Związek Firm Public Relations po raz piętnasty zaprasza do udziału w Złotych Spinaczach, konkursie wyłaniającym najlepsze kampanie public relations w Polsce. W tegorocznej edycji organizatorzy szykują wiele zmian. Zgłoszenia do konkursu będą przyjmowane do 4 lipca do godz. 16:00 w pierwszym terminie oraz do 11 lipca do godz. 16:00 w drugim, ostatecznym terminie.
Konkurs ma charakter otwarty i skierowany jest do wszystkich podmiotów realizujących projekty z sektora public relations w Polsce. Celem Złotych Spinaczy jest zwiększanie profesjonalizmu branży i promocja najlepszych praktyk PR-owych i komunikacyjnych.
Przewodniczącą jury została Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzeczniczka Prasowa w Nationale-Nederlanden. W strukturach firmy odpowiada za komunikację korporacyjną, relacje z mediami, komunikację wewnętrzną, CSR oraz działania z zakresu Public Affairs. Dodatkowo pełni rolę Rzecznika Prasowego dla spółki ubezpieczeniowej i emerytalnej.
Zgłoszenia do konkursu można dokonać w łącznie 34 kategoriach: 18 głównych, 3 specjalnych oraz 13 sektorowych:
– nowa kategoria Research&Insight poszerzyła grono kategorii specjalnych. Jej partnerem został Instytut Monitorowania Mediów;
– szereg zmian wprowadzono w kategoriach sektorowych. W skutek rozdzielenia poszczególnych sektorów powstały między innymi kategorie: Sport; Turystyka i rekreacja; Uroda, higiena i wellness; Moda i styl życia; Przemysł i infrastruktura;
– zmianie uległy definicje kategorii Custom publishing oraz Content marketing – branded content.
Do konkursu wprowadzono nowe kryteria oceniania projektów w pięciu obszarach: wyzwanie, diagnoza, strategia, realizacja, wyniki. W oparciu o te obszary stworzono także nowy formularz zgłoszeniowy.
Jak w roku ubiegłym, nagrody zostaną przyznane w trzech kolorach: Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze. Nowością będzie przyznanie statuetki „Najlepszego w konkursie”. W tym celu organizator przeprowadzi wewnętrzny ranking podmiotów biorących udział w konkursie, zgodnie z przyjętą w regulaminie punktacją. Na nagrody wpływ będzie miała także publiczność. ZFPR wraz z portalem PRoto.pl przeprowadzi plebiscyt na Nagrodę Publiczności. Głosować będzie można poprzez dedykowaną platformę od końca września. W plebiscycie będą konkurować projekty nominowane, zgłoszone do udziału.
Wszystkie nagrody zostaną rozdane podczas uroczystej gali 1 grudnia w hotelu Sofitel.
W związku z licznymi zmianami w konkursie, ZFPR organizuje szkolenie dla zgłaszających, które odbędzie się 24 maja o godz. 13:00 w siedzibie ZFPR. Szkolenie jest bezpłatne, aby wziąć w nim udział należy dokonać rejestracji.
Audytor konkursu: KPMG. Partnerzy konkursu: IMM, Conrego, EDC Expert Direct Communication, PRoto, Newseria, Marketing przy kawie, Transmisje Online, Michał Gmitruk Production.
Informacje o konkursie są dostępne na: TUTAJ.
MW