7 złotych, 31 srebrnych, oraz 16 brązowych statuetek trafiło do laureatów konkursu. 23 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, podczas już XVIII Gali Effie® Awards, Jury pod przewodnictwem Adama Pieńkowskiego, Dyrektora Generalnego McDonald’s Polska, wręczyło 54 statuetki w 22 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najlepsze pod kątem skuteczności działań komunikacyjnych kampanie marketingowe w 2016 roku.
Nagrody Effie wręczyli przewodniczący grup eksperckich oraz przedstawiciele sponsorów Konkursu i Gali. Galę poprowadził Piotr Kraśko, dziennikarz i prezenter telewizyjny.
Złote statuetki w XVIII edycji konkursu Effie Awards otrzymali twórcy kampanii:
„Gang Świeżaków” – przygotowaną przez MEC i Duda Polska dla firmy Jerónimo Martins Polska; (w kategorii: RETAIL/KANAŁY SPRZEDAŻY)
„Wojna z rakiem” – przygotowaną przez Saatchi & Saatchi IS, Big Picture, oraz Platige Image dla Alivia – Fundacji Onkologicznej Osób Młodych;(w kategorii Pro Bono)
„Bonjour w Carrefour” – przygotowaną przez Saatchi & Saatchi IS, Arena (Havas Media Group), oraz K2 Media dla firmy Carrefour Polska; (w kategorii: RETAIL/KANAŁY SPRZEDAŻY)
„Daj się zaskoczyć!” – przygotowaną przez Publicis, MEC, oraz GoldenSubmarine dla firmy Nestlé Polska; (w kategorii: ŻYWNOŚĆ)
„Szukamy Mamy 2016” – przygotowaną przez VML Poland dlaStowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce; (w kategorii PRO BONO)
„Gatunek Pradawny Niepasteryzowany” – przygotowaną PZL, Tailor Made PR, Zenith, oraz Huta 19 im. Joachima Fersengelda dla firmy Kompania Piwowarska; (w kategorii: LAUNCH/RELAUNCH)
„Pojednanie” – przygotowaną przez Carat Polska, Posterscope Poland, oraz Isobar Poland dla Forum Film; (w kategorii MEDIA, KULTURA I ROZRYWKA)
W tegorocznej edycji nie przyznano nagrody Grand Prix.
Wyróżnienia dla agencji:
Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Saatchi & Saatchi IS, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: Mediacom Warszawa. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2017.
Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 219 kampanii w 24 kategoriach. Prace oceniało 104-osobowe jury pod opieką 8 przewodniczących grup eksperckich oraz przewodniczącego jury. W tym roku zostały dodane dwie nowe kategorie: Turystyka i podróże oraz Performance marketing / e-commerce. Została również zapowiedziana nowa kategoria w przyszłorocznej edycji konkursu.
– Współczesny efektywny marketing realizujący cele biznesowe to nie tylko Komunikacja Marketingowa. To także polityka produktowa i cenowa, Big Data i CRM, kanały dystrybucji, technologia. Granica między marketingiem, a strategicznym i multidyscyplinarnym prowadzeniem biznesu zaciera się coraz bardziej. Inwestycja w ten obszar powinna uwzględniać wszystkie dobrze zintegrowane funkcje. Taki jest wymóg dzisiejszego przyspieszenia i rozwoju w wielu obszarach życia. Stąd wprowadzenie od przyszłorocznej edycji konkursu Effie nowej kategorii, na razie pod roboczą nazwą “Marketing Business Case” – poinformował podczas Gali Adam Pienkowski, Dyrektor Generalny McDonald’s Polska, Przewodniczący Jury Effie Awards 2017 – chcemy doceniać firmy, które realizują szeroko rozumiane działania marketingowe nie koncentrując środków wyłącznie na komunikacji. Dać szansę zgłaszania prac, które nie mieszczą się w dzisiejszych ramach konkursu, a skutecznie budują markę. Jednym z podstawowych kryteriów oceny pozostanie efektywność. W odniesieniu do warstwy kreatywnej znaczenia nabierze innowacyjność, umiejętność nowatorskiego wyjścia naprzeciw potrzebom dzisiejszego odbiorcy. Kwestie coraz częściej rozstrzygające o ostatecznym sukcesie na konkurencyjnym rynku.
na fot: Adam Pieńkowski i Anna Zimecka
Podczas Gali została również zapowiedziana publikacja Białej Księgi dobrych praktyk przetargowych zakupu komunikacji marketingowej.
– Nasza branża na przetargi wydaje przynajmniej 150 milionów złotych rocznie. Koszty przetargów obciążają wszystkich uczestników rynku reklamowego, ten ciężar osłabia agencje i tak, jak każdy koszt musi być uwzględniony w ostatecznym bilansie firmy, co w konsekwencji również przekłada się na ceny usług dla klientów. W celu optymalizacji kosztów związanych z przetargiem, razem z PSML i innymi partnerami wypracowaliśmy wspólnie Białą Księgę, a 24 listopada spotykamy się wszyscy razem na podpisanie Umowy Branżowej – zapowiedzieli podczas Gali: Szymon Gutkowski, Prezes SAR oraz Paweł Tyszkiewicz – Pełnomocnik Zarządu SAR.
Konkurs Effie Awards to najbardziej prestiżowy konkurs w branży marketingowej. W Polsce organizowany jest od 2000 roku. Co roku znacząco przybywa zgłaszanych projektów oraz otwierane są nowe kategorie. Do tego roku włącznie do konkursu Effie Awards zgłoszono już 2232 kampanie (wliczając rok 2017).
Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Doradca Prawny: Firma prawnicza LSW Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy. Konkurs wspierają: Sponsorzy Strategiczni: Radio Zet, TVN, New Age Media, Sponsorzy Wspierający: Facebook, AMS, YouTube, Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, IMS Sensory Media, Wirtualna Polska, Partnerzy: Kukbuk, Jura Partnerzy Technologiczni: LG, Siskin Patron Główny: Konfederacja Lewiatan Patroni Medialni: Chillizet, Dziennik Gazeta Prawna, My Company, Nowy Marketing, Marketing przy kawie, Monitor Magazine, ThinTank Magazine.
Więcej TUTAJ.
MW