Logo

Marketing MIX

Stora Enso głównym sponsorem mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym Lahti 2017

W dniach 22 lutego – 5 marca w Lahti (Finlandia) odbędą się mistrzostwa świata w narciarstwie klasycznym. Stora Enso, główny sponsor tego wydarzenia, chce przy tej okazji promować i podkreślać proekologiczność tej sportowej imprezy, jak również realizowanych przez koncern działań na rzecz zrównoważonego rozwoju.

– Jest dla nas zaszczytem aktywnie uczestniczyć w tym ważnym międzynarodowym wydarzeniu sportowym, zwłaszcza w roku, w którym Finlandia obchodzi 100-lecie uzyskania niepodległości. Rozgrywane w skandynawskich lasach zawody biegowe to znakomita okazja, by przypomnieć skąd wywodzą się korzenie Stora Enso i podkreślić nasze związki ze środowiskiem. Chcemy też wyraźnie zaznaczyć proekologiczny charakter mistrzostw i naszej obecności jako ich głównego  sponsora: dostarczone przez Stora Enso opakowania, biosurowce, produkty drzewne i papier bazują bowiem na materiałach odnawialnych – mówi Karl-Henrik Sundström, CEO skandynawskiego koncernu.

Z produktów drzewnych Stora Enso wykonanych zostało szereg budynków, wchodzących w skład infrastruktury Lahti 2017, m.in. zegar odmierzający czas trwania zawodów, główna brama wejściowa, część stadionu, tarasy w strefie kibica oraz podium w strefie medalowej. Wśród innych produktów Stora Enso, jakie znajdą się w codziennym użytku uczestników mistrzostw, są m.in. kubki i talerzyki, bazujące na kartonach Stora Enso Consumer Board, kosze na śmieci wykonane przez Stora Enso Packaging Solutions oraz papiery książkowe, akcydensowe i biurowe, wytwarzane przez Stora Enso Paper.
W poprzedzającym mistrzostwa specjalnym badaniu, przeprowadzonym online wśród Finów, Szwedów i Niemców, zapytano o kwestię odpowiedzialności społecznej i zastosowania materiałów odnawialnych przy organizacji wydarzeń o charakterze masowym, m.in. zawodów sportowych. W każdym z tych krajów wzięło w nim udział ponad 1000 osób w wieku od 18 do 80 lat. Ponad połowa badanych stwierdziła, że byłaby skłonna zapłacić za udział w danej imprezie więcej pod warunkiem, że wydarzenie to miałoby w 100% proekologiczny charakter.

Stora Enso jest przekonana, że każde zawody sportowe mogą być imprezą w pełni przyjazną dla środowiska i że trend ten będzie się nasilał w przyszłości. Pierwszym ku temu krokiem było zwiększenie poziomu recyklingu na tego typu wydarzeniach, jednak punktem zwrotnym – zdaniem firmy – będzie powszechne zastosowanie materiałów odnawialnych. Skandynawski producent jest przekonany, że wszystkie przedmioty wykonywane obecnie z materiałów bazujących na surowcach kopalnych, w niedalekiej przyszłości mogą bazować na drewnie.
Z tego też względu, kibicując sportowcom biorącym udział w mistrzostwach Lahti 2017, firma Stora Enso będzie aktywnie promować na nich hasło: „What a tree can do”.