Logo

Marketing MIX

Innowacyjna platforma biznesowa Smarty już w Polsce!  

Wejście na polski rynek innowacyjnej platformy biznesowej SMARTY, łączącej społeczność smart shopperów z lokalnymi małymi i średnimi przedsiębiorcami, to nowy rozdział w polskiej reklamie. Konsumenci sami decydują, jakie treści reklamowe chcą oglądać i otrzymują za to benefity w postaci np. cashbacku czy ofert zakupów grupowych hot deal. Reklamodawcy efektywniej wydają pieniądze na reklamę, korzystając z targetowania, geolokalizacji i budując społeczność lojalnych klientów.

SMARTY to innowacyjna platforma marketingowa, która tworzy wspólnotę zakupową kupujących i łączy ją z lokalnymi dostawcami produktów i usług. Innowacja polega na zmianie jakości relacji pomiędzy reklamodawcą a odbiorcami reklam – na platformie Smarty obie strony otrzymują realne benefity:

  •        konsumenci – odbiorcy reklam: jakość obsługi, niższe ceny dzięki cashbackowi i realne pieniądze za dzielenie się danymi o swoich preferencjach zakupowych oraz za ich czas spędzany na oglądaniu reklam;
  •        mali i średni przedsiębiorcy – reklamodawcy – zyskują natomiast lojalnych klientów, tańsze dotarcie do nich dzięki automatyzacji marketingu i sprzedaży, a także darmową wiedzę biznesową, którą operator platformy Smarty – spółka Smartylife, dzieli się z nimi w ramach swojej misji.

Wszystko to jest możliwe dzięki technologii Big Data połączonej z algorytmami hyper-personalizacji i automatyzacji zakupów zitegrowanej z platformą cashback w trzech kanałach sprzedaży: telewizji, kanale mobilnym i tradycyjnym e-commerce/digital marketingu. Najbardziej innowacyjnym kanałem jest telewizja, z unikalną i pierwszą na skalę światową technologią interaktywnych i peronalizowanych reklam z możliwością dokonywania zakupów na ekranie TV dzięki zainstalowanemu Smarty.dekoderowi.

SMARTY dla konsumentów

Dla odbiorców-widzów to koniec ery długich bloków reklamowych, które ich nie interesują̨ i które przerywają̨ ulubione filmy i programy. Od teraz użytkownicy Smarty mogą oglądać reklamy tylko z interesujących ich kategorii i tylko wtedy, kiedy mają na to ochotę̨.

Odbiorcami Smarty są osoby, które lubią nowoczesne i efektywne rozwiązania, i chcą mądrze wydawać pieniądze, jednocześnie nie marnując czasu na oglądanie reklam, które ich nie interesują. Instalując dekoder Smarty w domu, a już niedługo także poprzez aplikację mobilną, mogą kupować́ taniej, szybciej i mądrzej oraz zarabiać na oglądaniu reklam, otrzymując Smarty.cashback za każde zakupy dokonane online lub stacjonarnie. Cashback obejmuje zarówno zakupy on-line „InHome”, dokonane na telewizorze, jak i „OutOfHome” –poprzez aplikację mobilną z geolokalizowanymi interaktywnymi ofertami. Wynagrodzenie za oglądanie reklam wizerunkowych (nie będących ofertami rozliczanymi za zakup) to kwota rzędu 0,07 zł za każdą obejrzaną reklamę. Użytkownicy Smarty mają też dostęp do limitowanych, atrakcyjnych cenowo ofert typu Hot Deal, przygotowanych przez partnerów Smarty w ramach zakupów grupowych społeczności Smarty.

Kolejne planowane udogodnienia dla odbiorców reklam to także dostęp do technologii ułatwiającej codzienne życie poprzez automatyzację zakupów produktów pierwszej potrzeby, czyli takich, które kupuje się regularnie i powtarzalnie (podstawowe produkty spożywcze, czy środki czystości). System AI (sztucznej inteligencji) ucząc się preferencji domowników wyręczy ich w załatwianiu „mniej lubianych”, a koniecznych czynności, na które poświęcają swój cenny czas.

SMARTY dla reklamodawców

Przez wiele lat reklama telewizyjna zarezerwowana była dla dużych graczy, ale teraz dzięki platformie Smarty także małe i średnie przedsiębiorstwa mogą wreszcie dotrzeć do szerokiego grona swoich potencjalnych klientów – dzięki geolokalizowanej i precyzyjnie targetowanej reklamie w telewizji, na każdym kanale i zawsze w prime time. I to, co najważniejsze – za ułamek ceny tradycyjnej kampanii reklamowej!

– To, co dotychczas było nieosiągalne, staje się możliwe – wspieramy biznesy, otwieramy nowe drogi rozwoju, doradzamy jak korzystać z narzędzi nowoczesnego marketingu. Pomagamy przedsiębiorcom sprzedawać więcej i rosnąć́ szybciej – to według Jarosława Goławskiego, Prezesa Zarządu Smartylife Sp. z o.o., najważniejsze cechy rozwiązania Smarty.

Smarty budując społeczność konsumentów daje do niej dostęp małym i średnim przedsiębiorcom. Wyręcza ich w całym procesie pozyskania nowego klienta i podtrzymania relacji oraz edukuje i udostępnia przedsiębiorcom wiedzę, jak zwiększyć dochody dzięki technologii i idei Smarty. Tym samym pozyskuje dla MŚP nowych klientów, niweluje „puste przebiegi” oraz zwiększa powtarzalność i regularność zakupów.

Optymalizacja (zwiększenie przychodów) odbywa się na etapie tworzenia oferty i kampanii reklamowych dla firmy. Doradcy Smarty pomagają skonstruować je w systemie tak, by były optymalne dla danego biznesu. Przykładowo, dla restauracji będzie to akcja promocyjna służąca zapełnieniu „pustych stolików” w czasie przedpołudniowym – kody promocyjne restauracji będą wyświetlane na ekranie telewizora (i/lub w aplikacji mobilnej) w określony sposób i w konkretnym czasie oraz kierowane do zdefiniowanej grupy odbiorców, znajdujących się w pobliżu restauracji.

Największe korzyści dla przedsiębiorców z sektora MŚP w korzystaniu z rozwiązania Smarty to:

–      reklama firmy na wszystkich kanałach TV, zawsze w prime time,

–      docieranie tylko do potencjalnych i zainteresowanych klientów, dzięki precyzyjnemu targetowaniu, które może obejmować województwo, miasto, a nawet daną ulicę – to klient decyduje, gdzie i do kogo chce dotrzeć ze swoją ofertą; przykładowo: salon fryzjerski może skierować reklamę np. tylko do klientów z dzielnicy, w której się znajduje;

–      realne wsparcie sprzedaży i wzrost obrotów firmy;

–      oszczędność czasu i pieniędzy – dzięki np. błyskawicznemu reagowaniu na sytuację i stosowaniu ofert last minute jako HOT DEAL w Smarty;

–      budowanie społeczności lojalnych klientów. 

SMARTY najpierw na Śląsku

Aktualnie trwają otwarte zapisy na bezpłatne dekodery Smarty dla odbiorców reklam z aglomeracji śląskiej. W ciągu pierwszych dni marca na dekodery zapisało się kilka tysięcy osób z regionu.

– Wliczając w to całe rodziny, które są odbiorcami Smarty w domu, możemy mówić już o kilkunastu tysiącach osób, do których mogą dotrzeć lokalni reklamodawcy na Śląsku. To bardzo dużo, a to zaledwie początek! Docelowo do końca roku planujemy, że poprzez Smarty reklamodawcy z całej Polski będą mogli dotrzeć do minimum 100.000 gospodarstw domowych – dodaje Jarosław Goławski.

Co ważne, pomimo tego, że dystrybucja dekoderów dopiero rusza, spersonalizowane oferty mogą być wysyłane już teraz na adres e-mail (a wkrótce także na dedykowaną aplikację). Dlatego każda firma, która zdecyduje się rozwijać dzięki pomocy Smarty, może pozyskiwać nowych klientów od zaraz. Warto przyłączyć się już teraz, ponieważ liczba pakietów promocyjnych Hot Deals jest ograniczona. Każda firma, która zdecyduje się wykupić taki pakiet teraz – zyskuje dostęp do całej bazy klientów Smarty nawet na 2 lata bez ograniczeń. W kolejnych etapach rozwoju biznesu będą dostępne tylko kampanie rozliczane za efekt (wyświetlenie, przekierowanie, sprzedaż), których koszt będzie większy.

JK