Logo

Marketing MIX

Zwierzęta dla zwierząt – przegląd kampanii

Zwierzęta to również nieodłączni towarzysze branży reklamowej. Jako aktorzy są elementem kampanii, często też występują we własnej sprawie. Przedstawiamy subiektywne TOP 5 najlepszych kampanii o prawa zwierząt.

Zwierzęta to nie clowny
Kampania zrealizowana dla dwóch portugalskich organizacji walczących o prawa zwierząt: Acção Animal i Liga Portuguesa dos Direitos do Animal (LDPA). Celem kampanii było zwiększenie świadomości na temat losu zwierząt cyrkowych. Na twarzach zwierząt pojawiły się smutne maski clownów cyrkowych. Agencja odpowiedzialna za realizacją kampanii: MSTF Partners.

„Behind the Leather”
Tytuł w dosłownym tłumaczeniu oznacza „to co za skórą”. W głośnej kampanii PETA z 2016 roku twórcy w dosadny sposób pokazują co kryje się pod skórami, z których wytwarza się torebki, kurtki, portfele i inne. Obserwujemy klientów ekskluzywnego sklepu z artykułami galanterii skórzanej i ich reakcję na to co „kryje się pod skórą”. Jest to dwuznaczne nawiązanie do tego, jakie są kulisy produkcji skórzanych rzeczy. Spot na YouTube ma już ponad cztery miliony wyświetleń. Agencja odpowiedzialna za realizacją kampanii: Ogilvy
& Mather Advertising Bangkok.

„Co 60 sekund wymierają gatunki”
Kampania niemieckiej organizacji Bund, zajmującej się ochroną zagrożonych gatunków zrealizowana pod hasłem „Every 60 seconds a species dies out. Each minute counts. Each donation helps” (tłum. „Co 60 sekund kolejne gatunki wymierają. Każda minuta ma znaczenie. Każde wsparcie pomaga”). Akcja ma na celu pokazanie bardzo dosłownie losu ginących gatunków, z których część może w każdej chwili zniknąć z powierzchni Ziemi. Agencja odpowiedzialna za realizacją kampanii: Advertising Agency: Scholz & Friends, Berlin, Germany.

Przerażające vs. Bardziej Przerażające
Kampania WWF (World Wildlife Fund), która ma na celu zachowanie różnorodności biologicznej na Ziemi poprzez ochronę jej gatunków i siedlisk. WWF podkreśla w kampanii, że wszystkie organizmy ziemskie tworzą złożoną, połączoną sieć, a ludzkość nie może przetrwać bez zdrowego i zrównoważonego ekosystemu. W akcji zaprezentowano gatunki, postrzegane jako groźne i podkreślono, że o wiele groźniejsze dla człowieka jest ich całkowite wyginięcie. Kampanię zrealizowała agencja: DDB & Co, Istanbul.

„Śmietnik w Albatrosie”
Kampania zrealizowana dla organizacji Endangered Wildlife Trust w oparciu o prawdziwe zdjęcia wykonane przez fotografa Chrisa Jordana. Na każdej fotografii widnieje tekst: „If you don’t pick it up they will” („Jeśli tego nie weźmiesz, one to zrobią”). Zdjęcia wykorzystane w kampanii zostały zrobione na wyspie Atol Midway leżącej na Pacyfiku, a do najbliższego lądu zamieszkałego przez ludzi jest ok. 2500 kilometrów. Agencja odpowiedzialna za realizacją kampanii: Advertising Agency: TBWAHuntLascaris., Johannesburg, South Africa.

Artykuł ukazał się OOH magazine nr 4/2017. Pobierz wersję online TUTAJ.