Czy czekacie Państwo na odmrożenie targów ?
Olimpia Krakowska: Targi są dla naszej firmy ważnym punktem spotkań z klientami oraz miejscem sprzyjającym do nawiązywania nowych relacji biznesowych. W lutym tego roku wystawialiśmy się na największych targach branżowych Euroshop 2020 w Dusseldorfie. Niedługo po powrocie z targów zamknięto granice i wstrzymano ruch lotniczy. Był to szok dla całej branży POS. Mimo wielu ograniczeń udało nam się podtrzymać kontakty i współpracę z rynkiem europejskim.
Można powiedzieć, że nic tak nie buduje relacji, jak bezpośrednie spotkania.
Elżbieta Klimko: Zdecydowanie. Bezpośredni kontakt face to face pozwala na zbudowanie mocnych relacji, które z czasem tylko zyskują coraz to większą jakość.
Klienci jednak często mają duże tempo pracy i cenią sobie możliwie szybkie załatwianie kwestii związanych z POS. Technologia umożliwia Nam teraz bycie w kontakcie niemalże 24h bez konieczności spotkań. Coraz więcej partnerów chętnie komunikuje się z Nami przez Whats App, pomijając maila. W bardzo szybki sposób można wysłać komunikat, wizualizację, zdjęcie czy film. Z poziomu telefonu nanieść korekty na projekcie i odesłać.
Niemniej internet stanowi jedynie doskonałe narzędzie do pracy i ostatecznie powinien być uzupełniany możliwe częstymi bezpośrednimi spotkaniami. Szczególnie w branży POS gdzie tworzymy spersonalizowane projekty wymagające doskonałego zrozumienia potrzeb klienta. Targi są doskonałą okazją do spotkania, omówienia współpracy i podzielenia się wzajemnymi refleksjami.
Czy odczuwacie Państwo odmrażanie rynku
Elżbieta Klimko: Zdecydowanie tak! Już w drugiej połowie maja rozpoczęło się ożywienie. Zaczęliśmy otrzymywać dużo zapytań na materiały POS. Niektórzy Klienci wrócili z zamówieniami, które „zaparkowali” w momencie rozpoczęcia kwarantanny. Było to dla Nas miłe zaskoczenia. Prognozowaliśmy, że do końca wakacji rynek może być zblokowany na tego typu materiały.
Okazuje się, jednak że wielu Naszych Klientów z branży FMCG, budowlanej, tekstylnej czy chemicznej odnotowała wręcz wzrosty sprzedaży w ostatnim czasie i chętnie podejmują się oddolnych działań promocyjnych.
Rozmawiała Aurelia Ścibisz