Logo

Marketing MIX

ŻYWIEC startuje z nową odsłoną kampanii Chce się Ż

Apetyt rośnie w miarę jedzenia, zaś apetyt na Ż jest wciąż nienasycony. Po spektakularnym sukcesie kampanii „Chce się Ż”, Żywiec kontynuuje komunikację, w której przypomina konsumentom by czerpać z codzienności to co najlepsze.

Żywiec wygrywa z Ż

Rozpoczęta w ubiegłym roku komunikacja Żywca, oparta na kreatywnym koncepcie „Chce się Ż”, przyniosła marce wzrosty wszystkich wskaźników wizerunkowych, zaś sama kampania otrzymała liczne branżowe nagrody. Czerwona litera Ż stała się symbolem wszystkich spragnionych życia ludzi, a hasła kampanii, jak np. „Żona bez Ż to tylko ona”, zyskały już miano kultowych. Kampania skutecznie buduje wizerunek marki godnej zaufania, innowacyjnej i nowoczesnej*. Dzięki niej nienasyconym wrażeń i sięgającym po to, co najlepsze konsumentom Żywiec staje się jeszcze bliższy.

Sukces „Chce się Ż” przyczynił się też do systematycznego wzrostu grupy lojalnych konsumentów, którzy bez wahania wskazują Żywca jako „najlepsze polskie piwo”. Zwieńczeniem tych wyników jest tytuł Najsilniejszej polskiej marki alkoholowej, który Żywiec uzyskał w corocznym rankingu dziennika Rzeczpospolita, deklasując tym samym najbliższą konkurencję.

Nowy rok pod znakiem Ż

– Rok 2016 na polskim rynku piwa z pewnością należał do Żywca – mówi Izabela Głodek, Group brand director Żywiec and Cider. – Wyzwaniem dla lidera rynku jest nieustanne zaskakiwanie odbiorców, nadawanie tonu całej branży i wyznaczanie nowych standardów. Sukcesy kampanii „Chce się Ż” zaostrzyły nasz branżowy apetyt, dlatego startujemy z jej nową odsłoną, która jeszcze bardziej wzmacnia emocjonalne zaangażowanie i aktywuje konsumentów do czerpania z życia tego co najlepsze. Ż jest za krótkie by siedzieć w miejscu – zapowiada Głodek.

Dzisiaj rusza emisja nowego spotu Żywca, w której marka rozwija koncept kreatywny „Chce się Ż” i parafrazując popularne powiedzenie „Ż jest za krótkie”, w charakterystyczny dla siebie, lekki i dowcipny sposób namawia do nieustannego poszukiwania wrażeń i podążania za pragnieniami. Spot telewizyjny otwiera komunikację 360° marki. Hasła z czerwoną literą Ż pojawią się też na nośnikach zewnętrznych oraz w bankomatach, a także w kampanii digitalowej i w social mediach. 

– Wierzymy, że nowa kampania znów zachwyci fanów marki i przyciągnie nowych konsumentów, którzy sięgną po Żywca. Bo Ż jest za krótkie by tracić czas, lepiej od razu sięgać po to, co najlepsze – dodaje Izabela Głodek.

Kampanię dla marki Żywiec stworzyła Agencja 2012. Za działania digital odpowiada agencja VML Poland, działania PR – Roots PR. Media zaplanował i zakupił MediaVest. 

*One Equity Report, Brand Health Tracking, Konsumenci Piwa 18-65, Listopad 2016

MW