Logo

Marketing MIX

Stadion Śląski z nowym logotypem!

Stadion Śląski odzyskuje formę. Całkiem nową formę, bo poza odbudową samej bryły, nowa jest też identyfikacja wizualna miejsca, której prezentację zapoczątkowała premiera logotypu.

Oparty na kształcie elipsy znak odwołuje się do przestrzeni torów lekkoatletycznych i żużlowych. W logotypie znalazło się też miejsce obrazujące przestrzeń boiska, natomiast górne otwarcie, które jest zarazem akcentem ostrym litery Ś, reprezentuje otwartość stadionu dla wszystkich kibiców i zawodników. Wielu Ślązaków ma wspomnienia dotyczące tego miejsca i wiąże z nim niezapomniane emocje.

Nową identyfikację stadionu opracowała katowicka agencja Creogram. Pochylając się nad pracą nad nowym znakiem poruszyli pokłady śląskiego DNA.

– Designerzy z Creogramu doskonale trafili w nasze potrzeby i wyobrażenia na temat nowego logotypu. W prostym znaku ujęli wszystko na czym nam zależy: symbolikę odwołującą się do dyscyplin sportowych, kształt obiektu oraz otwartość na kibiców i zawodników. W nowym logotypie znalazły się też odniesienia do świetlanej modernistycznej historii Katowic – mówi Aneta Moczkowska, Członek Zarządu Stadionu Śląskiego.

Bardziej dociekliwi obserwatorzy znajdą w znaku także odwołania do historii sportu i historycznego liternictwa.

Kolorystyka nowego wizerunku Stadionu Śląskiego oscyluje wokół spokojnej kolorystyki (dominuje biel i grafit). Mocne są jedynie akcenty i elementy uzupełniające, zaznaczone kolorem turkusowym.

– Naszym zamysłem było stworzenie mocnego i bardzo charakterystycznego znaku. Chcieliśmy przede wszystkim upamiętnić tkankę historyczną tego miejsca i równocześnie wzbogacić markę o nowoczesny wizerunek – komentuje Krzysztof Łabno z Creogramu.

Stadion Śląski to jeden z symbolów Górnego Śląska. Marka unikalna i ponadczasowa. Teraz ta marka zyskała swoje graficzne odzwierciedlenie, które będzie od dzisiaj obecne w działaniach promocyjnych obiektu. Już jesienią Stadion Śląski ponownie otworzy swoje bramy dla sportowców i uczestników imprez kulturalnych i biznesowych. 

JK