Myśląc o roli kobiet w marketingu łatwo jest wpaść w pułapkę różnych stereotypów. Jednym z powszechniejszych jest przekonanie, że kobiety są grupą jednolitą, a więc, że ten sam przekaz trafi do wszystkich i osiągnie identyczny efekt. Nic bardziej błędnego.
Ich potrzeby, marzenia i oczekiwania różnią się od siebie, są determinowane m.in. ich wiekiem, wykształceniem czy temperamentem. Lekkomyślne generalizowanie absolutnie nie jest wskazane. Dlaczego więc po tym wszystkim co właśnie napisałem, przedstawimy gadżety Chili, przypinając im jednocześnie łatkę „idealnych dla kobiet”?
Bo podobnie jak kobiety, te produkty są po prostu wyjątkowe. Kobiety są najbardziej wartościową grupą konsumencką, dlatego nie może dziwić, że firmy kreują całe linie produktów specjalnie dla nich. Chili tworząc swą ofertę postawiło silny nacisk na design. Oprócz faktu, że dostawca ten proponuje wytwarzane na zamówienie gadżety w Chinach, które są jego autorskim pomysłem i mogą być w pełni spersonalizowane, jego europejskie stoki są pełne eleganckich i gustownych artykułów promocyjnych. Pamięci USB, power banki, bezprzewodowe głośniki czy długopisy Stylus możemy tworzyć w dowolnych kolorach, a ich matowe wykończenie daje gadżetom ekskluzywny wygląd i unikalny styl. Jakość ich wykonania zrywa ze stereotypem, że chińska produkcja wiąże się z gorszą gatunkowością materiałów, a użytkownicy oprócz prezencji będą cieszyć się ich funkcjonalnością.
Pamięci USB w dowolnym kolorze Pantone i oryginalnej formie.
W obecnych czasach sam produkt, nieważne jak ciekawy i wyjątkowy, może nie zdać egzaminu, jeśli nie zostanie odpowiednio podany. Opakowania, pudełka czy obwoluty zaczęły odgrywać fundamentalną rolę w sprzedaży. To jak dany gadżet się prezentuje, forma jego dostarczenia i ogólna estetyka są języczkami u wagi klienta, a szczególnie klienta płci żeńskiej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, Chili pakuje swoje produkty w specjalnie zaprojektowane pudełka i nie mówimy tu tylko o zestawach prezentowych, ale również o poszczególnych gadżetach. Możemy wybrać gotowe rozwiązania ze stoku, bądź stworzyć własną linię opakowań. Ogranicza nas tylko wyobraźnia i budżet.
Głośniki Chili, czyli połączenie jakości dźwięku z estetycznym wyglądem.
Oferta Chili jest dużo bogatsza niż wyżej wymienione kilka przykładów. W ich asortymencie znajdziemy m.in. gadżety samochodowe, długopisy plastikowe, metalowe czy te 2w1 z wbudowaną pamięcią USB. Natkniemy się na podkładki, ceramiczne kubki, zestawy do wina czy organizery na kable. Zakres ich działalności pozwala nam nazwać ich mianem dostawcy kompleksowego. Niektórzy z Was zauważą jednak, że ta kompleksowość kłóci się z przypiętą przez nas wcześniej łatką producenta „idealnego dla kobiet”. Wprost przeciwnie!
Gadżety z PVC w indywidualnym kształcie.
Budując w dzisiejszych czasach swoją ofertę nie możemy uciec od dwóch szalenie istotnych obserwacji. Po pierwsze, w Polsce to głównie kobiety podejmują decyzje zakupowe, a po drugie, w przeciwieństwie do mężczyzn, kupują z myślą nie tylko o sobie, ale o innych. Logicznym jest więc, że racjonalnie działający dostawca przy określeniu swej strategii sprzedaży patrzy na ogół zachowań konsumenta, a nie tylko stereotyp o nim. Dzięki różnorodności oferty, Chili nikogo nie wyklucza i szuka ze swoimi klientami współpracy i dialogu. Natomiast posiadanie stoków w Niemczech pozwala skrócić czas dostawy niektórych gadżetów do 15 dni. Zdajemy sobie sprawę, że kobiety potrafią skupiać się na kilku rzeczach jednocześnie, ale dlaczego z długiej listy zadań nie odjąć im czasochłonnego planowania dostaw z Chin?
Agencja reklamowa Fiori jest jedynym i oficjalnym dystrybutorem marki Chili w Polsce. Nieskromnie mówiąc uważamy, że tworzymy idealną parę. W końcu kto może lepiej prezentować linie damskich gadżetów niż agencja, o której sile od lat decyduje w przeważającej większości kobiecy zespół sprzedawców?
Piotr Ziemkiewicz, Fiori Agencja Reklamowa
Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine, pobierz bezpłatnie TUTAJ.