Logo

Marketing MIX

„Remiks Ż” – interaktywny teledysk promuje Męskie Granie

Od ośmiu lat Męskie Granie zaskakuje fanów nowymi brzmieniami i muzycznymi eksperymentami. W tym roku sponsorowanej przez Żywiec trasie koncertowej towarzyszy wyjątkowa innowacja – Remiks Ż, czyli pierwszy na świecie teledysk dopasowujący się do nastroju widza. Specjalnie dla tej aktywacji nowe aranżacje singla „Nieboskłon” przygotowali artyści Męskiego Grania – KAMP! i XXANAXX.

Remiks Ż jest aktywacją opartą na emocjach. Wyrażają je różne wersje utworu „Nieboskłon”, singla promującego tegoroczną trasę.  Specjalny program skanuje twarz użytkownika i dzięki wykorzystaniu zaawansowanych algorytmów rozpoznawania mimiki wybiera aranżacje dostosowaną do jego nastroju.

W zależności od emocji, oglądający może więc zobaczyć  trzy odsłony „Nieboskłonu”.   Pierwsza to znany już fanom rockowy hymn trasy w wykonaniu MĘSKIE GRANIE ORKIESTRA. Dwie pozostałe zaaranżowano specjalnie na aktywację Remiks Ż. Wersję melancholijną nagrała grupa KAMP!, a tę energetyczną zespół XXANAXX. Wszystkie aranżacje obejrzeć można TUTAJ.

– Emocje w muzyce to skomplikowany temat, a tutaj musieliśmy je wyrazić wyłącznie za pomocą aranżacji. Dlatego praca nad naszą wersją była wyzwaniem, ale też dobrą zabawą. Musieliśmy się nauczyć współpracować z tym utworem, ale gdy wszystko zaczęło się składać w spójną całość, mieliśmy przy tym coraz więcej zabawy i myślę, że końcowy efekt jest bardzo ciekawy – opowiada o pracy nad remiksem Michał Wasilewski z zespołu XXANAXX.

Obok nowych aranżacji koniecznie było też nagranie trzech wersji teledysków, wyrażających konkretny nastrój, co było dużym wyzwaniem realizacyjnym. – Przy tworzeniu naszej wersji mocno zagraliśmy nastrojem i zamiast robić dołujący utwór, postawiliśmy na taką wakacyjną melancholiępodkreślają członkowie zespołu KAMP! – Ramy naszej wersji były mocno podyktowane czasem i aranżem oryginalnej kompozycji. Te ograniczenia szybko jednak stały się dla nas wielkim ułatwieniem. Klocki były już poukładane, a my skupiliśmy się na detalach – dodają.

Aktywację Remiks Ż przygotowała agencja VML, która odpowiada także za działania wokół Męskiego Grania w digital i social mediach. Wszystkie wersje teledysków do „Nieboskłonu” wyreżyserował Tadeusz Śliwa. Za realizację odpowiada dom produkcyjny Opus Film, a za postprodukcję studio Televisor. Koncepcję kreatywną spotu Męskiego Grania oraz sesję zdjęciową wykonała 2012 Agency. Aplikację chatbot odpowiadającą na pytania użytkowników na Facebooku, stworzyła firma KODA Bots. Wsparcie PR zapewnia Roots PR, a planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy MediaVest.

Wyłącznym sponsorem trasy Męskie Granie 2017 jest marka Żywiec. Więcej informacji na temat wydarzenia na stronie www.meskiegranie.pl.

MW