Logo

Marketing MIX

Golden Drum 2017 nagrody dla: FCB Warsaw, Grey Group Poland, Walk, 2012 i Isobar Poland

Na tegorocznym festiwalu reklamowym Golden Drum dwa Grand Prix otrzymała agencja FCB Warsaw za projekt „Smart bell”, a jedno – Grey Group Poland za „Największy chór bożonarodzeniowy”. Nagrodzono też agencje Walk, 2012 i Isobar Poland.

Za projekt „Smart bell” FCB Warsaw otrzymała Grand Prix w kategoriach Radio i Innowacyjność. W ramach projektu, zrealizowanego dla Axa Polska, przygotowano dzwonek rowerowy, który dzięki technologii RDS emituje sygnał ostrzegawczy przez głośniki pobliskich samochodów, by zwrócić uwagę kierowców na zbliżającego się rowerzystę. Pierwszy raz dzwonek zaprezentowano w drugiej połowie kwietnia br. na targach Warsaw Bike Show. Za „Smart Bell” agencji przyznano w br. Srebrnego i Brązowego Lwa na festiwalu Cannes Lions.

W kategorii Good Cause obejmującej akcje społeczne Grey Group Poland dostała Grand Prix za „Największy chór bożonarodzeniowy” dla Caritas Polska. Na potrzeby akcji przygotowano specjalną wersję kolędy opowiadającą o bardzo trudniej sytuacji rodzin w Syrii. Wspierało to organizowany przez Caritas program „Rodzina rodzinie”, w ramach którego polskie rodziny obejmują długoterminową opieką rodziny mieszkające w Aleppo w Syrii i w Libanie. Za „Największy chór bożonarodzeniowy” Grey Group Poland otrzymała też złoto w kategorii Wykorzystanie potencjału lokalnego oraz srebro w kategorii Eventy.

Ponadto Grey Group Poland przyznano srebro w kategorii Branded content i rozrywka za reklamę katologu IKEA, w której pokazano codzienne życie pary wychowującej małe dziecko i czekającej na narodziny drugiego.

W kategorii Direct złoto otrzymała agencja Walk za projekt „Niewidzialni” dla Fundacji Kapucyńskiej. W ramach akcji wydano książkę, w której litery są widoczne tylko przy niskiej temperaturze.

Dwa srebra – w kategoriach Public relations i Inicjatywa aktywująca – przyznano Agencji 2012 za „Godzina jazdy na wózku” dla Akademii „Auto Świat”. Akcja ta miała zwrócić uwagę na to, co powinno być najważniejsze w szkoleniu kierowców, czyli na naukę odpowiedzialności za kierownicą.

Srebro dostała też Isobar Poland za projekt „Pojednanie” dla Film Forum związany z filmem „Wołyń”. Bohaterami akcji był polsko-ukraińskie pary.

W tegorocznej edycji Golden Drum agencje z Polski uzyskały 24 nominacje.

Z kolei w konkursie Young Drummers Competition, w którym rywalizują młode teamy agencji reklamowych, wygrali Michał Orlikowski i Bartosz Chlebowicz (Artegence) z projektem „See The Full Picture”, drugie miejsce zajęli Damian Kitowski i Michał Oleksów z „Culture Overload” oraz Kaja Dobrzańska i Adriana Hochmańska z „Hard to pronounce. Easy to love”. W konkursie głównym na festiwalu Golden Drum statuetkę Złota Sieć dla najlepszej agencji sieciowej otrzymała McCann WorldGroup, Złotą Różę dla agencji roku – McCann WorldGroup Italy, a Złotego Smoka dla najlepszej agencji niezależnej – rosyjska Voskhod.

Poniżej wybrane nagrodzine prace pozostałych uczestników konkursu:

Grand Prix: „Jackie” / Heineken Publicis Italy kategoria: Drinks

Grand Prix: Car Curling/Smartpolis Insurance Voskhod kategoria: Financial&Business services

Grand Prix: Smart Bell/ AXA Polska FCB Warszawa kategoria: Financial&Business services

Signed by ness/A. Darbo AG Demner, Merlicek&Bergmann, Signed by bees, Kategoria: Product design

 

MW