Logo

Marketing MIX

Outdoor – przegląd inspirujących projektów

Żywiec Zdrój, cała Polska

1 lipca wystartowała kolejna odsłona kampanii wody niegazowanej Żywiec Zdrój, realizowana pod hasłem „Zrównoważona przez naturę”. Działania outdoorowe były prowadzone przez cały lipiec w głównych miastach Polski. Wykorzystano w nich zarówno klasyczne formaty OOH, jak i niestandardowe rozwiązania, pozwalające na wkomponowanie dzikiej i nieskazitelnej natury Żywiecczyzny w typowe elementy przestrzeni miejskiej. Efekt ten udało się uzyskać m.in. dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań cyfrowych. Za komunikację w całości odpowiadały współpracujące na co dzień z Żywiec Zdrój agencje – koncept oraz kreację materiałów wielkoformatowych przygotowała agencja VMLY&R, za zakup mediów odpowiadał Mediacom.

Źródło: Braughman Group Media

Palmolive, 4 polskie miasta

W lipcu wystartowała spektakularna kampania muralowa Palmolive – przepełnione ciepłą zielenią malowidła autorstwa i wykonania Braughman Group Media zaprezentowane zostały w centrach 4 miast: Warszawie, Poznaniu, Łodzi i Gdańsku. Marka kosmetyczna zachęca, aby każdego dnia, pomimo natłoku obowiązków i wszechobecnej technologii, zadbać o kontakt z naturą oraz odzyskać równowagę i spokój. Kampania, której motywem przewodnim jest integracja z naturą została zrealizowana na szczegółowo wyselekcjonowanych ścianach budynków otoczonych naturalną zielenią, będących na stałe w portfolio Braughman Group Media. Wyjątkowe projekty murali przedstawiają matkę z córką integrujące się z przyrodą. Prace były równolegle prowadzone przez grupę 20 młodych polskich artystów. Wyjątkowe dzieła są wykonane w 100% ręcznie, na łącznie ponad 500m2 elewacji budynków.

Źródło: Imago Public Relations

Katowice, budynek .KTW II

Na konstrukcji budynku pojawiły się osłony przeciwwiatrowe, które stały się płótnem dla artystów grupy NIETAK. Wykonany przez nich mural ma wyrażać przywiązanie inwestora do lokalizacji, w której realizuje swój flagowy kompleks biurowy. By zachować projekt w tajemnicy, a jednocześnie nie kolidować z przebiegiem prac na budowie, artyści NIETAK.EU pracowali nocą. W pierwszej kolejności przygotowali powierzchnię malarską, którą tworzyły 44 płyty o wysokości ponad 6 metrów i szerokości ok. 1 metra. Została ona ułożona na parterze budynku i oznaczona tak, aby zespół odpowiadający za montaż osłon, mógł poskładać ją później niczym puzzle. Tyle że na wysokości ok. 50 metrów nad powierzchnią gruntu. Pomalowane osłony przeciwwiatrowe będą wykorzystywane na budowie aż do momentu wykonania 32. piętra. Inwestor rozważa umieszczenie dodatkowych fragmentów muralu na kolejnych osłonach, które planuje zamontować na budynku od strony północnej, naprzeciw .KTW I.

Źródło: AMS

Poznańskie eko przystanki

W Poznaniu powstał pierwszy w Polsce system zielonych dachów na wiatach przystankowych. Projekt ma na celu zwiększenie liczby zielonych miejsc, które są niezbędne w oczyszczaniu powietrza w mieście. Dach rozchodnikowy, który pokrywa eko wiatę, to 9 m2 zieleni w mieście, które pozwalają na zmagazynowanie w czasie deszczu nawet 90 l wody, obniżają zapylenie powietrza o ok. 15-20 proc. w otoczeniu wiaty, absorbują 7,3 kg CO2 rocznie, a w upalne dni obniżają temperaturę pod dachem wiaty o 3-5 °C. Rośliny tworzące dywan rozchodnikowy, który pokrywa dach, są bardzo wytrzymałe na warunki środowiskowe, a dodatkowo – mając długi okres kwitnienia – są przyjazne m.in. dla pszczół. Podobne rozwiązania AMS z sukcesem zastosował na pilotażowych wiatach w Warszawie i Krakowie. Ekologiczny projekt AMS „Zielone Przystanki” w Krakowie został nagrodzony SREBREM w konkursie Innovation 2019.

 

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.