Instytut Badań Outdooru zainaugurował kolejny etap Outdoor Tracka – pierwszego badania polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Po przekazaniu wyników pomiarów firmom uczestniczącym w projekcie, stworzono platformę do autoryzacji badań OOH, która została zaprezentowana podczas specjalnego warsztatu dla przedstawicieli domów mediowych.
Podczas spotkania zaprezentowano IDS – Inventory Delivery System. Narzędzie ma umożliwić wiarygodne zbadanie zasięgu planowanych działań OOH, zgodnie z metodologią przyjętą w badaniu Outdoor Track. Platforma uwzględni nośniki 2 największych firm OOH: AMS i Ströer w 10 aglomeracjach objętych badaniem. Spotkanie zorganizowane przez IBO miało charakter warsztatowy – uczestnikom pokazano panel administracyjny systemu i zapoznano z podstawowymi funkcjami.
– Opowiedzieliśmy też, na jakich zasadach będziemy je udostępniać – mówi Waldemar Kruk, członek zarządu IBO.
W pierwszym kwartale 2019 Instytut planuje cykl szkoleń organizowanych w poszczególnych domach mediowych.
– Zależy nam, by IDS stał się preferowanym narzędziem planowania OOH wśród klientów. Pozwoli to zrealizować podstawowy cel badania Outdoor Track, czyli umożliwienie klientom planowania i zakupu OOH w oparciu o wiarygodne dane nt. widowni i mierzalne parametry, takie jak GRP i częstotliwość – dodaje Bartosz Barański, członek zarządu IBO.
Projekt Outdoor Track jest realizowany zgodnie z metodologią opartą na licencji brytyjskich badań reklamy zewnętrznej Route. Badanie bazuje na następujących danych:
Badanie objęło swoim zasięgiem 10 największych aglomeracji w Polsce tj.: agl. warszawską, śląską, krakowską, trójmiejską, łódzką, poznańską, wrocławską, szczecińską, bydgoską i lubelską (w sumie 148 gmin w ramach aglomeracji).
JK