Logo

Marketing MIX

Kampanię społeczna – „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie”

Właśnie wystartowała kampania społeczna pt. „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie”, która porusza temat nieodpowiedzialnego spożywania alkoholu i konsekwencji z tym związanych. Influencerzy zaangażowani w akcję to Michał Mikołajczak, Tomasz Ciachorowski i Patryk Chilewicz.

Kampania ma charakter edukacyjny i jej celem jest uświadomienie, że bez względu na rodzaj alkoholu jaki spożywamy posiada on tą samą substancję C2H5OH. Dodatkowo zależy nam, aby pokazać jak może być odbierane zachowanie osoby, która przesadziła z ilością wypitego alkoholu. Koncept opiera się na publikacji nagrań na prywatnych InstaStories influencerów, którzy wzięli udział w projekcie. Filmy ukazujące bohaterów na imprezie w różnych sytuacjach  mają uświadomić młodym ludziom, jak zgubny wpływ na naszą reputację może mieć zachowanie po spożyciu za dużej ilości napojów alkoholowych.

Michał Mikołajczak i Tomasz Ciachorowski działali w duecie. Na ich InstaStories pojawiła się relacja z imprezy, na której jeden aktor przesadza z alkoholem, a drugi nagrywa to z trzeźwej perspektywy. Wzmianki nawiązujące do InstaStories celebrytów pojawiły się m.in. na grupie Hydepark, w serwisie Plotek.pl i na stronie gazeta.pl. Materiały kampanijne oraz posty influencerów oznaczane są hashtagiem #zTwarzą, dzięki czemu użytkownicy mogą szybko dotrzeć do contentu wokół całej akcji.

Etap podsumowujący to reveal od bohaterów wraz ze sprostowaniem całej sytuacji, który przekierowuje TUTAJ.

Na fan page’u „Alkohol. Zawsze Odpowiedzialnie” akcję podzieliliśmy na różne cykle, tj.:

  •    edukacyjny – prezentujący badania dot. picia alkoholu lub ciekawostki o alkoholach w formie przystępnych i ciekawych infografik;
  •    AAA – wyjaśniający, że pojęcie „lekki” alkohol nie istnieje, a każdy napój alkoholowy pity nieodpowiedzialnie może nieść ze sobą ryzyko.  

Dodatkowo w ramach akcji Patryk Chilewicz na swoim profilu na Instagramie serwował kilka porad dotyczących odpowiedzialnego picia alkoholu #zTwarzą.

Kolejnym krokiem są bloki tematyczne w serwisie Instagram:

1. Video – filmy ukazujące krótkie scenki „Jak czujesz się po alkoholu vs Jak widzą Cię inni”. To bezpośredni follow-up do akcji influencerskiej.

2. Lifestyle – zdjęcia, na których pokazujemy, że w każdym wieku można przesadzić z alkoholem. Posty zestawiane ze zdjęciami wesołych, szczęśliwych osób, które z alkoholem nie przesadziły. Pokażemy tym samym, że zawsze można zakończyć imprezę #zTwarzą.

Na Insta Stories – „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie” pojawią się także cotygodniowe pytania o faktach i mitach na temat alkoholu, na które obserwatorzy poznają odpowiedź w następnym poście. Aby komunikować się do szerszej grupy docelowej m.in. przedstawicieli władz czy ekspertów ds. zdrowia publicznego, uruchomiliśmy cykliczny mailing, za pośrednictwem którego będziemy informować o rozpoczęciu kampanii, ważnych etapach i wydarzeniach towarzyszących.

MW