Logo

Marketing MIX

Focus Media Group dla Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU SA

1 października br. ruszyła innowacyjna platforma inwestycyjna Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU SA – inPZU, dzięki której każdy może w bardzo prosty sposób kupić fundusze inwestycyjne i nimi zarządzać. Wprowadzenie platformy na rynek wspiera kampania reklamowa pod hasłem „Oszczędzaj inwestując”. Za przygotowanie koncepcji strategiczno-kreatywnej działań reklamowych, ich realizację oraz stworzenie front-endu i layoutu serwisu odpowiada Focus Media Group. Agencja pozyskała zlecenia w drodze dwóch wygranych przetargów – pierwszego na działania związane ze stworzeniem serwisu i drugiego obejmującego komunikację platformy.

inPZU to innowacyjna platforma, pozwalająca wybrać i kupić fundusz inwestycyjny dostosowany do indywidualnych potrzeb, a następnie nim zarządzać. Dzięki bardzo prostej mechanice platformy, a także intuicyjnej architekturze i przejrzystemu designowi korzystanie z inPZU jest niezwykle proste. Co więcej wystarczy już 100 zł, aby rozpocząć tworzenie swojego portfela inwestycyjnego. Konsumenci mogą również wpłacać i wypłacać aktywa w dowolnym momencie, ponieważ serwis jest dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

– Kluczem do stworzenia od podstaw serwisu inPZU było poznanie i zrozumienie biznesowych potrzeb TFI PZU SA oraz zaplanowanie wszystkich procesów, które będą mogli wykonywać użytkownicy platformy. Aby to osiągnąć wspólnie z zespołem TFI PZU przez prawie 6 miesięcy opracowywaliśmy ścieżki konsumenckie oraz makiety lo i hi-fi. Łącznie wyprodukowaliśmy prawie 100 ekranów, które następnie zostały przełożone na język HTML. Był to zdecydowanie jeden z większych projektów, jakie realizowaliśmy w ostatnim półroczu – mówi Maciej Samoraj, Senior Account Manager Focus Media Group.

W kampanii reklamowej, wspierającej wprowadzenie platformy inPZU na rynek, zostały podkreślone jej najważniejsze cechy, takie jak – innowacyjność, intuicyjność, dostępność i bardzo niskie opłaty za zarządzanie portfelem inwestycyjnym. Wszystkie kreacje, nawiązując do identyfikacji wizualnej TFI PZU SA i jednocześnie do layoutu serwisu,zostały utrzymane w prostej, przejrzystej formie oraz biało-niebieskiej kolorystyce.

– Szerokie kompetencje Focus Media Group pozwalają nam tworzyć złożone projekty począwszy od wieloetapowego procesu powstawania platformy, a skończywszy na opracowaniu wielokanałowej komunikacji. inPZU to zupełnie nowy produkt i swojego rodzaju rewolucja w świecie finansów. Umożliwia pomnażanie oszczędności poprzez inwestowanie w fundusze pasywne, a zainwestowane środki nie są w żaden sposób zamrożone. Brzmi to dość skomplikowanie, ale w rzeczywistości jest bardzo proste. Wyzwaniem od strony komunikacyjnej było przedstawienie nowej platformy oraz jej licznych benefitów w sposób zwięzły i zrozumiały. Dlatego też zdecydowaliśmy się na bardzo dynamiczną kreację, w której szybkie ujęcia ludzi korzystających z platformy zostały uzupełnione motion designem – dodaje Maciej Braksal, Creative Group Head Focus Media Group.

Focus Media Group odpowiadało za przygotowanie strategii i koncepcji kreatywnej kampanii, realizację wszystkich działań prowadzonych w jej ramach, a także za zaprojektowanie architektury serwisu, stworzenie jego layoutu i front-endu. Kampania jest prowadzona w telewizji, radiu, internecie i prasie. W stacjach telewizyjnych są emitowane spoty w wersjach 15’’, a w radiowych – 30’’. Działania on-line objęły kampanię banerową i emisję spotów w wersjach 6’’ i 30’’. 

MW