Logo

Marketing MIX

Ruszyło głosowanie w programie „Extra Szkolna Stołówka”

Wygodna, przystosowana do spożywania posiłku bez pośpiechu, zachęcająca do jedzenia, przytulna, bo jej atmosfera ma przypominać rodzinne zasiadanie do stołu – taka, czyli „extra”, powinna być szkolna stołówka. Stała się ona celem programu marki Delma Extra „Extra Szkolna Stołówka”, której partnerem społecznym jest Federacja Polskich Banków Żywności.

Od początku lutego można głosować na szkoły biorące udział w programie. Dotychczas zarejestrowało się w programie ponad 140 szkół podstawowych z całej Polski i liczba ta codziennie dynamicznie się zmienia.

„Extra Szkolna Stołówka” to program edukacyjny, który działa od początku stycznia b.r., którego celem jest poprawa warunków, w jakich dzieci w szkołach spożywają posiłki, oraz edukacja uczniów w zakresie właściwego gospodarowania żywnością. Jest on skierowany do szkół podstawowych. Te, które przyłączą się do programu, mają szansę otrzymać wsparcie finansowe na remont szkolnej stołówki.

Extra, czyli jaka? Cele programu

Założenia programu „Extra Szkolna Stołówka” mają swoje źródło w obserwacji warunków, w jakich dzieci w szkołach spędzają przerwę przeznaczoną na jedzenie. Nie każda bowiem szkolna stołówka jest „extra”, czyli odpowiednio do tego przystosowana. Co to oznacza? „Szkolna stołówka powinna być miejscem, w którym dzieci w przyjaznej atmosferze zjedzą posiłek i które jednocześnie umożliwi im wspólne przeżywanie tych momentów, dzięki czemu będą one budować wzajemne relacje. Ważne są: odpowiednia ilość miejsca, to, by każde dziecko miało zagwarantowany komfort spożywania posiłku, ponadto ściany i wyposażenie w energetycznych barwach, zachęcających do jedzenia. Dzięki programowi chcemy również edukować uczniów, w jaki sposób powinni spożywać posiłki, a także jak gospodarować jedzeniem, by zapobiec jego marnowaniu”, opowiada Marek Borowski, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Aby realizować cele programu „Extra Szkolna Stołówka”, powstała aktywacja skierowana do szkół podstawowych. Każda szkoła zarejestrowana na stronie www.delma.pl otrzyma materiały edukacyjne w formie elektronicznej oraz scenariusz prowadzenia lekcji dla nauczycieli przygotowane przez ekspertów Federacji Polskich Banków Żywności. Programowi towarzyszy także konkurs skierowany do szkół podstawowych, dzięki któremu zostanie wyłonionych 5 placówek, które wygrają remont stołówki o wartości 30 000 zł.

Jak mieć extra stołówkę? Mechanizm konkursu

Aby szkoła mogła zdobyć nagrodę, którą jest sfinansowanie remontu stołówki, musi zostać zarejestrowana na stronie www.delma.pl. Rejestracji może dokonać dyrektor placówki lub inna osoba dorosła za jego zgodą, w okresie od 2 stycznia 2017 r. do 31 maja 2017 r. Należy wówczas dodać aktualne zdjęcie szkolnej stołówki wraz z krótkim opisem.

Od 1 lutego 2017 r. do 31 maja 2017 r. każdy może oddać głos na dodane zdjęcia – 1 głos każdego dnia ma wartość 1 punktu, głos z paragonem poświadczającym zakup Delmy jest honorowany 10 punktami. Stołówki zostaną wyremontowane w czterech szkołach z największą ilością głosów. Piątą szkołę wybierze jury wyznaczone przez organizatora programu. Dodatkowo w 50 kolejnych szkołach z największą ilością głosów eksperci Federacji Polskich Banków Żywności przeprowadzą warsztaty dotyczące mądrego gospodarowanie żywnością i recyklingu. 30 kolejnych szkół otrzyma także zestaw 50 kolorowych tac, w które Extra Stołówka powinna być wyposażona.

Regulamin programu znajduje się na www.delma.pl oraz www.extrastolowki.pl.

Media:
reklama TV: 

[youtube=”ZMZG3B1GZKg”]

VOD, digital, materiały POS, opakowania produktów.

Partner społeczny – Federacja Polskich Banków Żywności

Strategia, kreacja i obsługa programu – Advalue

Produkcja TV: Studio Produkcyjne Orka

Zakup mediów: Mindshare

Obsługa PR: Yellowcups

MW