Logo

Event MIX

Kreujemy trendy w branży cateringowej | Damian Wiatrak, DELI Catering

O ofercie szytej na miarę, o tym o czym nie można zapomnieć podczas przygotowywania menu dla klienta i o nowej formie komunikacji z klientem – o blogu, rozmawiamy z Damianem Wiatrakiem, dyrektorem zarządzającym w firmie DELI Catering.

Kulinaria eventowe nr 1 w Polsce, tak o sobie piszecie. Co Was wyróżnia na rynku?
Dziś nieustannie powtarza się, że kluczem do sukcesu jest wiedzieć, czego się chce. I to bez wątpienia prawda – nasza marka od samego początku postawiła na specjalizację. Nie chcieliśmy się rozdrabniać, albowiem mieliśmy świadomość, że łatwo w takim przypadku o obniżenie lotów w kontekście szeroko pojętej jakości. Dla nas innowacyjne podejście i wysoki poziom usługi to klucz do sukcesu. Odkąd tylko pojawiliśmy się na rynku wiedzieliśmy także, że aby stać się liderem kulinariów eventowych w Polsce musimy postawić na samodzielne kreowanie trendów. Stąd naszą ofertę nieustannie poszerzamy o niebanalne elementy i nowe produkty. Poszukujemy elastycznych rozwiązań oraz tworzymy autorskie koncepcje, w czym pomaga nam nasz Kulinarny Zespół Kreatywny. Nie bez znaczenia wydaje się także fakt, że dostarczamy tak naprawdę kompleksową usługę w oparciu o własne zasoby – począwszy od spersonalizowanego menu, poprzez aranżację stołów i bufetów, obsługę kelnerską i barmańską, sprzęt cateringowy oraz logistykę. Pozwala to nie tylko skracać do minimum proces koordynacji poszczególnych działań, lecz także zwiększać ich efektywność. Na koniec dodam jeszcze, że nie bez znaczenia są produkty, do których przywiązujemy ogromną wagę. Stąd nasza marka sięga wyłącznie po te, zakupione od sprawdzonych dostawców.

Standardowa oferta, czy menu szyte na miarę konkretnego wydarzenia, co polecacie?

Na dobrą sprawę obecnie coraz trudniej wybić się na rynku ze standardową formą obsługi – dlatego oferta musi wyróżniać się na tle innych i przyciągać. Co ważne, klienci potrzebują obecnie kompleksowej obsługi – przestało już im wystarczać „samo” przygotowywanie dań i znaczenia nabrała obsługa kelnerska, zastawa stołowa, bogata oferta napojów i alkoholi czy dekoracja oraz oprawa artystyczna. Stąd zdecydowanie menu szytę na miarę konkretnego wydarzenia. Indywidualne potrzeby i preferencje klienta zawsze wymagają zgłębienia. Nie bez znaczenia jest tu specyfika eventu – czego samo wydarzenie dotyczy i jak długo trwa. Warto również ustalić przekrój gości oraz cel eventu. Niemniej musimy mieć tu na uwadze fakt, że często czynnikiem determinującym potrzeby i preferencje jest… budżet samego organizatora. Nierzadko to właśnie jego jasne określenie daje nam wiedzę, na jakie rozwiązania możemy sobie pozwolić oraz na ile możemy wzbogacić menu.

Statystyki i liczby mówią same za siebie. Jakie było Wasze największe i najbardziej wymagające zlecenie?
Do naszych największych realizacji zaliczają się pikniki organizowane dla ponad 30 tys. osób. Zdarzają się nam również kilkudniowe kongresy organizowane dla 3 tys. osób z niezwykle rozbudowanym portfolio świadczeń cateringowych. Niemniej największym wyzwaniem nie jest tak naprawdę obsługa wydarzenia dla jednorazowo 2 czy 3 tys. osób w danym miejscu – prawdziwą sztuką jest obsługa kilku dużych wydarzeń nie dość, że w tym samym czasie, to jeszcze odbywających się w kilku miejscach w Polsce. Takie eventy również mamy za sobą. Wtedy dopiero cała logistyka oraz zadania towarzyszące nabierają wręcz szalonej dynamiki!

O czym nie można zapomnieć podczas przygotowywania menu dla klienta?
Bez wątpienia o tym, aby było ono w pełni przemyślane. Propozycje menu i usług towarzyszących zawsze dostosowujemy do budżetu, indywidualnych sugestii i charakteru imprezy. Musimy pamiętać, że niezależenie od formuły wydarzenia naszym obowiązkiem jest zagwarantowanie klientowi pełnowartościowego posiłku – stąd nie bez znaczenia są tu także dobrej jakości i zakupione od sprawdzonych dostawców produkty. Nie możemy zapominać również o tym, żeby dania przygotowywane były zgodnie z architekturą kulinarną, polegającą na takich połączeniach smakowych i produktowych, aby doznania jakie ze sobą niosą były pełnowartościową podróżą kulinarną.

Prowadzicie bloga, czym zachęcacie czytelników?
Od samego początku wiedzieliśmy, że aby być liderem kulinariów eventowych w Polsce musimy postawić na samodzielne kreowanie trendów kulinarnych. Pozwoliło nam to nie tylko wytyczyć nowe kierunki rozwoju dla całej branży cateringowej, lecz także podsunąć szereg – jak to mówią sami klienci – ciekawych rozwiązań. I tak oto, aby przybliżyć nieco kulturę cateringu, wzięliśmy na swoje barki bycie pewnego rodzaju edukatorem rynku i stworzyliśmy bloga pod adresem http://kulturacateringu.pl. Choć na jego łamach chcemy dzielić się naszą wiedzą i ogromną pasją, to jednak poprzez naszego bloga chcemy również pokazać, że perfekcyjnie przygotowana potrawa i efekt WOW to efekt końcowy szeregu podjętych działań – czasami bardzo żmudnych i niezwykle czasochłonnych. Nie boimy się pisać tu również o wszelkich bolączkach branży i jej problemach na wielu płaszczyznach.

Jemy oczami, Wasze realizacje zawsze wyglądają smakowicie. Jak uzyskać cateringowy efekt WOW? Skąd czerpiecie inspiracje?
Po pierwsze, niewątpliwie z uwagą śledzimy trendy, panujące w branży cateringowej na całym świecie. Nie bez znaczenia są tutaj kanały social media, które pozwalają nam „dotrzeć” w najbardziej odległe zakątki świata – to właśnie dzięki nim najnowsze nowinki cateringowe są niemal na wyciagnięcie ręki. Nie stronimy również od podróży i podpatrywania samej branży podczas szeroko pojętych eventów. Po drugie, jak już wspominałem wcześniej, powołaliśmy do życia Kulinarny Zespół Kreatywny. Zajmuje się on wyszukiwaniem ciekawostek i analizą możliwości przekucia ich na polski grunt cateringowy. Niezwykle usprawnia to system wyszukiwania wszelkich trendów i ciekawych technik kulinarnych. Po trzecie, prowadzimy także inwestycje w obszarze badań nad nowymi produktami cateringowymi. Dokonujemy tu szeregu prób z danym elementem, dobieramy produkty z których go wykonujemy i oceniamy sposób jego rotacji podczas obsługiwanych wydarzeń. Co więcej, wsłuchujemy się w same potrzeby klientów. Dla przykładu – coraz większego znaczenia nabiera dbałość o środowisko naturalne i szerzenie wiedzy o zdrowym odżywianiu. Także i w kontekście samego „podawania” zauważalny jest ów trend, gdzie opakowania z tworzyw sztucznych coraz częściej zastępowane są ich ekologicznymi odpowiednikami. Stąd chętnie sięgamy po jadalne opakowania, które nie tylko „cieszą” oko, lecz także wpisują się w trend zdrowego odżywiana.

Dobry catering według Deli Catering to?
Dobry catering to nie tylko catering smaczny, lecz także idealnie trafiony w potrzeby danego wydarzenia i jego uczestników. Mówiąc krótko musi być on, co już wielokrotnie podkreśliłem, w pełni przemyślany. By tak się stało, zawsze musimy dostosować go do budżetu, indywidualnych sugestii i charakteru imprezy. W tym miejscu musimy także pamiętać, że bez względu na formułę wydarzenia dobry catering musi być gwarantem pełnowartościowego posiłku, czego podstawą jest zwracanie uwagi na jakość produktów. Warto poświęcić tu swój czas i wyodrębnić własną grupę dostawców – bardzo dobry produkt równa się bardzo dobry smak.

Rozmawiał Andrzej Kuczera

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH event!, pobierz bezpłatnie TUTAJ.