Logo

Marketing MIX

Ruszyła kampania społeczna myPhone

Marka myPhone, lider na rynku telefonów komórkowych dla seniorów, zainicjowała kampanię społeczną, która ma celu przypomnienie, że telefon to przede wszystkim głos i rozmowa. Zwraca uwagę na kwestię podtrzymywania i pielęgnowania relacji z bliskimi, zwłaszcza z osobami starszymi. Ambasadorem akcji został aktor Jan Nowicki.

„Dawno się nie widzieliśmy…”, „oj, trochę czasu minęło od ostatniego spotkania…”, „dlaczego się nie odzywasz?” – brzmi znajomo? Na pewno. Coraz trudniej znaleźć nam czas na spotkanie ze znajomymi i rodziną. Skupiamy się na własnym życiu zaniedbując kontakty z bliskimi. Osobom starszym coraz częściej doskwiera samotność. To, jak ogromne znaczenie ma podtrzymywanie więzi oraz głos najbliższej osoby, zręcznie prezentuje agencja 23HEROES w spocie społecznym wyprodukowanym dla marki myPhone. Aktor Jan Nowicki, który wystąpił w filmie i został ambasadorem kampanii, prowadzi nas przez refleksyjną podróż pokazującą znaczenie wspomnianych wartości. Jest narratorem historii, w której widzimy m.in. kobietę układającą dziecko do snu, starszą, uśmiechniętą panią, której na szyję rzuca się wnuczek i rodzinne świętowanie urodzin seniorki. Film kończą słowa Jana Nowickiego – „możesz powiedzieć wszystko co najważniejsze, tym którzy dla ciebie są najważniejsi. Bo każdy z nas czeka na znajomy głos”. A najprostszym sposobem na utrzymanie kontaktu z bliskimi, jest sięgnięcie po telefon.

– W świecie nieustannych premier flagowców, w których liczy się siła procesora, przekątna ekranu, czy liczba i jakość aparatów, coraz słabiej słychać głos z drugiej strony słuchawki. myPhone, jako producent telefonów klasycznych to odpowiednia marka, by przypomnieć o tym, co jest istotą telefonu, czyli rozmowa i głos drugiej osoby – mówi o idei kreatywnej Paweł Gogler, Concept Director w 23HEROES – agencji odpowiedzialnej za strategię i kreację w kampanii.

– Dobrze znamy potrzeby seniorów, ponieważ od lat skupiamy się na tym, aby dostarczać na rynek telefony proste w obsłudze, a tym samym przyjazne osobom starszym. Tę kampanię kierujemy jednak przede wszystkim do nieco młodszych odbiorców, chcąc zwrócić uwagę tej grupy na ogromne znaczenie budowania relacji i utrzymywania stałego kontaktu, w szczególności z rodzicami i dziadkami – mówi Radosław Trzeba, członek zarządu myPhone.

Spot został nagrany w Domu Artystów Weteranów Scen Polskich w Skolimowie, którego sponsorem jest myPhone.

U boku Jana Nowickiego wystąpili znakomici artyści mieszkający w Skolimowie – aktorzy: Eugenia Herman, Andrzej Szopa, Romana Kamińska, śpiewak Zdzisław Zaczyk oraz tancerka Ryszarda Gozdowska.

Kampania realizowana jest online, a film emitowany jest określonym grupom na Facebook.com, Google oraz CDN.pl. Emisję spotu wspiera kampania banerowa w Google, za co odpowiada dział Digital myPhone.

Film po kilku dniach od premiery uzyskał już blisko 110 tys. wyświetleń!

Marka myPhone zdecydowała się nie tylko wesprzeć finansowo Dom Artystów Weteranów Scen Polskich w Skolimowie, ale również dać szansę innym na udział w tym przedsięwzięciu. Dlatego już w listopadzie ruszy produkcja wyjątkowego audiobooka, do nagrania którego głosu użyczą mieszkańcy Domu Artystów oraz ambasador kampanii – Jan Nowicki. Audiobook będzie dostępny od grudnia na platformie partnera kampanii – księgarni internetowej Publio.pl. Całkowity dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Skolimowa. Audiobook otrzymają również wszyscy, którzy kupią telefon klasyczny myPhone w okresie bożonarodzeniowym.

Agencja: 23HEROES

Scenariusz: Paweł Gogler

Kreacja: Paweł Gogler, Tomasz Łapa , Łukasz Pacanowski, Łukasz Fabiś

Światło: Film Ilumination

Postprodukcja: LUNAPARK motion arts collective

Montaż: Paulina Ciesielska

Produkcja: F25 Production House

PR: LoveBrands Relations

Więcej o przykładach udanych działań marketingowych dla „silver generation” w artykule, który ukazał się OOH magazine nr 2/2017.

Zobacz wersję online: TUTAJ.

 

JK