Agencja marketingu zintegrowanego Plej, w ramach dynamicznego rozwoju i zmian, które w niej zachodzą, postanowiła odświeżyć swój wizerunek. Wyzwaniem było stworzenie nowego logo i całego systemu identyfikacji wizualnej, które zobrazują charakter agencji.
Brand experience agency Plej stawia na całościowe i szerokie podejście do briefów oraz tworzonych kampanii. A przede wszystkim na emocje i prawdziwe przeżycia. Od tej pory identyfikacja Plej będzie miała otwartą strukturę, którą ograniczają jedynie wyobraźnia i wyczucie estetyczne jej pracowników.– Uznaliśmy, że identyfikacja nie musi być zamkniętym bytem. Powinna dawać członkom zespołu szansę wpływu na jej wygląd przy jednoczesnym zachowaniu spójnego wizerunku agencji – mówi Anna Rogowiecka – marketing & PR director Plej.
W digitalowym świecie zmiany nie dziwią, są łatwe do implementacji i stały się nieodzowną częścią komunikacji marketingowej wielu firm. Agencja marketingu zintegrowanego to suma doświadczeń i kompetencji ludzi, którzy ją tworzą. Dlatego nieustannie zachodzą w niej zmiany, a jej zespoły kreatywne i produkcyjne ewoluują, tworząc przy tym ogromną ilość statycznych i dynamicznych cyfrowych obrazków, a także wyjątkowych wydarzeń. Identyfikacja wizualna powinna zatem nie tylko być zgodna z dynamicznym charakterem takiej firmy, ale przede wszystkim oddawać osobowość zespołu, który w danej chwili ją tworzy. To podejście wpłynęło na powstanie nowej identyfikacji agencji Plej i związany z nią rebranding.
Poszczególne elementy logo zostały zaprojektowane w silnym nawiązaniu do prostych figur geometrycznych, które są nieodłącznym elementem codziennej pracy agencji. Dopełnieniem znaku są patterny wpisane w litery. Dzięki nim znak tworzy otwartą strukturę, podkreślając specyfikę firmy. Logo kończy czerwona kropka, która pełni funkcję subtelnej puenty. Kształt okręgu ukazuje synergię poszczególnych działów agencji – to ich współdziałanie tworzy finalny efekt – a czerwony kolor łączy tła używane do wypełnienia logotypu, dzięki czemu kolorystyka pattern-ów zawsze posiada wspólny akcent. – Łukasz Gumowski, creative partner Plej – W naszej agencji nie dzielimy myślenia na digitalowe, ATL-owe, BTL-owe i eventowe. Do tworzonych kampanii podchodzimy całościowo, łączymy kompetencje i doświadczenie zespołu, aby dostarczać emocji. W Plej najważniejsi są ludzie. Ci, dla których pracujemy, i ci, z którymi pracujemy. Od teraz każdy pracownik Plej czy dział agencji może zostać współtwórcą oprawy wizualnej firmy już pierwszego dnia pracy. Wszelkie wykorzystane patterny będą trafiały do albumu agencyjnego, obrazując zespół i tworząc historię Plej.
Autorem nowej identyfikacji wizualnej Plej jest Filip Pniewski. Za kreatywną stronę rebrandingu odpowiadali: Łukasz Gumowski – creative partner Plej, Agnieszka Stypa – creative director Plej, Monika Świątek-Król – deputy creative director Plej, Jacek Budzikowski – digital manager Plej, Aneta Jalowska – client service director Plej oraz Anna Rogowiecka – marketing & PR director Plej.
MW