Logo

Marketing MIX

Dzięki bezpiecznym zabawkom – tworzymy świat przyjazny dziecku | Marcin Woźniak, Wader-Woźniak

O pozycji firmy Wader-Woźniak na rynku zabawek, współpracy z The Walt Disney Company, satysfakcji z nagród konsumenckich, roli aktywności prospołecznych oraz nowościach produktowych mówi Marcin Woźniak, Prezes Zarządu firmy Wader-Woźniak.

28 lat na rynku, 6 mln zabawek produkowanych rocznie w 300 wzorach – tak w liczbach prezentuje się firma Wader-Woźniak. Z czym przede wszystkim kojarzą się zabawki marki Wader?
Firma jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych marek w branży dziecięcej w Polsce, a także należy do czołówki europejskich producentów zabawek z tworzywa sztucznego. Myślę, że na pytanie – z czym przede wszystkim kojarzą się zabawki z żółto-niebieskim logo Wader – większość klientów odpowie: z solidnością, bezpieczeństwem, zaufaniem, jakością, a to dla nas największy sukces.

Gigant Truck&Trailer – nowość w ofercie firmy.

Na swoim koncie macie wiele prestiżowych laurów. Kilkakrotnie otrzymaliście nagrodę Gala Biznesu, a także medal „Zasłużony dla Eksportu” za wybitne osiągnięcia w dziedzinie eksportu. Do ilu krajów trafiają Wasze zabawki?
Poza Polską, nasze zabawki z żółto-niebieskim logo Wader są sprzedawane do 70 krajów, gdzie kojarzone są z wysoką jakością idącą w parze z bardzo konkurencyjną ceną.

Zapewne jeszcze większą satysfakcję przynosi docenienie przez konsumentów – Super Brands Polska Marka 2018 czy tytuł zdobyty głosami dzieci – Zabawka Roku 2017?
Jako producent zabawek dostarczamy radość dzieciom, a rodzicom dajemy pewność, że zabawka jest bezpieczna i wykonana z wysokiej jakości materiału. Nagrody są potwierdzeniem, iż kierunek, który obraliśmy wiele lat temu jest właściwy i warto nim podążać. Z małego zakładu rzemieślniczego mojego taty – założyciela firmy – staliśmy się największym w Polsce producentem zabawek z tworzyw sztucznych, docenianym przez klientów w prestiżowych konkursach – to jest powód do satysfakcji i dumy.

W ofercie firmy znajdują się również zabawki licencyjne dla najmłodszych. W 2014 roku podpisaliście kontrakt z The Walt Disney Company, dzięki czemu na produkowanych w Polsce zabawkach pojawiają się najpopularniejsi bohaterowie bajek.
Dzieci uwielbiają swoich bajkowych bohaterów i chętniej wybierają produkty z ich wizerunkiem. Idziemy z duchem czasu i nawiązujemy takie relacje handlowe, które dodatkowo podnoszą atrakcyjność naszych produktów. Rozpoczęcie współpracy z The Walt Disney Company to była dobra decyzja.

Akcja charytatywna „Dajemy radość 2017″ w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie.

Jak ważnym elementem w działaniach promocyjnych firmy i komunikacji z klientem jest obecność na targach branżowych w Polsce i zagranicą?
Z naszymi klientami komunikujemy się wielokanałowo, a targi branżowe w Polsce i zagranicą traktujemy jako jeden z kanałów promocji marki i produktów. Dla nas to doskonała okazja do zaprezentowania np. nowości, możliwość bezpośredniej rozmowy z klientami i wysłuchania ich pomysłów oraz opinii. Targi branżowe to również doskonałe miejsce na spotkania z partnerami biznesowymi, sklepami, hurtowniami, które dystrybuują nasze produkty.Wszyscy partnerzy mogą również liczyć na nasze wsparcie, bowiem oprócz dostarczania jak najlepszych jakościowo i atrakcyjnych produktów, prowadzimy szeroko zakrojone działania, które aktywnie wspierają sprzedaż produktów.

Bardzo często angażujecie się w działania CSR i aktywności prospołeczne. Przedszkoladia Tour, „Dajemy radość”, „Sprawdzone przez przedszkolaków” – to tylko niektóre z nich. Skąd potrzeba tak silnego funkcjonowania marki w tym obszarze?
Można śmiało stwierdzić, że pomagamy, odkąd istniejemy – zmieniła się tylko skala i forma pomocy. Firma Wader-Woźniak powstała i funkcjonuje w Dąbrowie Górniczej, zatem w pierwszych latach działalności staraliśmy się odpowiadać na potrzeby lokalnych instytucji – szpitali, przedszkoli, domów dziecka, a na przestrzeni lat krąg poszerzył się na teren całego kraju. Ostatnio skupiliśmy się na naszych „autorskich” projektach i właśnie w nie inwestujemy najwięcej czasu, energii i środków. To ogromna satysfakcja, widzieć uśmiechnięte twarze maluchów, które najbardziej tej radości potrzebują: odkąd rozpoczęliśmy akcję ”Dajemy Radość”, tysiące opakowań naszych zabawek trafiło do bardzo wielu placówek, w których przebywają chore dzieci.

Można powiedzieć, że podążacie z duchem czasu, zabawki testują m.in. lubiani dziecięcy vlogerzy z kanału „Zabawy Euzebiusza” oraz współpracujecie z wieloma blogerami parentingowymi. Czy tego typu aktywności przynoszą oczekiwany skutek marketingowy?
Staramy się dywersyfikować działania tak, aby docierać z naszymi produktami do jak największego grona dzieci i rodziców oraz budować wizerunek marki Wader. Funkcjonuje wiele różnych kanałów, ale to produkt jest najważniejszy – ciekawa, kolorowa, rozwijająca wyobraźnię dziecka – zabawka. Żółto-niebieski znak Wader to mocna marka – na ten wizerunek pracujemy już prawie 30 lat.

Sweet Baby Town – nowość 2018.

W ubiegłym roku popularna linia klocków Blocks Create&Play pojawiła się w zupełnie nowych opakowaniach i szacie graficznej. Czy w najbliższym czasie planujecie zmianę opakowań czy identyfikacji wizualnej produktów marki?
Tak, u nas dzieje się to wielotorowo. Staramy się na bieżąco odświeżać znane i lubiane zabawki, dawać im nowe rodzaje opakowań, nową szatę graficzną, kolorystykę, dodatki itp. Nieustannie również pracujemy nad nowymi produktami, a efekty naszej pracy można zauważyć co kilka miesięcy. Aktualnie na rynek wprowadzamy Sweet Baby Town, Yummy Kitchen Set i nową odsłonę Giganta Wywrotki z Przyczepą. Kolejne nowości już w styczniu.

Rodzice i dzieci to trudni konsumenci, a precyzyjna odpowiedź na ich wymagania jest sporym wyzwaniem. W przypadku zabawek jednym z najistotniejszych kryterium jest ich bezpieczeństwo. W jaki sposób Wader-Woźniak odpowiada na te wymagania klientów?
Jesteśmy ekspertami od bezpieczeństwa. Najlepszym tego dowodem są zabawki marki Wader, które po wielu latach znajdują się w domach naszych pierwszych, już dzisiaj dorosłych, użytkowników. Rodzice chętnie kupują dzieciom Wadera, bo… sami też go mieli i przekonali się o jakości oraz wytrzymałości naszych produktów.

Rozmawiała Jaga Kolawa

Marcin Woźniak – Prezes zarządu firmy Wader-Woźniak. Wspólnie z bratem, Łukaszem Woźniakiem (Wiceprezesem Zarządu) stoją na czele firmy, założonej w latach 60. ubiegłego wieku przez ich ojca Ryszarda Woźniaka. Wader-Woźniak jest wiodącym, polskim producentem zabawek dla najmłodszych dzieci. Firma jako spółka istnieje od 28 lat i jest w całości w posiadaniu kapitału polskiego. 

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.