Logo

Marketing MIX

Kontrowersyjna kampania „Sprawiedliwe Sądy”

Warszawski Sąd Rejonowy uznał, że finansując kampanię „Sprawiedliwe Sądy” Polska Fundacja Narodowa działała niezgodnie ze swoim statutem.

Kampania „Sprawiedliwe Sądy” ruszyła jesienią zeszłego roku, trwała zaledwie kilka miesięcy. Z pieniędzy państwowych firm wydano na nią blisko 19 mln zł – w spotach i bilbordach prezentowano „rzekome” nadużycia sędziów – często niezgodnie z prawdą.

Od początku pojawiały się wątpliwości, czy PFN ma prawo finansować kampanię, której celem było uderzenie w sędziów i sądy – wyrok stołecznego SR z 15 listopada te wątpliwości potwierdził. Fundacja zamierza skorzystać z możliwości odwołania się od wyroku sądu.

Warszawski Sąd Rejonowy 15 listopada uznał, że finansowanie kampanii „Sprawiedliwe Sądy” przez Polską Fundację Narodową jest sprzeczne z celami działania fundacji, które zawarte były w jej statucie. Sama PFN wskazywała, że akcja odpowiadała celom jej działania, powołując się na „promocję i ochronę wizerunku Rzeczypospolitej Polskiej oraz polskiej gospodarki”.

Sąd uznał jednak, że treści z kampanii – kompromitujące sędziów, którzy mogli złamać prawo – nie są promocją Polski i działają niekorzystnie zarówno na wizerunek kraju, jak na autorytet samej władzy sądowniczej.