O specyfice branży ceramiki reklamowej, wprowadzaniu nowych technologii, roli outsourcingu produkcyjnego oraz unikatowej ofercie świec reklamowych mówi Maciej Pasternak, członek Zarządu Premier Group.
Premier Group. Czy może Pan powiedzieć kilka słów o tej marce?
Firma i marka powstały w 2016 roku. Kilka osób z pasją i doświadczeniem postanowiło pokazać, że nie wszystko jeszcze zostało powiedziane w branży ceramiki reklamowej. Mając sięgające blisko 20 lat doświadczenie w dekoracji porcelany i szkła oraz wsparcie naszych partnerów oraz klientów, podjęliśmy decyzję, że jesteśmy gotowi pokazać, co potrafimy. Poza działalnością związaną stricte z produkcją ceramiki reklamowej, świadczymy usługi outsourcingu produkcyjnego dla naszych partnerów oraz działamy na rynku nieruchomości.
Jak ocenia Pan rynek ceramiki reklamowej?
Rynek ceramiki reklamowej w Polsce jest zdominowany przez jednego producenta. Jest to naturalny proces przy braku aktywnej konkurencji. Pomimo tego, świetnie się na nim odnajdujemy. Dzisiejszy klient jest przede wszystkim bardziej świadomy oferty oraz tego, jaki produkt ma promować jego markę. Jeszcze 8 lat temu najważniejszą kwestią w procesie zakupu kubków była cena. Od dobrych 5 lat ta tendencja się zmienia. Zauważyliśmy to jako pierwsi i już pod „poprzednim” szyldem wprowadzaliśmy na rynek porcelanę z europejskich fabryk, stopniowo rezygnując z tanich, chińskich zamienników. Ponadto, wdrażając jako pierwsi w Polsce technologię HydroColor, pokazaliśmy, że możemy produkować kubki lepszej jakości, jeszcze bardziej spersonalizowane. Było to dość ryzykowne działanie, ponieważ nasze produkty były zdecydowanie droższe. Rynek przyjął jednak nowe technologie i produkty z entuzjazmem. Dziś pod marką Premier Group nadal rozwijamy ofertę opartą w 98% o produkty z europejskich fabryk oraz wprowadzamy technologie, których do tej pory w Polsce nikt nie oferował.
Mówi Pan o nowych technikach zdobień. Czy w dekorowaniu ceramiki jest jeszcze miejsce na coś nowego?
Tak, ciągle jest potencjał i możliwości rozwoju. Udoskonalamy też technologie już używane w naszym zakładzie. Jako jedyni w Polsce wykonujemy powłoki typu Soft Touch na porcelanie. Technologia HydroColor została rozszerzona o powłoki Beton Optic oraz imitujące mokrą powierzchnię „Wet Surface”. Oferowane przez naszą firmę techniki związane z piaskowaniem porcelany są rozwiązaniami unikatowymi na skalę Europy, a nasza wydajność, powtarzalność oraz jakość może bez wstydu konkurować z najlepszymi w tej branży. Od czerwca bieżącego roku w ofercie pojawiły się również powłoki ceramiczne funkcjonujące na rynku pod nazwami
Onglaze/ Multicolor z wypałem na 850 stopni oraz Inglaze/ Base color z wypałem na 1150 st.
Fot. Świeca reklamowa 430 ml.
Wspomniał Pan wcześniej o outsourcingu produkcyjnym. Czym firma zajmuje się w tym zakresie?
W skrócie, dekorujemy kubki pod marką innych producentów. Produkujemy dla firm z Niemiec oraz Holandii, Francji i Polski. Otrzymując produkty do dekoracji, realizujemy zlecenia, które następnie trafiają na rynek pod szyldem zleceniodawców. Zajmujemy się całym procesem zdobienia: barwieniem, drukiem i aplikacją dekoracji, wypałem, pakowaniem oraz piaskowaniem, jeśli jest w projekcie.
Czy proponują Państwo jakieś nowe modele kubków na nadchodzący sezon?
Tak. Premierę mają dwa nowe modele z serii Dallas. Wprowadzamy do oferty produkt stanowiący uzupełnienie serii i jest on dedykowany klientom nie będącym fanami dużych kubków. Pojawia się zatem Dallas o pojemności 200 ml oraz model dla fanów espresso o pojemności 100 ml.
W ofercie firmy występują również świece zapachowe. Jak ten produkt został przyjęty przez rynek?
Świece sprzedają się bardzo dobrze. Oferując klientom 5 podstawowych rozmiarów oraz 30 aromatów, jesteśmy w stanie spełnić wszelkie oczekiwania. Dodając do tego wszystkie techniki dekoracji szkła, którymi dysponujemy, możemy zaproponować naprawdę unikatowy i prestiżowy upominek reklamowy. Jeden z naszych modeli zgłoszony został do konkursu Super Gift 2019. Jego finalne wyniki poznamy podczas wrześniowych targów FestiwalMarketingu.pl w Warszawie.
Rozmawiała Jaga Kolawa
Maciej Pasternak – W Premier Group motywuje swój zespół, pomagając w tworzeniu ofert oraz pomysłów na wizualizacje produktów dla klientów. W życiu prywatnym jest fanem podróży, dobrej kuchni i sportów, zarówno wodnych, jak i tych związanych z lataniem. W wolnych chwilach biega maratony, a także oddaje się pasji gotowania.
Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.