Logo

Event MIX

Eventy z 180heartbeats + Jung von Matt

Dział eventów agencji 180heartbeats + Jung von Matt w pierwszym półroczu br. poszerzył zakres współpracy z dotychczasowymi klientami m.in. z PSA i z Unileverem. Wprowadził także kolejne nowoczesne technologie oraz planuje zatrudnić nowe osoby.

W przypadku PSA, 180 pracuje dla Peugeota, Citroëna oraz DS. Nowym projektem dla tego reklamodawcy było otwarcie pierwszego w Polsce salonu marki DS, zorganizowane w maju dla VIP-ów. Podobnie jak w ubr. agencja zadbała także o organizację stref ekspozycyjnych marek grupy podczas kwietniowych targów Poznań Motor Show oraz premiery nowych modeli.

Eventy 180 realizują w tym roku także wydarzenia o większej skali dla marki Ben&Jerry’ s (Unilever). Najbardziej spektakularny – powrót tęczy w postaci wodno-świetlnego hologramu na plac Zbawiciela w Warszawie (8 czerwca) przyciągnął tysiące warszawiaków.

Tylko w czerwcu wygenerował dla marki 400 publikacji, o zasięgu blisko 9 mln i ekwiwalent reklamowy równy 1,1 mln zł* . O powrocie niepalnej tęczy oraz marce Ben&Jerry’s pisały m.in. „The Washington Post”, “The Telegraph”, “Independent”, “China Post” czy branżowy „Campaign”. Zainteresowanie wzbudziła zwłaszcza nowatorska technologia wykorzystana przy uruchomieniu tęczy. W efekcie do agencji zwróciły się zagraniczne firmy i organizacje zainteresowane sprowadzeniem jej do siebie – m.in. festiwal sztuki i światła Leeds Light Night w Wielkiej Brytanii.

– Pozyskanie projektów na rynku międzynarodowym to kolejny cel, jaki sobie stawiamy – zapowiada Łukasz Deoniziak, account director, który kieruje działem eventów w 180. – Obecnych reklamodawców udało się nam przekonać do tego, jak ważnym narzędziem marketingowym jest event w ich strategii komunikacji. Tylko w czerwcu, zaledwie w ciągu 14 dni, zrealizowaliśmy 7 eventów.

W każdym stawiamy na oryginalny koncept, wpisanie go w strategię marki, umiejętnie dobrane i autorskie technologie plus PR. To sposób na przyciągnięcie do marki tysięcy konsumentów i ich zaangażowanie. Nie od dziś proponując rozwiązania eventowe, łączymy siły działu eventów i LAB-u, naszej komórki specjalizującej się w innowacjach. Obserwujemy, że to działa, bo konsumenci lubią być zaskakiwani. Wszelkie nowinki wzbudzają jeszcze większe emocje wokół marki – mówi Deoniziak i podnosi, że klienci coraz częściej poszukują tego typu pomysłów i doceniają je, co oprócz rozwijania współpracy, pokazało także wewnętrzne badanie satysfakcji agencji – dział eventów jest w nim jednym z najlepiej ocenianych. W związku z rozwojem biznesu, w najbliższych tygodniach dołączą do niego także nowe osoby.

Oprócz wspomnianych wydarzeń, równie udane był także 40. urodziny Ben & Jerry’s – B-DAY DAY na PKP Śródmieście (16 czerwca) w Warszawie. W najbliższych miesiącach planowane są kolejne eventy w większych miastach, oprócz stolicy i Krakowa m.in. w Trójmieście (w ubr. odbyły się tylko w pierwszych dwóch miastach) dla tej marki.

Nową technologią agencja zabłysnęła także podczas konferencji Comtegra Hub skierowanej do branży IT. We współpracy z firmą VES, po raz pierwszy w Polsce wykorzystała technologię MoveLED (kilkanaście ruchomych ekranów, pozwalających na ciekawszą i bardziej angażującą prezentację contentu).

Kolejny rok agencja realizuje także eventy HR DAY dla pracuj.pl (w sumie 9 w różnych miastach, w tym finałowy w Warszawie), najważniejszy dla tego reklamodawcy, skierowany do branży HR. Podobnie jak w wyżej wspomnianych przypadkach, 180 konsekwentnie realizuje dla tego klienta wyznaczoną strategię – wydarzenia odbywają się w klimacie światowej metropolii – w tym roku w stylu karnawału w Rio. Jest tak również w przypadku duetu projektantów Paprocki & Brzozowski, których pokaz lato 2018 był przygotowany w stylu Cinema Paradiso, a gościem specjalnym była Waris Dirie, somalijska modelka i pisarka („Kwiat pustyni”), która słynie z walki o prawa kobiet.

*Dane za Newspoint.