Arche Consulting, Volanto, Merixstudio, Promedica 24, Neonet, Apptension.

Najlepsza kampania w social media

Zwycięzcą w kategorii „Kampania w social media” została firma IKEA Retail, która na Facebooku stworzyła kampanię opartą na mini serii video-postów. Składa się ona z trzech odcinków, a każdy jest skierowany do innej grupy docelowej. Prosty i humorystyczny przekaz, idealnie dopasowany do wąskiej grupy m.in. dekoratorów, grafików i architektów, zapewnił firmie spływ ponad 2200 aplikacji. Wyróżnieni w tej kategorii zostali również Grupa PZU, Deloitte, GP People.

Najlepsza akcja rekrutacyjna

Zwycięzcą w kategorii „Akcja rekrutacyjna” została firma Polpharma, doceniona za kompleksową organizację pierwszego w Polsce rocznego programu stażowego, skierowanego do studentów i absolwentów biotechnologii i nauk pokrewnych pt. „Laboratorium kariery”. W wyniku akcji firma otrzymała 1810 aplikacji od kandydatów, spośród których wybrała i zaprosiła na staż 18 wyjątkowo utalentowanych naukowców. Nominowani w tej kategorii zostali również: FORTUM Sprzedaż, Orbis, Future Processing, McDonald’s Polska, Polpharma, Robert Bosch.

Najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne

Za najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne uznano film Future Processing „Better Future – Medical Imaging Project”, gdzie firma prezentowała projekt medyczny, nad którym pracuje i do którego potrzebowała nowych pracowników. Rozpoznawalny, zapadający w pamięć motyw Rembrandta i storytelling pozwolił zatrudnić 10 osób z rekrutacji wewnętrznej i 15 nowych osób do firmy, a także wywołał pozytywny szum wokół marki. Nominowani w kategorii zostali Future Processing, Orbis, Aterima Med, Aviva.

Najlepsza wewnętrzna kampania employer branding

W tej kategorii  „Wewnętrzna kampania employer branding” nominowani zostali EPAM Polska, Grupa PZU, PKO Bank Polski, Apptension, Avon Cosmetics Polska, Orange Polska, IKEA Retail. Jury postanowiło przyznać dwie równorzędne nagrody dla Apptension i Avon Cosmetics Polska za prowadzone w 2016 roku wewnętrzne kampanie employer branding. Firma Apptension stworzyła Wishlistę, czyli platformę crowdfundingową, w której pracownicy mogą głosować na zgłoszone przez siebie projekty. Miesięcznie z platformy korzysta średnio 70% zespołu i do tej pory udało się zrealizować 34 z 47 zgłoszonych projektów. Firma Avon Cosmetics Polska ujęła Jury spójnością marki konsumenckiej z EVP pracodawcy, różnorodnością podjętych działań w ramach hasła “inspiring work. empowering women” oraz nietypowym podejściem do tematu badania kultury organizacyjnej, gdzie wykorzystanie elementów grywalizacji pozwoliło uzyskać 89% frekwencji w badaniu.

Nagroda Jury

Jury przyznało specjalne wyróżnienie firmie Aterima Med za organizację akcji “Jeszcze bardziej zaopiekowani”, a tym samym za dobre działanie nie tylko na rzecz swojej marki pracodawcy, ale także rynku agencji zatrudnienia, którego firma jest przedstawicielem. Aterima Med specjalizuje się w świadczeniu usług opieki domowej dla osób starszych i niesamodzielnych w Polsce i w Niemczech.  Aby zdobyć wiedzę o tym, jak pracuje się opiekunom, firma zorganizowała badanie satysfakcji, podczas którego badani mogli zgłaszać swoje propozycje, uwagi i prośby. Po przeanalizowaniu odpowiedzi Aterima Med wdrożyła wiele z zaproponowanych rozwiązań, które zaprezentowała w krótkim wideo skierowanym do opiekunów i kandydatów.

Więcej informacji o konkursie na TUTAJ.

MW