Logo

Marketing MIX

Czekolada przepustką do świętowania | Elwira Dudzińska, Chocolissimo

O początkach marki w Polsce, jubileuszu 15-lecia, ofercie i możliwościach personalizacji rozmawiamy z Elwirą Dudzińską, specjalistką do spraw obsługi firm w Chocolissimo.

Piszecie na swojej stronie, że historia marki Chocolissimo związana jest z ciągłymi podróżami, odkrywaniem kilkusetletniej tradycji związanej z produkcją czekolady oraz eksperymentowaniem ze smakiem i łączeniem składników. Jak zaczęła się ta piękna przygoda?
Tak, rzeczywiście pomysł stworzenia firmy narodził się podczas jednej z podróży właścicieli. Firma powstała w 2004 roku i zaczynała działalność podejmując współpracę z manufakturami z Belgii, Niemiec, Szwajcarii czy Francji. Pierwsze zestawy upominkowe zostały stworzone na bazie czekoladek i pralin naszych partnerów biznesowych, wykonywanych według najbardziej strzeżonych receptur doświadczonych czekoladników. Z czasem powstały pierwsze autorskie receptury Chocolissimo, na bazie których tworzymy do dziś, ciągle je doskonaląc.

W tym roku obchodzicie jubileusz 15-lecia obecności na rynku. Jak przez te wszystkie lata zmieniała się firma?
Rzeczywiście, to już 15 lat obecności na polskim rynku. Zdążyliśmy przez te lata wypromować naszą sztandarową markę Chocolissimo, ale także Czekoladowy Telegram czy Choc&Play. Byliśmy pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła na rynek czekoladę sprzedając ją jako UPOMINEK BIZNESOWY z możliwością personalizacji. Dotąd czekoladki kojarzone były głównie z produktem masowym, który można wręczyć cioci na imieniny czy ewentualnie dziewczynie, chcąc zaprosić ją na randkę, tymczasem My, stworzyliśmy markę i pomysł na Super Gift, którym można obdarować swoich klientów chcąc podziękować im za dotychczasową współpracę i zachęcić do kontaktów na przyszłość. Z czasem okazało się, że powodów dla których biznes zainteresował się taką formą upominków jest znacznie więcej. Mamy klientów, którzy chcą promować swoje nowe produkty czy marki, szukają pomysłu na przeprosiny za opóźnienie w dostawach, chcą uczcić jubileusze. Są także branże produkujące z pozoru mało interesujące elementy jak rurki, złączki, trybiki, części maszyn i urządzeń ect., które trudno jest prezentować od strony marketingowej. I tu okazuje się, że CZEKOLADA jest doskonałym produktem, który i uatrakcyjni każdy produkt, złagodzi złość po nieterminowej dostawie i mile zaskoczy, smakiem i zapachem, pozostawiając zawsze przyjemne skojarzenie u obdarowanego. Zaczynaliśmy w małym, ciasnym biurze z niewielkim, kilkuosobowym zespołem. Każdy zajmował się wszystkim. Teraz w sezonie, produkujemy w systemie trzy-zmianowym zatrudniając ponad 300 osób.


Ręczne wylewanie czekolady.

Posiadamy już szereg certyfikatów ISO, wybudowaliśmy nową halę produkcyjną spełniającą normy: BRC-standard bezpieczeństwa żywności, dzięki której rozwijamy sprzedaż także na wielu rynkach zagranicznych. Z dużym powodzeniem obecni jesteśmy ze swoimi produktami, między innymi w Niemczech, Rumunii, Czechach i na Słowacji, ale śmiało zdobywamy także nowe rynki we Francji, Belgii czy Holandii.

Zaczynaliśmy od oferty zawierającej kilka produktów, obecnie mamy około 4 500 indeksów, w różnych wariantach smakowych, dedykowanych na wiele rynków.

W Waszej ofercie można znaleźć różnorodny asortyment, czy wszystkie produkty robicie wyłącznie z belgijskiej czekolady?
Bazą do produkcji naszych czekolad i pralin jest oczywiście czekolada belgijska. Oryginalna zawiera 100% czystego masła kakaowego i to odróżnia ją od tańszych podróbek. Mamy w ofercie przeróżne tabliczki czekolad produkowane z różnych ziaren kakao, pochodzących z różnych rejonów świata, jak z Ghany czy Ekwadoru. Fantastyczna seria czekolad do win The Bar Experience, stworzona została z wykorzystaniem smaków i aromatów ziaren z plantacji z Wenezueli, Meksyku czy Madagaskaru. Każda z nich jest inna, oddaje urok miejsc, klimatu i  zapach ziemi, z której pochodzi ziarno. Oprócz czekolad oferujemy przeróżne zestawy pralin i przekąsek w pięknych opakowaniach, czekoladowe figurki 2D i 3D oraz czekoladę do picia. Projektujemy i wykonujemy na życzenie klientów indywidualne kształty czekolad z tłoczeniem i opakowania do nich.


Czekoladowy Telegram w kopercie.

Niesłabnącym zainteresowaniem cieszy się nasz Czekoladowy Telegram, który daje możliwość ułożenia dowolnej treści wiadomości z kostek belgijskiej czekolady. Nie mogę także nie wspomnieć o NOWOŚCI na rynku czekolady, a tym samym i w naszej ofercie, czyli o czekoladzie RUBY o naturalnym, różowym kolorze. Czekolada ta uznana jest za 4 rodzaj czekolady, po białej, mlecznej i deserowej, zawiera aż 49% masy kakao, a swój niezwykły kolor i lekko owocowy smak zawdzięcza niezwykłemu ziarnu, o tej samej nazwie. Naprawdę, gorąco polecam ją wszystkim miłośnikom czekolady.

Personalizacja to przyszłość, Wasze produkty idą z tym duchem, możliwość nadrukowania zdjęcia czy personalizowany napis to nieoceniona przyjemność dla oka i serca obdarowanego. Jakie jeszcze możliwości personalizacji oferujecie?
Możliwości jest całe mnóstwo, rodzaj znakowania dostosowujemy do wybranego produktu i potrzeb klienta. Na zestawach w drewnianych szkatułkach możemy wykonać znakowanie w grawerze, nadruk techniką sitodruku czy UV. Opakowania kartonowe często wykonujemy według indywidualnego projektu dla klienta, w druku offsetowym, stosujemy tu także dodatkowe zdobienia w formie hot stampingu, przetłoku czy wybiórczego UV. Nie każdy klient decyduje się na zamówienie większych nakładów, dlatego mamy także szereg propozycji dla mniejszych ilości, dla takich realizacji proponujemy: jadalne nadruki na czekoladzie, dodanie bigowanej banderoli z nadrukiem czy dołączenie bilecika z logo. Każdy z produktów możemy także ozdobić wstążką z dodaniem logotypu zamawiającego. Nasze opakowania typu POSTCARD, dają możliwość wklejenia dowolnej grafiki czy tekstu, w okienko wieczka opakowania i taki produkt możemy przygotować nawet dla pojedynczej sztuki.

Dbamy o perfekcję wykonania, mamy bowiem świadomość, że każdy z naszych klientów chce by jego logotyp był prezentowany na materiałach najwyższej jakości.

Jakimi kanałami komunikacji docieracie do swoich klientów?
Produkty oferujemy w kanale B2C oraz B2B, zatem nasze działania marketingowe różnicujemy w zależności od sektora. I tak, do klienta indywidualnego staramy się docierać przez portale internetowe o zasięgu krajowym, sieci afiliacyjne, kampanie adwords, kampanie mailingowe, social media oraz przez współpracę z blogerami i influencerami. Skutecznym narzędziem okazała się także reklama telewizyjna. Do klienta biznesowego, z kolei docieramy reklamując się regularnie w pismach branżowych, ale także w prasie codziennej o zasięgu ogólnopolskim jak: „Rzeczpospolita” czy tygodnik „Newsweek”. W ciągu roku uczestniczymy także w kilku imprezach targowych, zawsze chętnie bierzemy udział jako Partnerzy Biznesowi w organizowanych w naszym kraju, branżowych konferencjach.

Rozmawiała Magdalena Wilczak

Elwira Dudzińska – Z Chocolissimo związana od 4 lat, zajmuje się obsługą klientów biznesowych i marketingiem. Wcześniej przez wiele lat zbierała doświadczenia w branży poligraficznej i opakowaniowej. Praca w MM Brown pozwala jej poświęcić się pasji do czekolady i brać czynny udział w tworzeniu projektów nowych produktów dedykowanych dla biznesu. W wolnych chwilach uprawia nordic walking, uwielbia podróże i czas z dobrą książką.

Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.