Logo

Event MIX

Ruszyła kampania 14. Festiwalu Misteria Paschalia

Wystartowała międzynarodowa kampania promocyjna 14. edycji Festiwalu Misteria Paschalia. Layout tegorocznej odsłony wydarzenia utrzymany jest w minimalistycznej stylistyce i przedstawia trzy przenikające się płaszczyzny na temat ciemności, marności i odrodzenia.

Plakaty festiwalowe zawisną na citylightach w największych polskich miastach (m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku i Krakowie). Autorem kreacji graficznej Krzysztof Iwański. Za planowanie i zakup mediów odpowiada departament marketingu Krakowskiego Biura Festiwalowego. Sponsorem tegorocznej edycji Festiwalu jest EDF Polska – Mecenas KBF. Współorganizatorem wydarzenia jest Program 2 Polskiego Radia, a strategicznym partnerem medialnym – francuska telewizja Mezzo. Festiwal rozpocznie się 10 kwietnia i potrwa do 17 kwietnia.

30-sekundowa zapowiedź kolejnej podróży do świata muzyki dawnej.

Tegoroczna edycja Festiwalu – poprzez współpracę z Mezzo – zyska prawdziwie międzynarodową sławę. Dzięki transmisjom i retransmisjom koncertów oraz przygotowywanym prosto z Krakowa specjalnym relacjom melomani z całego świata zobaczą wybrane koncerty festiwalowe. Francuska telewizja pokaże na żywo koncert inauguracyjny (podczas którego zabrzmią kompozycje Claudia Monteverdiego ze zbioru „Selva Morale e Spirituale”), a dwa kolejne – z 11 kwietnia („Messe des Morts” (Requiem) Jeana Gillesa) oraz 12 kwietnia (oratorium „Il terremoto”Antonia Draghi’ego) – zarejestruje i odtworzy jeszcze w tym roku. W ramach redakcyjnego cyklu Mezzo Voce wyemituje także rozmowę z Vincentem Dumestre’em – dyrektorem-rezydentem 14. Festiwalu Misteria Paschalia – oraz program specjalny, będący relacją prosto z Krakowa. W ramach promocji Festiwalu Mezzo zaplanowało także kampanię spotową (60 emisji). Transmisje i retransmisje koncertów planuje także tradycyjnie już Program 2 Polskiego Radia.

Festiwal jest mocno obecny w przestrzeni publicznej. Kampania outdoorowa obejmuje ekspozycję citylightów i plakatów na słupach (w centrum Krakowa), a także plakatów w formacie B1 i B2 (plakatowanie, dystrybucja na krakowskich uczelniach, w kawiarniach, pubach, restauracjach i instytucjach kultury). Spot video promujący Festiwal prezentowany jest m.in. w punktach sieci informacji miejskiej InfoKraków oraz na ekranach zlokalizowanych w porcie lotniczym Kraków Airport, a także na ekranach LED w takich miejscach jak: Dworzec Główny PKP – stacja Kraków Główny; salonach Empik w centrach handlowych: Galerii Bonarka, Galerii Krakowskiej, Galerii Kazimierz, Galerii Bronowice, sklepach Saturn w Galerii Krakowskiej i Galerii Bronowice oraz na ekranach LED City znajdujących się przy ul. Kapelanka, przy al. Słowackiego (jeden z głównych traktów komunikacyjnych miasta), w Muzeum Narodowym w Krakowie, na ul. Długiej, Teatrze Bagatela oraz w Galeriach: Krakowskiej i Kazimierz. Kampanię uzupełnią działania zaplanowane w mediach patronackich – w prasie („Polityka”, „Gazeta Wyborcza”, „Tygodnik Powszechny” oraz w magazynie „THINKTANK” i miesięczniku „Karnet”), telewizji (TVP Kultura i TVP 3 Kraków), a także na antenie Programu 2 i Programu 3 Polskiego Radia oraz Radia Kraków. Całość dopełni kampania w portalu horyzontalnym Onet.pl.

Krakowskie Biuro Festiwalowe, organizator Festiwalu Misteria Paschalia, podjęło strategiczną współpracę z Destination Poland, której celem jest promocja Krakowa, polskich tradycji oraz Festiwalu Misteria Paschalia na rynkach francuskojęzycznych. Pakiety «Escapade musicale à Cracovie» zawierają m.in. bilety na festiwal Misteria Paschalia (destinationpologne.fr/misteriapaschalia). O akcji napisał już dziennik internetowy dla osób francuskojęzycznych (lepetitjournal.com/varsovie), była promowana w lutym na targach turystycznych «Salon des Vacances» w Brukseli, aktualnie jest obecna na targach turystycznych «Salon Mondial du Tourisme» w Paryżu.

Festiwal Misteria Paschalia doceniło także Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przyznając mu trzyletnią promesę na lata 2017-2019. Tegoroczną edycję wsparły także finansowo: Instytut Francuski w Warszawie i Instytut Francuski w Paryżu.

MW