„Warmia i Mazury. Zdrowe życie, czysty zysk” – pod taką nazwą wystartowała kampania województwa warmińsko-mazurskiego, która ma promować ten region jako idealny do życia, pracy i odpoczynku. Za strategię i realizację kampanii odpowiada agencja John Pitcher. Doborem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Mastermind Media (spółka należąca do grupy AdNext).
Celem kampanii jest pokazanie województwa warmińsko-mazurskiego jako atrakcyjnego miejsca zarówno do inwestowania, jak i do życia. Grupą docelową działań są głównie przedsiębiorcy, a idea kreatywna akcji opiera się na przedstawieniu regionu jako miejsca umożliwiającego wykorzystanie walorów natury dla lepszej pracy, skupienia i regeneracji.
– Cieszy nas to, że możemy współtworzyć takie działania promocyjne. Jest to wyjątkowy projekt. Prowadzone przez nas działania mają wpłynąć na wzrost zainteresowania regionem. Zdecydowaliśmy się na budowę zasięgów efektywnych w kanałach komunikacji o najwyższym dopasowaniu do grupy docelowej przez cały okres kampanii – w prasie taką rolę pełni dziennik Puls Biznesu, w radiu PR 3, w internecie: portale biznesowe oraz odpowiednio targetowane działania na Facebooku – komentuje Dorota Borowiec, Strategy Director w Mastermind Media (grupa AdNext).
W ramach współpracy specjaliści z agencji John Pitcher i domu mediowego Mastermind Media (spółki należącej do grupy AdNext) będą odpowiedzialni za przygotowanie ogólnopolskiej koncepcji strategii wraz z jej koordynacją. Do ich obowiązków będzie należeć m.in. przygotowanie Key Visual kampanii, spotu video, spotu radiowego, artykułów prasowych, całościowa obsługa kanałów w mediach społecznościowych, a także prowadzenie szerokiej kampanii mediowej (prasa, radio, internet). Ponadto zaplanowana jest także współpraca z influencerami oraz działania z zakresu real time marketingu. Kampania zakłada również zagraniczną promocję regionu w Internecie.
– Stoi przed nami interesujące, złożone wyzwanie. Cieszymy się, że nasz zespół będzie mógł wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności w projekcie realizowanym dla regionu Warmii i Mazur. Taka promocja to fascynująca dziedzina marketingu. Zawsze cieszą nas kampanie, dzięki którym możemy sami poznać nieoczywiste strony polskich miast, czy województw. Realizujemy różne akcje, zarówno skierowane do mieszkańców danego miejsca, jak i takie, które promują konkretny region wśród osób z całej Polski i zagranicy. Dobrym przykładem takich działań jest nagrodzona ostatnio Srebrnym Spinaczem Dzielnica Wisła – komentuje Agata Zambrowicz, Senior Account Manager, agencja John Pitcher.
Dodatkowo kampania w Internecie ma zasięg międzynarodowy, prowadzona jest w krajach skandynawskich (Szwecja, Norwegia), Niemczech i Austrii, krajach europejskich nienależących do Unii Europejskiej m.in. Rosji (głównie obwód kaliningradzki), Ukrainie, Białorusi oraz Kazachstanie, Izraelu, Arabii Saudyjskiej. Akcja prowadzona jest z wykorzystaniem takich kanałów jak: GDN, Adform, Gmail Sponsored Promotion, Business Click, Yandex.Display. Główne działania promocyjne oparte są o Google AdWords. Reklama emitowana jest w językach narodowych i języku angielskim, dzięki czemu trafia zarówno do osób anglojęzycznych jak i tych, którzy posługują się tylko językiem narodowym danego kraju.
Kampania potrwa do końca sierpnia 2019 r.
JK