O rosnącym potencjale druku na tekstyliach, personalizacji i real time marketingu, (któremu inspiracji dostarcza samo życie), a także o ofercie, którą zaprezentują podczas wrześniowego PROMO SHOW mówi Maciej Jabłoński, Ambasador Marki Koszulkowo.
Druk na wszelkich tekstyliach (koszulki, torby itp.) jest teraz bardzo modny. Jak oceniacie ten rynek pod kątem własnej działalności?
Rzeczywiście na ulicach jest coraz bardziej kolorowo – z dwóch względów. Po pierwsze, wszyscy są zgodni co do tego, że nadeszła era personalizacji – każdy chce się wyróżnić na swój sposób i pokazać kim jest. W czasach mediów społecznościowych to normalne – piszemy statusy na Facebooku, wrzucamy zdjęcia na Instagrama, nasz ubiór też jest narzędziem pokazania kim jesteśmy. A pomaga w tym technologia – z roku na rok mamy coraz większe możliwości w tym zakresie. My także rozszerzamy działalność o nowe produkty i techniki zdobień, aby korzystać z tych trendów.
Koszulkowo słynie z real time marketingu (można tu przywołać choćby koszulki z napisami „Gorszy sort” czy „San Escobar”). Które należą do Waszych bestsellerów?
Jako jedna z bardzo niewielu firm łączymy na poważną skalę dwa biznesy – usługi nadruku dla firm, wykonywane często w dziesiątkach, a nawet setkach tysięcy egzemplarzy, oraz sprzedaż detaliczną we własnym sklepie internetowym. To właśnie dzięki niemu zyskaliśmy rozgłos. Zaczęło się od kilku pomysłów na szybkie reakcje w sieci, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Rzeczywiście jesteśmy znani z szybkich reakcji na wypowiedzi polityków, zdarzenia w topowych serialach, czy inne wydarzenia dziejące się wokół nas. Obecna sytuacja polityczna rzeczywiście przysparza wielu okazji, choć za poprzedniej ekipy też mieliśmy nieco bestsellerów. Dużym wzięciem cieszą się koszulki z tekstami nawiązującymi do serialów: Gra o Tron czy Friends.
Trendem roku 2017 jest personalizacja. To chyba podstawa Waszej działalności?
Tak, chyba wyprzedziliśmy ten trend o 5 lat 🙂 Od początku postawiliśmy na produkcję „on demand”, dzięki temu mamy tysiące wzorów, które można nanieść na dziesiątki produktów w różnych wariantach kolorystycznych – w ten sposób nie skupiamy się na opróżnianiu stocków magazynowych, a na wymyślaniu kolejnych designów i śledzeniu trendów oraz wydarzeń wokół nas. Dzięki temu docieramy też do większych odbiorców – często bywa tak, że klient zadowolony z naszej koszulki, którą dostał pod choinkę, zamawia u nas biznesowo chociażby odzież dla swojej firmy czy produkty na konferencję. Nigdy nie chcieliśmy bić się na ceny jednocześnie rezygnując z jakości – nie chcemy konkurować z „taniochą”. I to doceniają zarówno klienci detaliczni, jak i odbiorcy hurtowi. Zresztą hurt też nie musi być nudny – dowodem na to jest to, że czasem spotykamy ludzi z własnej woli chodzących w ubraniach, które dostarczamy firmom, a to oznacza, że są dla nich czymś więcej niż „koszulką z logo”. Bo są – dla przykładu koszulki wykonywane w ramach naszej wieloletniej współpracy z Red Bull są, mówiąc nieskromnie, po prostu śliczne 🙂
Jak wygląda Wasz park maszynowy? Na jakich urządzeniach pracujecie?
Stworzyliśmy nowoczesny park maszynowy, a to wszystko w celu zaspokojenia oczekiwań nawet najbardziej wymagających klientów. Posiadany przez nas sprzęt nie tylko usprawnia pracę, ale także gwarantuje najwyższą jakość nadruków. Dzięki rozwiązaniom polskiej firmy Printex, wytwarzamy wyroby o standardach światowych. Park maszynowy zbudowany został pod kątem zapotrzebowania rynkowego, jesteśmy w stanie zaoferować szeroki wachlarz usług od wielotysięcznych nakładów po jednostkowe spersonalizowane nadruki. 18-kolorowy, największy dostępny na rynku automat daje nam możliwości druku wielokolorowego z efektami specjalnymi (żel, puff, HD) 14-kolorowy automat wyspecjalizowany jest do druku wielokolorowego w szybkim tempie, a 8-kolorowy automat przeznaczony do druku 3-4 kolorów wymagającego bardzo szybkiego tempa pracy.
Nowoczesna, w pełni zautomatyzowana myjnia sitowa, system CTS i-IMAGE nanoszący grafikę bezpośrednio na sito firmy M&R oraz zautomatyzowane pakowanie (1800/h szt koszulek złożonych w folie) pozwala nam na rekordowe osiągi wydajności. Oprócz parku maszyn sitodrukowych posiadamy także 8-głowicową hafciarkę Tajima. Naszą specjalnością są hafty 3D – Tajima marki Tmar to najnowocześniejszy model na świecie, przeznaczony do produkcji haftów na odzieży i czapkach. Park dedykowany produkcji detalicznej i personalizacji wyposażony jest w ploter do wycinana folii Graphtec, drukarkę cyfrową DTG Epson 2000, trzy prasy termotransferowe firmy Sita Wuja Toma oraz drukarkę Epson T 3000 do wydruków plakatów.
[galeria=”1″]
Nasz Park jest jednym z najnowocześniejszych parków dostępnych na rynku, niewiele firm w Polsce, a nawet w Europie może pochwalić się w pełni zautomatyzowaną produkcją dającą możliwość jakościowego, precyzyjnego druku. Plany rozwojowe obejmują inwestycję w kluczowy dla nas element produkcji – pracowników oraz rozbudowę i dalsze inwestycje przede wszystkim w pre-press room.
Jak rynek druku na tekstyliach będzie się rozwijał?
Trendy światowe podążają w kierunku digitalizacji czyli połączenia druku cyfrowego z sitodrukiem. Natomiast w chwili obecnej ta hybrydowa technologia jest na tyle innowatorska, że niestety nie jest dostatecznie udoskonalona. Według naszej opinii rynek będzie nadal opierał się na klasycznym sitodruku, ale w pełni zautomatyzowanym. Na ten moment nie ma innych metod druku, które są w stanie go zastąpić. Śmiejemy się, że mimo astronomicznie szybko rozwijającej się ogólnej technologii to klasyczny sitodruk zastanie nasze wnuki.
Co zaprezentujecie podczas Promo Show 2017?
Głównie efekty specjalne w druku oraz postawimy na intensywną promocję naszej firmy.
Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko