Logo

Marketing MIX

Filozofią naszej marki jest miłość do dziecka | Monika Bekiesz, Nestlé Polska

O poczuciu misji i edukacji w sektorze produktów dla najmłodszych, filozofii marki, istniejącej na rynku ponad 90 lat, oraz Internecie, jako najistotniejszym kanale komunikacji z klientami mówi Monika Bekiesz, Group Product Manager w Nestlé Polska SA.

Nestlé jest jednym z największych przedsiębiorstw spożywczych na świecie. Oprócz jedzenia dla dzieci marki Gerber, firma produkuje też mleko i kaszki dla najmłodszych konsumentów. Czy sektor „infant nutrition” zajmuje poczesne miejsce w ofercie producenta?
Tak, produkty dla najmłodszych są dla nas bardzo ważne. Nie tylko z uwagi na wielkość tego biznesu, ale także dlatego, że od wielu lat przyświeca nam poczucie misji, edukacji, dbałości o zdrowie i rozwój naszych najmłodszych konsumentów. Przecież to właśnie od produktów dla niemowląt zaczęła się historia firmy – w 1867 roku Henri Nestlé stworzył pierwszy pełnowartościowy pokarm dla dzieci, które nie mogły być karmione mlekiem mamy.

Produkty Gerber powstały z miłości do dziecka. W 1927 roku Dorothy Gerber zaczęła robić w domu przeciery warzywno-owocowe dla swoje 5-miesięcznej córki, a już rok później wprowadzono na amerykański rynek pierwsze gotowe dania dla dzieci o nazwie „Gerber’s”. Czy te początki nadal wpływają na filozofię marki?
Oczywiście. Wszystko co robimy, od kreowania nowych produktów aż do tworzenia reklam dla marki Gerber, robimy z myślą o mamach i ich miłości do swoich pociech. Wiemy, że dla mam są one najważniejsze na świecie i chcą im zapewnić wszystko co najlepsze. Dlatego nieustannie dbamy o najwyższą jakość naszych produktów, współpracujemy tylko ze sprawdzonymi dostawcami, a nasza fabryka tworzy produkty w oparciu o rygorystyczne normy żywności dla niemowląt i małych dzieci. Ważny jest także smak – aby maluchy po prostu miały chęć jeść nasze dania czy deserki. I tu także polegamy na mamach – to one mówią nam, co będzie smakowało ich dzieciom.

Przywiązanie do tradycji i korzeni powstania brandu oddaje też opakowanie. Na słoiczku od prawie 90 lat widnieje rysunek zadowolonej twarzy tego samego niemowlaka, dziewczynki która wygrała pierwszy konkurs na ambasadora produktów Gerber. To chyba światowy ewenement na rynku FMCG?
Trudno mi powiedzieć, ile marek tak silnie kultywuje swoje tradycje, ale dla nas ten wizerunek jest z pewnością bardzo cenny. Oddaje dokładnie filozofię marki oraz to, co leży u podstaw powstawania naszych produktów – miłość do dziecka.

Od kiedy Gerber obecny jest w Polsce? Jakie kanały komunikacji z klientem są najważniejsze na naszym rynku?
Gerber jest obecny w Polsce od 1992 roku. Najistotniejszym dla nas kanałem kontaktu z konsumentami (a raczej z kupującymi, czyli mamami) jest obecnie Internet. To miejsce interakcji z konsumentami – często bardzo bliskich i bezpośrednich.

Niedawno przeprowadzono i wdrożono w Polsce relaunch całej linii słoików marki Gerber. To było na pewno duże wyzwanie, biorąc pod uwagę, że znak Gerber to jeden z najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie?
Zmieniliśmy szatę graficzną naszych słoiczków, gdyż dbamy o to, aby mamom coraz łatwiej było znaleźć na półce ten odpowiedni. Wprowadziliśmy czytelniejsze nazwy oraz łatwiejszą nawigację „produktową”. Logo Gerber – czyli jedna z najbardziej rozpoznawalnych twarzy na świecie – pozostało niezmienione.

Program Nestlé Zdrowy Start w Przyszłość – to konkursy, nagrody, a przede wszystkim wspólne dzielenie się z matkami i ojcami wiedzą i doświadczeniem na poszczególnych etapach rozwoju ich dziecka. Czy te akcje angażujące konsumentów spełniają swoją rolę i cieszą się sporym zainteresowaniem?
Rodzice łatwo gubią się w gąszczu informacji na temat opieki nad dzieckiem, które dostępne są w Internecie. Chcemy, by portal internetowy programu oraz przygotowywane przez nas materiały edukacyjne pomagały im odnaleźć się w nowej roli. Staramy się przekazywać im wiedzę, której szukają i wsparcie, którego potrzebują. Odpowiadamy na pytania na naszym fanpage’u na Facebooku oraz za pośrednictwem Centrum Informacji dla Rodziców. Rodzice piszą do nas, dzwonią, a to oznacza, że takiej pomocy potrzebują.

A jak istotna w działaniach marketingowych marki jest reklama w miejscu sprzedaży?
To jest bardzo ważny element strategii komunikacji marki Gerber. Istotne jest, aby mamy robiące zakupy naprawdę szybko i łatwo mogły odnaleźć dokładnie te produkty, których poszukują.

W wymagającej kategorii żywności dla niemowląt i małych dzieci trzeba być o krok przed konkurencją. W ubiegłym roku wprowadzono linię certyfikowanych produktów ekologicznych Gerber Organic. Czy planowane jest dalsze rozszerzenie portolio marki?
Tak, ekologia to jest rzeczywiście nowy i rosnący trend. Postanowiliśmy więc dotrzeć także do tych mam, dla których ważna jest dbałość o środowisko i naszą planetę. Chcieliśmy umożliwić im korzystanie z produktów ekologicznych z różnych kategorii produktów – nie tylko ze słoiczków – dlatego wprowadzamy właśnie, pod marką Gerber Organic kolejne organiczne propozycje dla najmłodszych. Są to kaszki zbożowe oraz deserki mleczno-owocowe dla maluszków, także z dodatkiem zbóż. Są wśród nich również produkty w bardzo popularnych ostatnio opakowaniach – wygodnych tubkach.

Czy w strategii promocji marki na najbliższe lata będą prowadzone nowe kampanie, jeśli tak to na jakich nośnikach i w jakich mediach?
Tak, planujemy nowe kampanie dla marki Gerber. Wciąż najważniejszym medium jest dla nas Internet – gdyż tam mamy najbliższy kontakt z mamami. Jednak nie zapominamy o tzw mediach tradycyjnych, czyli TV. Pamiętamy o tych, którzy cenią słowo pisane i wypowiedzi ekspertów. To dla nich jesteśmy obecni w prasie – szczególnie tej kierowanej do rodziców.

Rozmawiała Jaga Kolawa

Monika Bekiesz – Group Product Manager w Nestlé Polska SA – odpowiedzialna za kategorię posiłków i napojów dla niemowląt i małych dzieci w Nestlé Nutrition; zajmuje się przygotowaniem i wdrażaniem strategii marketingowych dla marek: Gerber, BOBO FRUT i Nestlé, wykorzystując długoletnie doświadczenie oraz ciągłą ciekawość nowinek w marketingu. 

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.