O tym, że marzenia się spełniają, o poszerzaniu oferty i unikatowym produkcie rozmawiamy z właścicielem firmy DreamPen, Dariuszem Liberą.
Na Waszej stronie można przeczytać, że historia firmy DreamPen, od chwili założenia, to czas nieustannego rozwoju, rozbudowywania parku maszynowego, wprowadzania nowych modeli. Jakie były początki i jak przez te wszystkie lata rozwijała się firma? Czy były kluczowe momenty w przebiegu jej działalności?
Tak, to prawda, od samego początku do dziś to czas, w którym wiele się działo. Działalność rozpoczęliśmy od importu różnych produktów reklamowych z Europy Zachodniej. Dodatkowo zajmowaliśmy się montażem długopisów dla kilku niemieckich i holenderskich firm. Jednak od samego początku naszym marzeniem i celem była produkcja własnych długopisów. Barierą były jednak finanse, gdyż taka produkcja to spory wydatek w narzędzia produkcyjne. Nasze marzenie spełniło się w 2002 roku, wtedy zamówiliśmy formy do pierwszego modelu, który nazwaliśmy Dream! Przeczucie nas nie zawiodło i długopis okazał się dużym sukcesem. Kolejne lata to nowe modele, a w 2005 inwestycja w budowę hali produkcyjno-magazynowej oraz we własne wtryskarki. 2010 to kolejny duży krok i otwarcie działu produkcji form wtryskowych. Oczywiście cały czas inwestujemy w rozwój parku maszynowego i w nowe technologie produkcji i nadruku na długopisach. W 2018 roku zostaliśmy docenieni przez władzę Województwa Lubuskiego – otrzymaliśmy Nagrodę Gospodarczą Marszałka Województwa Lubuskiego dla najlepszych firm prowadzących działalność w regionie. Nagroda została wręczona na Kongresie Gospodarczym – Lubuskie 2018 podczas uroczystej Gali, która odbyła się w Filharmonii Zielonogórskiej. DreamPen został wyróżniony z powodu licznych sukcesów gospodarczych, jak i prężnego rozwoju i inwestycji w innowacyjny przemysł. W tym roku zakończyliśmy nową inwestycję, w której oprócz maszyn wybudowano nową halę produkcyjną, drukarnię oraz biurowiec. Również w tym roku zaprezentujemy produkt który jest wynikiem prac badawczo
-rozwojowych naszego zespołu.
Ile aktualnie w swoim portfolio macie modeli długopisów? I jak często wprowadzacie nowości?
Obecnie w swojej ofercie posiadamy 28 modeli długopisów. Z reguły nowości dodajemy do oferty wraz z początkiem roku i tworzeniem nowego katalogu. Bywały lata, kiedy powiększaliśmy ofertę o 2 nowe modele, natomiast najczęściej jest to 1 nowy długopis na sezon. Od kiedy na rynek wprowadziliśmy pierwszy model z serii Clip4you – Galaxy, staraliśmy się wprowadzać takie modele, które mogą występować także w wersji z indywidualnym klipem. Długopisy z tej serii cieszą się ogromną popularnością, dlatego staraliśmy się jak najbardziej rozszerzyć i urozmaicić ofertę na nie. Z drugiej strony również staramy się dbać także o klientów, którzy zamawiają długopisy klasyczne. Do dużych, budżetowych kampanii klienci wybierają często te w najniższych cenach, dlatego powstają ciągle modele przeznaczone dla takiego odbiorcy, w świetnych cenach. Zawsze staramy się dbać o to, aby długopisy wypuszczone na rynek były dopracowane, innowacyjne, o nowoczesnym designie – tak, aby przykuć uwagę odbiorcy – ale jednocześnie funkcjonalne i wygodne, z wkładem zapewniającym wysoki komfort pisania.
Wasze długopisy dostępne są na rynkach europejskich. W jakich konkretnie krajach można je dostać? Jak wyglądało podbijanie tych rynków?
Tak to prawda, granice w Europie stoją otworem, a więc można powiedzieć że rynek europejski jest niejako naszym rynkiem lokalnym, który jest obsługiwany równie łatwo i dogłębnie jak rynek polski. Nasze długopisy sprzedajemy nie tylko tutaj, ale na całym świecie: Nigeria, RPA, Arabia Saudyjska, Korea, USA, Turcja, Rosja – to tylko niektóre z krajów, jakie mamy w swoim zasięgu. Wszystkie te rynki obsługuje biuro handlowe znajdujące się w Polsce. Natomiast niektóre kraje wymagały specjalnego podejścia – aby na nich zaistnieć decydowaliśmy się na udział w targach, tak było np. w Hongkongu, Rosji, Ukrainie czy Turcji, aby zaznaczyć swoją pozycję, pokazać swoje produkty szerszemu gronu odbiorców i zdobyć ciekawe kontakty.
Nowa siedziba Firmy DreamPen, oddana do użytku w maju 2019.
Inaczej sytuacja wyglądała w USA – tutaj ze względu na odległość, ale i wielkość rynku, zdecydowaliśmy się nie tylko wystawić na największych targach w kraju (w Chicago i w Las Vegas), ale także otworzyć oddział – DreamPen LLC i zatrudnić pracowników, pracujących lokalnie.
Na wszystkich tych rynkach znajduje się wielu dostawców długopisów, natomiast DreamPen, dzięki zaawansowanemu parkowi maszynowemu, nowoczesnemu wzornictwu, świetnej jakości i bardzo dobrym cenom – jest w stanie wypracować sobie dobrą pozycję.
Do tego dochodzi seria Clip4you – tutaj absolutnie nie mamy konkurencji, jest to coś w czym się specjalizujemy. Te produkty nas wyróżniają i powodują, że jesteśmy rozpoznawalni na rynkach europejskich jak i światowych.
Clip4You, to ciekawy model, czym różni się od swoich „kolegów”?
Długopisy z indywidualnymi klipami – Clip4You stworzono w 2012 roku. A umożliwiło to powstanie nowego działu w firmie – narzędziowni, która pozwala nam na rozpoczęcie samodzielnego przygotowania form.
Jak wskazuje nazwa, unikatowy klip może być wykonany na zamówienie w dowolnym kształcie na potrzeby klienta. Zaawansowane technologie pozwalają na wykonanie klipa w formie 2D, 2D+ lub 3D, choć właśnie trójwymiarowe klipy cieszą się największą popularnością i zainteresowaniem. Naszym atutem jest element zaskoczenia, na który klienci reagują z zachwytem. Nadruk wykonany jest cyfrowo w jakości fotograficznej, co umożliwia dopełnienie doskonałej jakości długopisów.
Sam długopis to niezwykle praktyczny przyrząd użytku codziennego. W połączeniu z formą nośnika reklamy i możliwością dowolnej personalizacji doskonale trafia on do klienta docelowego. Produkty pokazywane na naszych klipach, dzięki uprzestrzenieniu i odpowiedniemu nadrukowi doskonale oddają zawarte w nich treści. Dzięki Clip4You klienci mają szansę pokazania na długopisie nie tylko swojego logo, ale także produktu, zdjęcia, opakowania – dzięki czemu prezentacja tego elementu nabiera nowego wymiaru.
Wielu uważa, że długopis to nadal jeden z najpopularniejszych gadżetów reklamowych. Ludzie coraz częściej jednak notują ważne informacje w telefonie tudzież na innym urządzeniu. Jak reaguje rynek długopisów na tego typu nowinki technologiczne?
Myślę, że ma się dobrze, a zainteresowanie tego typu gadżetami nie słabnie. Jest to nadal bardzo popularny i tani produkt reklamowy. Jest prosty w dystrybucji, łatwo i szybko można dotrzeć dzięki niemu do finalnego odbiorcy. Działanie długopisu jako nośnika reklamy jest rozszerzone – pisząc nim, trzymamy długopis na widoku innych osób, reklamując dany produkt, firmę czy logo. Nowe technologie, gadżety powstają od lat i powstawać będą. Jednak długopisy mają silną pozycję, co pokazują każde targi reklamowe – liczba producentów, firm oferujących ten produkt, wreszcie ilość nowych modeli długopisów na rynku, pokazuje skalę jego popularności, a ilość jego odbiorców nie zmniejsza się.
Drukarnia – przestrzeń personalizacji długopisów.
W tym roku bierzecie udział jako wystawca w targach FestiwalMarketingu.pl. Jak ważnym elementem w działalności promocyjnej firmy jest obecność na tego typu imprezach targowych?
Targi są zawsze ważnym wydarzeniem w życiu naszej firmy. Dlatego wystawiamy się na wielu imprezach, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Czas targowy to czas wzmożonej aktywności, prezentacji nowych produktów, rozwiązań. Ale także spotykania się z klientami obecnymi, jak i nawiązywania nowych kontaktów. Takie spotkania wzmacniają relacje z klientami, przywiązują ich do firmy i produktów. Prezentacja telefonicznie czy mailowo nigdy nie może się równać z rozmową face to face z klientem.
Czy w najbliższym czasie planujecie większe inwestycje, zmiany, kolejne nowości?
Nasza największa inwestycja ostatnich lat właśnie się zakończyła – kilka tygodni temu zakończyliśmy budowę nowej siedziby firmy DreamPen. Znajduje się tu nowy biurowiec, drukarnia, ale także powiększyła się powierzchnia produkcyjna, magazynowa, jak i narzędziownia.
Dzięki dodatkowej przestrzeni i wyposażeniu zaplecza technicznego i biurowego, firma będzie mogła jeszcze lepiej i jeszcze szybciej realizować nawet najbardziej wymagające projekty. Zamiłowanie do perfekcji, wraz z doświadczeniem kadry kontrolującej zamówienia na każdym etapie, począwszy od projektu, produkcji, poprzez personalizację, umożliwia precyzję wykonywanych zamówień w krótkim czasie realizacji.
Jak wspomniałem, nasza największa inwestycja się zakończyła, ale już realizowana jest kolejną, której rezultat zaprezentujemy pod koniec tego roku!
Rozmawiała Magdalena Wilczak
Dariusz Libera – Właściciel i założyciel firmy DreamPen. Prowadzi ją od 20 lat, zna od podszewki i spełnia się w niej jako multizadaniowiec. Inżynier informatyk, absolwent Politechniki Zielonogórskiej.
Twórca i główny projektant modeli długopisów produkowanych w DreamPen. W wolnych chwilach oddaje się swojej drugiej, zaraz po pracy, pasji jaką jest golf.
Wywiad ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.