Logo

Marketing MIX

Cel akcji sportowej Sokołów #ucieknijcukrzycy osiągnięty

27 000 kilometrów przejechanych na rowerze, 10 000 km pokonanych przez biegaczy i ponad 3000 km przebytych pieszo – sportowa akcja #ucieknijcukrzycy dla Pracowników Grupy Sokołów oraz ich rodzin zakończyła się z bardzo dobrym efektem.

#ucieknijcukrzycy – pod tym hasłem jednoczyli się wszyscy Pracownicy Sokołowa, którym nie jest obojętne zdrowie własne oraz ich bliskich. Cukrzyca to bardzo poważny problem, który dotyka już niemal 3 mln Polaków. Aby się przed nią uchronić nie wystarczy tylko odpowiednia dieta. Najlepszym środkiem w przeciwdziałaniu cukrzycy jest ruch. W trosce o zdrowie Pracowników, Sokołów utworzył specjalne rywalizacje sportowe, a ich efekty przerosły oczekiwania.

– Celem akcji #ucieknijcukrzycy było zachęcenie naszych Pracowników do zadbania o swoje zdrowie i zwrócenie uwagi na problem, którego na co dzień nie zauważamy, a którym zagrożony może być każdy z nas – czyli cukrzycę. W akcję zaangażowało się wiele osób, ale szczególnie cieszy nas uczestnictwo tych, którzy na co dzień nie mogli znaleźć czasu lub motywacji, aby zacząć się ruszać – mówi Sylwia Miszczuk, Dyrektor Spółki ds. Human Resources.

Pomysł na akcję jest owocem współpracy kilku osób z firmy z różnych komórek organizacyjnych, którym zależało na upowszechnianiu zdrowych i dobrych nawyków. Akcja rozpoczęła się 10 czerwca podczas Sokołów Cup 2017 w Jarosławiu i trwała aż do końca października. Utworzone zostały 3 rywalizacje, w których łącznie pokonanych zostało ponad 40 000 km:

  • Sokołów na rowerze – 27 326 km – cel wykonany w 650%
  • Sokołów biega – 10 252 km – cel wykonany w 366%
  • Sokołów pieszo – 3 067 km – cel wykonany w 146%

Wysiłek oraz motywacja sportowa wszystkich uczestników akcji #ucieknijcukrzycy zostały docenione poprzez nagrody.

#ucieknijcukrzycy to akcja nie tylko o charakterze sportowym, ale również edukacyjnym. Pracownicy Sokołowa mieli też możliwość wzięcia udziału w specjalnym szkoleniu, poprowadzonym przez dietetyk Agnieszkę Piskałę oraz szefa kuchni Sokołowa – Dominika Moskalenko, którzy opowiedzieli i pokazali, jak prawidłowo komponować swoją dietę, aby uniknąć cukrzycy.

– Nasza akcja oparta na dobrowolności uczestnictwa uzyskała pozytywny oddźwięk zarówno wśród pracowników jak i ich bliskich. Każdy kolejny kilometr to indywidualny sukces, który łącznie złożył się na doskonały wynik, będący symbolem prześcignięcia cukrzycy. Obiegnięcie ziemi dookoła? – pokonane kilometry pokazują, że dla Pracowników Sokołowa nie ma rzeczy niemożliwych– dodają Alicja Skwierczyńska i Piotr Spiradek, zaangażowani w organizację akcji. 

MW