Logo

Marketing MIX

Szwajcarskie wartości na polskim rynku | Monika Dembowska, Franke Polska

O początkach działalności międzynarodowego koncernu, pomysłach na dotarcie do konsumenta w Polsce oraz najciekawszych przykładach działań wizerunkowych firmy mówi Monika Dembowska, Marketing Manager Franke Polska.

Od ponad 100 lat firma Franke zaspokaja zmieniające się potrzeby i styl życia użytkowników sprzętu AGD. Międzynarodowy koncern przeszedł długą drogę w swojej działalności, na jakim etapie znajduje się obecnie?
Rzeczywiście, wszystko zaczęło się ponad 100 lat temu od zakładu przetwórstwa blach w małej miejscowości w Szwajcarii, a obecnie Franke to międzynarodowy koncern oferujący: profesjonalne ekspresy do kawy, armaturę i wyposażenie do łazienek w przestrzeniach publicznych, profesjonalne urządzenia do restauracji szybkiej obsługi takich jak McDonald’s czy KFC oraz to co dla nas czyli Franke Polska najważniejsze – kompletne systemy kuchenne.

Systemy kuchenne, czyli cały sprzęt potrzebny, aby wyposażyć kuchnię: zlewozmywak, bateria, blat, płyta grzewcza, okap, piekarnik, sortownik, chłodziarka i zmywarka, oferowane przez nas w spójnych wzorniczo i kolorystycznie kolekcjach. Od 2013 roku w skład koncernu Franke wchodzi także firma KWC. Od lat marka KWC jest w czołówce najbardziej innowacyjnych producentów baterii na świecie – zarówno w komercjalizacji nowatorskich rozwiązań technologicznych, jak i kreatywnego wzornictwa.

Jakie macie pomysły na promocję i budowę marki w Polsce, gdzie działacie już prawie 25 lat? Jaka jest strategia promocyjna na najbliższe lata?
W Polsce ogromne wyzwanie jakie stoi przed nami to zbudowanie świadomości marki w kontekście sprzętów AGD. W przyszłym roku będziemy obchodzili 25-te urodziny Franke Polska, a ogromną większość tego ćwierćwiecza poświęciliśmy na budowanie pozycji na rynku zlewozmywaków i baterii, tu jesteśmy niekwestionowanym liderem. Jednak przyszłość naszej marki upatrujemy w kompletnych systemach kuchennych. Produkty Franke powstają po to, aby wywołać uśmiech na twarzach klientów, którzy będą z nich codziennie korzystać. Tradycyjne szwajcarskie wartości, takie jak: solidność, rzetelność, odpowiedzialność są podstawą codziennej działalności Franke w Polsce i na świecie. Szwajcarska jakość oraz najwyższy poziom usług pozwalają oferować naszym klientom pewność, wygodę i komfort.

Jakie kanały w komunikacji marketingowej z klientem są dla firmy najważniejsze?
W ostatnim czasie coraz bardziej intensyfikujemy swoje działania online, zarówno jeśli chodzi o reklamę, PR jak i social media. Nie zapominamy jednak o bardzo silnym wpływie jaki na decyzję konsumenta ma otoczenie w miejscu zakupu – ekspozycja produktu, POS-y i oczywiście eksperckie przygotowanie samego sprzedawcy.

Ciekawym przykładem działań wizerunkowych firmy jest projekt realizowany z designerami z Nowego Jorku, którzy zostali ambasadorami marki. Proszę przybliżyć szczegóły projektu. Jest to kolejny krok w komunikacji naszej marki. Wierzymy, że autentyczny kontakt z naszymi produktami jest najlepszym argumentem, przemawiającym za wyborem naszych urządzeń. Przekaz marketingowy Franke jest prosty – chcemy, aby codzienność była wspaniała. Nasi ambasadorzy – Dror Benshetrit, Marc Trope i Jeffrey Goodman to wyjątkowe osobowości. Posiadają ciekawe portfolio projektów, są wiarygodni dla grupy odbiorców, na której bardzo nam zależy, czyli architektów i projektantów wnętrz. Każdy z naszych ambasadorów do swojej kuchni wybrał najnowsze produkty Franke i w efekcie powstały wspaniałe sesje zdjęciowe, filmy na YouTube, materiały w komunikacji social media. Jednocześnie prowadzimy spotkania i prezentacje branżowe na całym świecie oraz oczywiście warsztaty kulinarne, bo współpracujemy także z wyśmienitymi szefami kuchni.

A jak oceniacie współpracę sponsoringową z kierowcą rajdowym Wojciechem Chuchałą, debiutującym w klasyfikacji WRC? Skąd pomysł na tego typu działania?
Sport wywołuje zawsze dużo pozytywnych emocji, a współpraca z Wojtkiem, to dla nas podkreślenie dynamicznego i energetycznego charakteru marki. Młody kierowca, z ogromnym potencjałem, już ma wiele sukcesów na koncie, a jego wyczyny na rajdowych odcinkach specjalnych dają nam wiele satysfakcji.

Nasi klienci i partnerzy biznesowi, to niejednokrotnie fani sportów motorowych – ta współpraca została zauważona i bardzo pozytywnie oceniona – więc była to dobra decyzja.

Kilka lat temu wzmacnialiście swój wizerunek za pomocą projektów product placement w stacji Kuchnia+ program „Zupa” oraz TVP HD „Login: kuchnia”. Jaki efekt przyniósł ten sposób promocji, czy Franke Polska ma podobne plany na przyszłość?
Przygodę z telewizją oceniamy bardzo pozytywnie – jest to świetny sposób, żeby pokazać nasze sprzęty kuchenne w akcji. Naszym potencjalnym konsumentom Franke kojarzy się głownie ze zlewozmywakiem, baterią oraz okapem. Wykorzystując product placement mogliśmy w nienachalny sposób dotrzeć do nich z informacją, że mamy też doskonałe płyty i piekarniki. Myślę, że w przyszłości będziemy kontynuować podobne aktywności.

Czy używacie artykułów promocyjnych i gadżetów reklamowych w swojej komunikacji z klientem?
Oczywiście. Bardzo chętnie sięgamy po różnego rodzaju gadżety związane z kuchnią – sprawdzają się one zarówno w odniesieniu do partnerów biznesowych, jak i konsumentów. Niedawno wystartowaliśmy z ogólnopolską promocją, gdzie za zakup zlewozmywaka z baterią klienci otrzymają zestaw szwajcarskich noży.

Czy Franke Polska planuje rozszerzanie portfolio i rozwijanie sprzedaży nowych kategorii produktów?
Można się tego spodziewać. W ostatnich latach wprowadziliśmy do oferty blaty kuchenne i jest to kategoria, która rozwija się obiecująco. Cały czas pracujemy nad nowymi materiałami i rozwijamy funkcjonalność naszych urządzeń.

Kuchnia jest sercem każdego domu, w jaki sposób dzięki firmie Franke Polska i oferowanych urządzeniach kuchennych domowa sztuka kulinarna ma szansę na rozwinięcie skrzydeł?
Dostarczamy piękne i spójne rozwiązania, które sprawią, że kuchenna przestrzeń jest miejscem, w którym chce się przebywać. Jednocześnie dbamy o maksymalną funkcjonalność, oferując rozwiązania oszczędzające czas i konieczne zaangażowanie – jak np. opcja kompletnego menu w naszych piekarnikach. Domowy szef kuchni, który chce zabłysnąć przed rodziną czy przyjaciółmi kreatywnością i autorskimi daniami ma taką szansę, jednocześnie nie zaniedbując obowiązków gospodarza, gdyż funkcja ta pozwala na podanie 4 dań w ciągu zaledwie godziny. Po więcej szczegółów zapraszam na franke.pl.

Rozmawiała Jaga Kolawa

Monika Dembowska – Z Franke Polska związana od 10 lat. Obecnie zajmuje stanowisko Marketing Managera. Wcześniej pełniła funkcję Samodzielnego Specjalisty ds. Marketingu w Wojewódzkim Szpitalu Rehabilitacyjnym dla Dzieci w Ameryce, k. Olsztynka. Absolwentka Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego na kierunku marketing i zarządzanie. Prywatnie mama 1,5- rocznego Leonarda. Hobby: tenis ziemny. 

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 4/2017. Pobierz wersję online TUTAJ.