Logo

Marketing MIX

Biała Księga – rozdział „Przetarg na Produkcje Filmów Reklamowych” opublikowany!

Długo oczekiwany rozdział Białej Księgi dla obszaru produkcji filmów reklamowych został właśnie opublikowany. Dobre praktyki i najlepsze standardy są efektem organizowanego przez SAR i PSML Dialogu Branżowego, w którym uczestniczyli Reklamodawcy, Agencje i Domy Produkcyjne. Zamiarem autorów jest polepszenie przejrzystości i poprawa efektywności procesów przetargowych.

Rozdział zawiera przygotowane przez obie strony (Klientów i Domy Produkcyjne) rekomendacje, wskazówki, dwa modele procesów oraz dokumenty przetargowe przygotowane jako najlepsze standardy uwzględniające interesy, oczekiwania i możliwości obu stron.

W rozdziale znalazły się m.in.:
–   źródła wiedzy o rynku produkcji filmów reklamowych,
–   wzór prośby o informację RFI (Request For Information) w kategorii produkcja filmów reklamowych,
–   rekomendowany i opcjonalny model przetargu na produkcję filmów reklamowych,
–   minimalny czas w przetargach,
–   wskazówki efektywnej komunikacji w przetargach uwzględniającej jawność uczestników postępowań, równy dostęp do informacji i zasady udzielania informacji zwrotnych,
–   terminy płatności i koszt pieniądza w czasie,
–   rekomendacje co do ochrony własności intelektualnej i praw autorskich w przetargu.

Rozdział „Przetarg na Produkcje Filmów Reklamowych” znajduje się TUTAJ.

W grupach tematycznych w ramach Dialogu Branżowego wzięło udział 36 ekspertów ze strony Agencji oraz 42 ekspertów ze strony Reklamodawców z najbardziej reklamujących się branż: FMCG, farmaceutyki, bankowość, ubezpieczenia, media i rozrywka, telekomunikacja, transport. W spotkaniach otwartych wzięło udział ponad 220 uczestników.

– Oddajemy w ręce profesjonalistów rekomendacje i narzędzia, które odzwierciedlają unikalne ustalenia z wielu dyskusji i spotkań zespołów Reklamodawców i Domów Produkcyjnych. Dla części rynku będzie to jedynie opis najlepszych, stosowanych już przez nich praktyk w obszarze Produkcji Filmów Reklamowych. Innym uczestnikom rynku te standardy mogą pomóc uzyskiwać lepsze rezultaty w produkcji – tak jakościowe, jak i kosztowe. Mamy przekonanie, że przekazujemy zebraną w jednym miejscu wiedzę i narzędzia, które poprawiają efektywność procesów zakupowych, ich szybkość, transparentność, koszty, nie osłabiając przy tym koncentracji na cenie i jakości kupowanych usług. SAR i działający w jego strukturze Klub Producentów Reklamowych oraz PSML planują warsztaty edukacyjne i dalsze spotkania z udziałem ekspertów Dialogu, których celem będzie upowszechnianie opracowanych materiałów. Niezależnie, opracowania są już dostępne i mogą zasilać procedury biznesowe oraz codzienne działania Marketingu, Zakupów, Agencji Reklamowych i Domów Produkcyjnych – wszystkich, dla których istotna jest ciągła poprawa finalnej efektywności Produkcji Filmów Reklamowych. – mówi Małgorzata Olczak, Ekspertka Dialogu Branżowego, Liderka grupy Produkcja Filmów Reklamowych, CEE Regional Category Manager, GSK.

– Polski rynek produkcji filmów reklamowych potrzebował właśnie takiego manuala, który dziś staje się ogólnodostępnym narzędziem. Jako klub zrzeszający największe studia produkcyjne jesteśmy z tego powodu bardzo zadowoleni. Po pierwsze mamy teraz realną szansę na to, by przetargi w obszarze produkcji filmowej odbywały się w transparentnym i efektywnym trybie, którego beneficjentami są w równym stopniu obie strony. Po drugie, w wyniku ustaleń rekomendowanym modelem przetargowym stał się proces bez wskazania przez Klienta reżysera, gdzie wyceniani są proponowani przez producentów twórcy, co niweluje generowanie popytu i umożliwia rzeczywistą optymalizację kosztów produkcji przez Domy Produkcyjne. Wreszcie po trzecie poprzez aktywny udział w procesie powstawania standardów spełniliśmy obietnicę daną rynkowi i naszym członkom. Teraz przyszła pora na działania, dzięki którym standardy nie pozostaną wyłącznie treścią na stronie. – podkreśla Julian Dworak, Ekspert Dialogu Branżowego, Lider grupy Produkcja Filmów Reklamowych, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

Dotychczas opublikowane zostały następujące rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.

Ostatnie publikacje obejmą obszary: media, digital, branding oraz badania marketingowe.

Projekt Dialog Branżowy wraz z Białą Księgą Branży Komunikacji Marketingowej: Uzyskał Patronat Honorowy Ministerstwa Rozwoju. Został wyróżniony i opublikowany w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2017. Dobre praktyki” jako przykład dobrej praktyki CSR. Znalazł się w opracowaniu Ministerstwa Rozwoju i Inwestycji pt. „Organizacje branżowe a etyka biznesu. Jak organizacje branżowe mogą wyznaczać i egzekwować standardy etyczne. Przewodnik po dobrych praktykach.” jako przykład „Wypracowywania standardów postępowania w zakresie konkretnych wyzwań w branży na drodze dialogu”. Publikacja przygotowana przez Grupę roboczą ds. etyki i standardów odpowiedzialnego prowadzenia biznesuw ramach Zespołu do spraw Zrównoważonego Rozwojui Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw, organupomocniczego Ministra Inwestycji i Rozwoju.

Organizatorzy Dialogu Branżowego: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML.

Partnerzy: Klub Producentów Reklamowych, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, IAA Polska. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, OFBOR Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku, Związek Firm Public Relations, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT, Stowarzyszenie Branży Eventowej SBE, Konfederacja Lewiatan.

Partnerzy medialni: Media&Marketing Polska, MeetingPlanner.pl.

MW