Logo

Marketing MIX

Kampania „Smart Bell” FCB Warsaw ze Srebrnym Lwem na Cannes Lions 2017

Kampania firmy ubezpieczeniowej Axa Polska – „Smart bell” przygotowana przez agencję FCB Warsaw zdobyła Srebrnego Lwa na tegorocznym festiwalu reklamowym Cannes Lions 2017 w kategorii Lions Health – Health&Wellness -Insurance.

Ponieważ Polacy coraz chętniej i coraz częściej wybierają rower zamiast samochodu, co przy często niedostosowanej infrastrukturze polskich miast, rodzi nowe niebezpieczeństwa dla rowerzystów i kierowców na wspólnych drogach, ideą nagrodzonego projektu było stworzenie innowacyjnego dzwonka rowerowego, który emituje sygnał ostrzegawczy przez głośniki pobliskich samochodów, by zwrócić uwagę kierowców na zbliżającego się rowerzystę.

Smart bell jest wynikiem półrocznej pracy inżynierów, którzy wykorzystując innowacyjną technologię, w oparciu o dobrze znany, tradycyjny dzwonek rowerowy, stworzyli innowacyjny sposób komunikacji pomiędzy rowerzystami i kierowcami.

– Podczas gdy samochodowe systemy bezpieczeństwa są udoskonalane z każdym nowym modelem, to rower jest skazany na zwykły dzwonek. A rowery i samochody poruszają się przecież po tych samych drogach. Postanowiliśmy wyrównać szansę rowerzystów i kierowców, dać szansę na lepszą komunikacją na głośnych i zatłoczonych ulicach. Tak narodził się pomysł na smart bell – wyjaśnia Mikołaj Stefański z agencji FCB Warsaw, autora pomysłu, która zdobyła Srebrnego Lwa.

Smart bell pełni funkcje dzwonka rowerowego, który przy każdym użyciu, oprócz analogowego dźwięku alarmowego, uruchamia nadajnik radiowy. Sygnał, przy pomocy technologii RDS, jest przekazywany do okolicznych odbiorników samochodowych, tak by ostrzec kierowców o nadjeżdżającym rowerze, nawet kiedy radio jest w trybie MP3 czy odtwarzana jest płyta CD.

[youtube=”NW4wB_OZraU”]

Smart bell miał swoją premierę na tegorocznych targach Warsaw Bike Show 21-23 kwietnia. Jak informował wtedy Rafał Ponewczyński, dyrektor marketingu AXA Polska, dzwonek był w fazie testów. Jeśli będzie on cieszył się dużym zainteresowaniem wśród rowerzystów, możliwe będzie rozpoczęcie masowej produkcji.

O nagrody w kategorii Lions Health – Health&Wellness walczyło w tym roku 2245 prac. W tej kategorii nagradzane są projekty związane z szeroko pojętą komunikacją i promocją zdrowia. Wręczono 65 nagród: jedno Grand Prix, 14 złotych statuetek, 20 srebrnych i 30 brązowych. Tytuł Grand Prix otrzymała kampania „Meet Graham” przygotowana przez agencję Clemenger BBDO z Melbourne dla Transport Accident Commission Victoria.

Źródło:

www.axa.pl

 

KL