Logo

Marketing MIX

Mondelēz International ogłasza zmianę na stanowisku Dyrektora Zarządzającego w Polsce i Krajach Bałtyckich

Mondelēz International, wiodący producent słodyczy w Polsce i światowy lider produkcji ulubionych marek konsumentów, takich jak czekolady i ciastka Milka, ciastka Oreo i belVita oraz cukierki i gumy Halls, ogłosił zmianę na stanowisku Dyrektora Zarządzającego Polski i Krajów Bałtyckich.

Od 1 października br. funkcję tę pełnić będzie Marcin Dobrock. Nowy Dyrektor Zarządzający związany jest z Mondelēz International od 10 lat. Przez ostatnie dwa lata pełnił rolę Dyrektora Kategorii „Meals” na Europę Południową, do której należą m.in. takie marki jak Philadelphia. Przez blisko dekadę związany był europejską centralą Mondelēz International w Szwajcarii, gdzie zarządzał regionalnym zespołem ds. innowacji w Kategorii Czekolady oraz działem licencjonowania. W nowej roli zastąpi dotychczasowego Dyrektora Zarządzającego, Janusza Idczaka.

Janusz Idczak pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego w Polsce przez ostatnie 2,5 roku, jednak z Mondelez/Kraft Foods związany był przez niemal całą, trwającą już blisko 20 lat, karierę w branży FMCG. Odegrał kluczową rolę w wielu projektach i transformacjach, będących częścią strategii wzrostu i rozwoju firmy, m.in. w przejęciu firmy Stollwerck, fuzjach z LU oraz z Cadbury, czy wreszcie odłączeniu od Mondelez biznesu kawowego.

W czasie jego zarządzania firma utrzymała i wzmocniła pozycję lidera w kategorii ciastek markowych i czekolady w Polsce, a także weszła w kategorię gum do żucia dzięki rozwojowi marki Halls. Dobrze rozwijał się bałtycki oddział, jak i kanały sprzedaży na obu rynkach. Firma angażowała się w szerokozasięgowe kampanie marketingowe takie jak np. „Milka. Sercem z naszymi”, dodatkowe wsparcie otrzymały marki lokalne m.in. flagowa bałtycka Karuna, Prince Polo czy Delicje. Rosły w siłę także inicjatywy z zakresu odpowiedzialnego pozyskiwania surowców. Europejskim programem Harmony, gwarantującym pszenicę do produkcji ciastek pochodzącą ze zrównoważonych upraw, objęta została fabryka w Płońsku (jako pierwsze marki Lubisie i Delicje).

Biogram

Marcin Dobrock to doświadczony manager europejskiej branży FMCG z ponad 15-letnim stażem zawodowym. Od 10 lat związany jest z Mondelēz International, gdzie ostatnio zajmował stanowisko Dyrektora Kategorii „Meals” (m.in. marka Philadelphia) na Europę Południową, a wcześniej zarządzał m.in. regionalnymi innowacjami w Kategorii Czekolady oraz działem licencjonowania. Zawodowe doświadczenia nowego Dyrektora Zarządzającego obejmują również branżę konsultingową oraz pracę w Nestlé, gdzie odpowiadał za globalny marketing różnych marek słodyczowych w kanale Duty Free.

Zdecydowaną większość swojej kariery zawodowej Marcin Dobrock spędził pracując w międzynarodowym środowisku w Europie, Azji, Ameryce czy na Bliskim Wschodzie. Pracował m.in. rok we Włoszech oraz pół roku w krajach Ameryki Południowej, jednak najdłużej związany jest ze zlokalizowaną w Szwajcarii europejską centralą Mondelēz International.

Pochodzi z Wrocławia. Bardzo mocno związany jest z Amsterdamem, gdzie spędził część dzieciństwa, uczył się i studiował. Absolwent Vrije University w Holandii oraz studiów Executive MBA z zakresu innowacji w przemyśle spożywczym w Copenhagen Business School. Pasjonat narciarstwa oraz podróży.

JK