Logo

Marketing MIX

Visa wspiera kampanię społeczną Warto Bezgotówkowo

Visa, wieloletni aktywny członek Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, wspiera zainicjowaną przez Koalicję kampanię społeczną Warto Bezgotówkowo. Dzień Płatności Bezgotówkowych obchodzony jest w Polsce 19 października.

Kampania ta, objęta honorowym patronatem przez Ministerstwo Rozwoju i Ministerstwo Finansów, ma upowszechniać wiedzę o zaletach bezgotówkowych form płatności oraz zachęcać Polaków do aktywnego korzystania z nich. Cele kampanii są zgodne ze strategią Visa nakierowaną na intensywny rozwój płatności elektronicznych w Polsce. Przez cały okres kampanii Warto Bezgotówkowo do korzystania z płatności elektronicznych zachęcają m.in. promocje Visa, a organizacja włączyła się także w działania edukacyjne, np. poprzez konferencje związane z popularyzowaniem płatności bezgotówkowych.

Wśród oferowanych obecnie promocji Visa dostępne są atrakcyjne zniżki za płatności kartą online poprzez usługę Visa Checkout: do 50% na zakup biletów na stronie Biletyregionalne.pl, 25 zł rabatu przy zakupach o wartości min. 100 zł w Ravelo.pl oraz 10 zł zniżki na zamówienia poprzez PizzaPortal.pl.

Visa jest również głównym partnerem „Forum Cashless Poland”, konferencji fachowców zajmujących się rozwojem rynku płatności bezgotówkowych – jednej z imprez organizowanej w tygodniu, na który przypada Dzień Płatności Bezgotówkowych obchodzony 19 października. Drugą konferencją w tym tygodniu, której partnerem jest Visa, jest „Forum Usług Płatniczych” organizowane przez Związek Banków Polskich. Trzecim wydarzeniem Tygodnia Płatności Bezgotówkowych jest seminarium na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach pod tytułem „Dziś i jutro płatności bezgotówkowych”, które Visa również wspiera merytorycznie. Tematyka kampanii Warto Bezgotówkowo jest także poruszana m.in. w ramach specjalnej sekcji w serwisie Subiektywnieofinansach.pl zatytułowanej: O wygodnym płaceniu – niezbędnik nowoczesnego konsumenta, która jest prowadzona w ramach wspieranej przez Visa akcji edukacyjnej dotyczącej nowoczesnych płatności.

– Kampania Warto Bezgotówkowo to ważna inicjatywa podkreślająca zalety płacenia kartą, takie jak wygoda, szybkość i bezpieczeństwo. Zgodnie z misją Visa systematycznie angażujemy się w różnorodne działania wspomagające nowoczesny obrót bezgotówkowy, w tym poprzez bliską współpracę z detalistami i wspólne realizowanie kampanii promocyjnych zachęcających do korzystania z kart – skomentował Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.

Nowoczesne społeczeństwo oczekuje możliwości płacenia bezgotówkowo we wszystkich sferach codziennego życia – od sklepów po urzędy i instytucje, tak państwowe, jak i samorządowe. Dotyczy to zarówno podatków i opłat na rzecz fiskusa, sądów i innych instytucji państwowych, jak i płatności w urzędach i instytucjach miejskich (np. przedszkola, baseny, itp.), komunikacji miejskiej czy za parkowanie i rower miejski.

– Visa blisko współpracuje z samorządami nad rozwojem obrotu bezgotówkowego w polskich miastach, a także aktywnie wspiera rządową inicjatywę Od papierowej do cyfrowej Polski, w tym prowadzony przez Ministerstwo Rozwoju Program upowszechniania płatności bezgotówkowych w jednostkach administracji publicznej – dodał Adrian Kurowski.

Obecnie Visa zachęca samorządy do zastąpienia tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej płatnościami bezgotówkowymi, w tym w szczególności innowacyjnymi, efektywnymi kosztowo, a także ekologicznymi rozwiązaniami typu „smart payments”. Tradycyjny bilet zastępuje tutaj opłata kartą zbliżeniową lub smartfonem w kasowniku zainstalowanym w autobusie czy tramwaju, który jest jednocześnie terminalem płatniczym. W tym roku takie rozwiązanie zostało wdrożone w Jaworznie oraz Rybniku, a w Łodzi trwa pilotaż.

Coraz popularniejsza staje się też płatność kartą online za podatki i opłaty lokalne na internetowych platformach usług publicznych czy portalach miejskich – przykładowo taką możliwość zapewniają już urzędy miasta we Wrocławiu, Sopocie czy Gdańsku.Do kampanii zainicjowanej przez Koalicję na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności przyłączyło się wiele firm i instytucji. Są to między innymi banki, organizacje płatnicze, uczelnie, samorządy terytorialne oraz media.

Szczegółowe informacje na temat kampanii edukacyjnej oraz różnych inicjatyw podejmowanych w jej ramach, w tym z okazji Dnia Płatności Bezgotówkowych, można znaleźć na stronie internetowej www.WartoBezgotowkowo.pl

JK