Logo

AktualnościGadżety reklamowe

PIAP apeluje do Ministra Finansów  

Ministerstwo Finansów planuje wprowadzenie zmian w podatku dochodowym. Chodzi o limity odliczania kosztów uzyskania przychodów dla usług tzw. niematerialnych, czyli m.in. doradztwo, księgowość, rekrutacje czy korzystanie ze znaków towarowych. Plany te oznaczają poważne problemy dla branży reklamowej. W praktyce znaczy to, że usługi reklamowe będą droższe nawet o 19 proc. Tak drastyczna podwyżka może wiązać się z koniecznością rezygnacji z reklamy nawet przez duże przedsiębiorstwa.

Ministerstwo Finansów planuje wprowadzenie niekorzystnych zmian bez konsultacji z podmiotami, których one bezpośrednio dotyczą. W związku z powyższym Polska Izba Artykułów Promocyjnych wystosowała list do Ministra Rozwoju i Finansów Mateusza Morawieckiego, w którym prosi o zaniechanie wprowadzenia planowanych zmian a tym samym o możliwość wyrażenia swojej opinii na powyższy temat. Ponadto PIAP ma nadzieję, że na drodze dialogu z Ministerstwem Finansów uda się wypracować rozwiązania uwzględniające potrzeby każdej ze stron.

Poniżej pełna treść listu:

PISMO PIAP DO MINISTRA FINANSÓW 17.08.2017

Polska Izba Artykułów Promocyjnych jest organizacją zrzeszającą przedsiębiorców z branży artykułów promocyjnych. Ma ona na celu reprezentowanie i dbanie o interesy tych firm. Jest organizacją konsolidującą branżę, partnerem do rozmów z decydentami kształtującymi zewnętrzne warunki funkcjonowania, organizatorami targów i mediów. Izba jest partnerem do kontaktów z podobnymi stowarzyszeniami z innych krajów. Obecnie PIAP wraz z Członkami Założycielami liczy ponad 170 Członków. Liczba ta rośnie w ostatnich miesiącach w związku z aktywizacją działań marketingowo-promocyjnych Izby.

www.piap-org.pl

JK