Logo

Marketing MIX

ING z muralem w Łodzi – jak robić marketing pozytywny?

10 000 reakcji i dotarcie do 370 000 odbiorców. Social media ING Banku Śląskiego zawrzało, a MOSQI.TO miało w tym swój udział.

Skąd pomysł? – Pod koniec ubiegłego roku, ING Bank Śląski przeprowadził na Społeczności ING konkurs „Kochasz swoje miasto?”, w którym uczestnicy mieli za zadanie ułożyć hasło o swoim mieście. Nagrodą dla zwycięzcy była wizualizacja hasła, a dla miasta, które kocha – mural.

War.TO angażować lokalnie!

Do wymyślonego przez łodzianina hasła: „Moja Łódź, moje wiosła, mój cel.”, przygotowaliśmy 4 projekty muralu. Tego typu projekt, w polskiej stolicy murali, to wyzwanie, dlatego wspólnie z ING postanowiliśmy o głos zapytać samych łodzian. Z doświadczenia wiemy, że nic tak dobrze nie działa jak zaangażowanie lokalnej społeczności – mówi Magda Zielińska z MOSQI.TO.

Mural, który pobił rekord w SM

Post z zachętą do głosowania reakcjami stał się rekordowym wpisem na facebook’owym profilu ING pod względem zaangażowania odbiorców.

Post dotarł do 364 000 osób, z czego ponad 208 000 stanowiło ruch organiczny. Akcja spotkała się z dużym zaangażowaniem – na samym profilu ING oddano 10 422 głosy.

Śląsk lubi Łódź i już wie jak zagadać

Serca łodzian podbił projekt nawiązujący do klimatu kamienic miejskich autorstwa Adama Rżanka z MOSQI.TO. Mieszkańcy docenili zabawne nawiązanie do „wojny kibiców” znanej z łódzkich ulic, które podobnie jak murale, na stałe wpisały się w krajobraz miasta. Zwycięski projekt zebrał na samym profilu ING 4511 głosów i właśnie został namalowany na najbardziej łódzkiej ulicy – przy Piotrkowskiej 217.

ING z muralem w Łodzi from WWW.MOSQI.TO

O galancie!
W akcję zaangażowali się nie tylko sami łodzianie, ale również niezależne instytucje, m.in. profil miasta Łódź czy profil Piotrkowskiej 217
W sumie, na pozostałych profilach, oddano ponad 7000 dodatkowych głosów, co dało razem ponad 17 500 głosów w ciągu tygodnia, tylko na Facebooku.

A wszystko dzięki 100m2 ściany w sercu miasta.

Mural ING w liczbach
7 dni głosowania
364 000 odbiorców
ponad 17 500 – suma wszystkich zarejestrowanych reakcji
10 422 głosy oddane na profilu ING Banku Śląskiego
4 511 głosów na zwycięski mural

MW