Logo

Marketing MIX

Razem z rodzicem mamy wspólny cel | Monika Klimczak, BARTEK

Zdrowy rozwój dziecka, to nie tylko zdrowe odżywianie, to także dbanie o właściwą postawę, a ta również zależy od właściwego dopasowania butów do stopy. O produktach, kampaniach edukacyjnych i wspieraniu najbardziej potrzebujących rozmawiamy z Moniką Klimczak, Brand Manager w firmie BARTEK S.A.

Firma BARTEK istnieje na polskim rynku od ponad 25 lat i za cel stawia sobie nie tylko tworzenie najlepszej jakości produktów dla dzieci i młodzieży, ale również edukację rodziców. Jak skutecznie dotrzeć do rodzica, który wie, że powinien dać swojemu dziecku wszystko to co najlepsze, ale nie wie gdzie szukać?
Mówiąc buty BARTEK, zawsze mamy na myśli komfort i zdrowy rozwój najmłodszych. Ta zasada towarzyszy nam już ponad 25 lat. To czas, w którym zdobyliśmy nie tylko ogromne doświadczenie, jeśli chodzi o produkcję najlepszej jakości obuwia dla najmłodszych, ale również pełne zaufanie rodziców, którzy wiedzą, że wybierając nasze obuwie zapewniają swoim dzieciom komfort i zdrowy rozwój. Najważniejsze w tworzeniu obuwia jest dla nas to, aby to zaufanie utrzymać, wiemy bowiem jak ważna jest jakość butów dla dzieci, ponieważ my również jesteśmy rodzicami i znamy potrzeby naszych dzieci. Jesteśmy polską firmą, największym producentem obuwia dziecięcego w kraju i jedyną tak liczną siecią w Europie, która posiada specjalnie wyselekcjonowane obuwie dla dzieci w wieku 1-10 lat. Od początku swojej działalności wyprodukowaliśmy już ponad 12 milionów par butów, a nasze produkty można kupić niemal na całym świecie. Obecnie posiadamy 30 sklepów firmowych w całej Polsce oraz współpracujemy z 200 sklepami multibrandowymi w kraju i ponad 250 tego typu sklepami za granicą. Nasze produkty można kupić również w sklepie online. Wszędzie tam, gdzie sprzedawane są nasze produkty za cel stawiamy sobie edukację rodziców i skuteczną pomoc w wyborze odpowiedniego obuwia dla dzieci.

Materiały promujące kolekcję wiosna-lato 2019

Jak tworzycie swoje produkty?
Zespół tworzący buty to specjaliści, których pasją jest poznawanie potrzeb rozwojowych dziecka. Codziennie pracujemy nad tym by tworzone przez nas buty jak najlepiej odpowiadały anatomii dziecięcej stopy. W każdym sezonie nasze buty poddajemy specjalistycznym testom przeprowadzanym przez niezależne instytucje, które potwierdzają ich jakość. Prawidłowy rozwój dziecka zależy również od właściwego dopasowania butów do jego stóp, dlatego w naszych salonach stawiamy na osoby wykwalifikowane, które posiadają gruntowną wiedzę na temat obuwia dziecięcego. Salony wyposażamy w narzędzia, takie jak specjalne miarki do stóp, które ułatwiają właściwe dobranie bucików. Różne fazy rozwoju dziecka to również różne potrzeby stóp. Buty i ich konstrukcja muszą odpowiadać tym potrzebom. Niezależnie, czy mówimy o dziecku, które zaczyna chodzić, czy o nastolatku, który pragnie wyróżnić się w otoczeniu koleżanek i kolegów, buty muszą zapewniać zdrowie stóp. To jakie buty nosimy w dzieciństwie przekłada się bowiem na nasze zdrowie w życiu dorosłym.

But z elementami odblaskowymi zwiększającymi bezpieczeństwo dziecka na drodze po zmierzchu – akcja „Bezpieczny, bo widoczny”

W waszej komunikacji stawiacie przede wszystkim na edukację. dlaczego?
Badania naukowe dowodzą, że ponad 90% dzieci rodzi się ze zdrowymi stopami, a co 4 starsze dziecko ma wady stóp i kolan. Znaczna część z nich to wady i dolegliwości nabyte w związku z noszeniem nieprawidłowego obuwia. Stopa dziecka jest szczególnie podatna na wpływy niefizjologicznego obuwia. Zasada „lepiej zapobiegać niż leczyć” ma w przypadku dzieci szczególne znaczenie. Większość rodziców wybierając buty dla swojego dziecka kieruje się głównie ich ceną i wyglądem. Niewielu z nich podczas zakupów zastanawia się, czy buty są bezpieczne dla dziecka i zapewniają stopom odpowiednią stabilność. Często rodzice popełniają też błąd i zakładają dziecku buty po starszym

rodzeństwie. Są też tacy, którzy bez względu na stan zdrowotny stóp swoich pociech, poszukują obuwia z wkładkami ortopedycznymi, będąc przekonanym, że takie obuwie zapewni stopom ich dzieci prawidłowy rozwój. Niestety to również szkodliwe działanie. Dlatego temat wyboru odpowiedniego obuwia warto lepiej poznać. Dobre buty to inwestycja, która zawsze się zwraca. Profilaktyka jest dużo tańsza, niż późniejsza rehabilitacja. Dlatego wprowadzając do sprzedaży wiosenną kolekcję, przeprowadziliśmy również akcję edukacyjną: „Mamo, proszę, zadbaj o mnie!” Nasza akcja oparta była o działania w radiu, prasie i Internecie oraz o bezpośrednie rozmowy i kontakt z rodzicami. We wszystkich naszych sklepach, na klientów czekały ulotki edukacyjne. Rodziców edukujemy również w temacie noszenia przez dzieci obuwia z elementami odblaskowymi, dzięki którym dzieci są bardziej widoczne na drodze, a to może przyczynić się w różnych sytuacjach do zwiększenia bezpieczeństwa, a nawet uratowania życia. Wspieramy przez to akcję „Bezpieczny, bo widoczny”. W naszych codziennych działaniach stawiamy również na edukację za pomocą akcji cross promocyjnych i samplingowych z innymi markami.

Badania w ramach akcji społecznej Akademia Zdrowej Stopy BARTEK

W ramach swoich działań angażujecie się również w pomoc dla najbardziej potrzebujących dzieci?
Ważnym aspektem naszych działań jest pomoc tym, którzy tego najbardziej potrzebują. W związku z tym angażujemy się w różnego rodzaju akcje, które wspierają dzieci. Od wielu lat współpracujemy z wybranymi domami dziecka, które staramy się wspierać rzeczowo, przekazując dzieciom to, na czym znamy się najlepiej – czyli dobre i zdrowe buty. Od lat włączamy się również w wiele akcji, które mają na celu wspieranie zdrowia i prawidłowego rozwoju dzieci. W 2014 roku zaangażowaliśmy się w pomoc razem z Fundacją Omeny Mensah – Omenaa Foundation i wspólnie zawędrowaliśmy do dalekiej Afryki. Jako największy polski producent obuwia dziecięcego, przekazaliśmy fundusze na budowę szkoły w Ghanie, a także nasze buty, plecaki i koszulki. Staliśmy się również fundatorami stypendiów, które mają dać dzieciom lepszą przyszłość. Nasza współpraca z Fundacją Omenaa Foundation, kontynuowana była również w następnych latach. W sklepach sieci BARTEK można było zakupić kalendarz „I…iaki świat jest piękny”, z którego dochód został przeznaczony na pomoc dzieciom w Afryce. Angażowaliśmy się również w serię akcji „Szczęśliwe dukaty”, której beneficjentami byli głównie podopieczni Fundacji TVN. Polegała na odbieraniu reszty, za zakupiony w naszym sklepie produkt, w postaci szczęśliwych dukatów. Jeden dukat, to 5 złotych realnej pomocy dla dzieci.

Jakie są dalsze plany, jeśli chodzi o markę, jej działalność i edukację rodziców?
Wciąż się rozwijamy. Co roku przygotowujemy ok. 300 wzorów bucików, w różnych wersjach kolorystycznych. Są to projekty autorskie, opracowywane wspólnie z ekspertami z różnych dziedzin, by zagwarantować najwyższe walory jakościowe. Wspólnie z antropologami i lekarzami ortopedii z Instytutu Przemysłu Skórzanego prowadziliśmy też cykliczne badania stóp dzieci w ramach programu Akademia Zdrowej Stopy BARTEK. Dzięki temu stale zdobywamy nową wiedzę, która pozwala tworzyć buty, dostosowane do wymagań rozwojowych dzieci. Obecnie prowadzimy intensywnie prace nad rozwojem sieci własnej poza granicami kraju. Od 2007 roku udostępniamy naszą ofertę w sklepie internetowym i również ten kanał sprzedaży staramy się rozwijać. Staje się on także doskonałym medium służącym do przeprowadzania różnego rodzaju akcji promocyjnych i edukacyjnych dla rodziców.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Monika Klimczak – Aktualnie Brand Manager w firmie BARTEK S.A. Swoją karierę zawodową zaczęła właśnie tu – 15 lat temu w dziale marketingu. Każdy kolejny rok w spółce to nowe wyzwania i nowe stanowiska. Współautorka społecznej akcji „Akademia Zdrowej Stopy” – programu profilaktycznego dla dzieci oraz programów społeczno-edukacyjnych: „Bezpieczny, bo widoczny”; „Z odblaskami bezpieczniej”. Wytrwale dążąca do celu, we wszystkich swych działaniach nastawiona na wzmacnianie marki BARTEK na rynku obuwia i produktów dla dzieci. Prywatnie mama dwóch córeczek, żona, mediator w przyjacielskich problemach. Sił do działania nabiera relaksując się przy pracach w ogrodzie oraz DIY.

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.