Logo

Marketing MIX

Synergic: trendy miejskie a reklama OOH | Joanna Hutnik

Lider reklamy OOH w Polsce prognozuje, jakie formy reklamy zawładną naszą przyszłością i krajobrazem miast w nadchodzącej dekadzie.

Smart@Living. To już nie tyle zgrabne hipsterskie hasło, ale codziennie pielęgnowany styl życia Polaków. Coraz częściej mieszkańcy dużych aglomeracji i mniejszych miast żyją zdrowo i świadomie szukają eco-alternatyw w codziennych czynnościach. Nowe podejście i promowane gospodarki współdzielenia wkracza również w obszar atrakcyjnych form transportu miejskiego – rowerów publicznych i towarzyszących im realizacji reklamowych tworzonych przez Synergic. Korzystanie z rowerów jako nośnika komunikacji marek z mieszkańcami jest pożądane, niekolizyjne i nowoczesne, tworząc tym samym zupełnie nową koncepcję rozwoju systemów kompozycji reklam w mieście. Podstawy konstruowania nowoczesnych miast i potrzeb mieszkańców, czyli zrównoważony rozwój i niska emisyjność, są immanentną cechą tej formy reklamy. Siłę przekazu reklamowego można ocenić w oparciu o zwrotne zapytania klientów, którzy w poprzednich latach korzystali z tej formy reklamy. Zwrot zapytań oceniamy na poziomie 90%, a co za tym idzie siła przekazu jest bardzo mocna. Żadna kampania reklamowa nie wraca, jeżeli nie przynosi wymiernych korzyści. To w tym kierunku kroczy przyszłość reklamy OOH.

Art&Living. Sztuka zwykle kojarzy się z muzeami, teatrami, generalnie miejscami wysokiej kultury i wysublimowanego odbioru. Ale można o sztuce pomyśleć z innego poziomu i za jej pośrednictwem dotrzeć do szerokich mas odbiorców i konsumentów. To właśnie jako Synergic promujemy. Sztuka to magnes! Przyciąga uwagę i budzi emocje w znacznie większym stopniu niż standardowa kreacja reklamowa. Wymagający odbiorca i mieszkaniec jest idealnym obserwatorem i recenzentem. Naszą ścianę muralu z precyzyjnie przygotowanym przekazem reklamowym „czyta” codziennie w drodze do pracy kilkaset tysięcy osób. Każdego dnia tworzący mural artyści domalowują przekaz reklamowy i tworzą atmosferę napięcia w oczekiwaniu na finał „dzieła”. Cenimy reklamę, którą odbiorca zapamięta na długo oraz doceni pracę artysty. Dialog z odbiorcą musi być nienatarczywy, idealnie „uszyty” na miarę przestrzeni miejskiej, która nas otacza.

Tech&Living. Prognozując przyszłość, należy wziąć pod lupę technologię i jej postępujący rozwój. Powstają nowe aplikacje, które ułatwiają „nawigację” po codziennych czynnościach i potrzebach ludzi, a dla Synergic są idealnym miejscem komunikacji z konsumentami i kanałem reklamowym. Przykładem wykorzystania reklamy i technologii jest inteligentna aplikacja rowerowa Citi Bikes, zintegrowana z systemem wypożyczania rowerów w Warszawie. Synergic wyznacza trendy i prognozuje, że w szybko rozwijającym się świecie markę i odbiorcę musi łączyć głęboka relacja. Mówiąc o reklamie w kontekście trendu Tech&Living należy również wspomnieć o technologii Augmented Reality, realizowanej na powierzchniach Synergic za pomocą m.in. takich aplikacji jak Zappar. To idealny sposób na to, by standardowy nośnik reklamy zmienić w multimedialny komunikat, który angażuje odbiorcę i posiada szereg możliwości łączących sferę offline i online. Synergic planuje kampanie tak, aby wybijały się z szumu informacyjnego i natłoku treści. Przyszłość reklamy to eco-rozwiązania, sztuka i technologia – nieinwazyjne formy idealnie wpisujące się w miejską przestrzeń. To kierunki i trendy lidera rynku – Synergic – na najbliższe lata.

Joanna Hutnik, Wiceprezes Zarządu Synergic

Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.