Jakby to było, gdybyśmy wychodzili od lekarza z zaleceniem biegania, jazdy na rowerze czy długich spacerów? Już wkrótce taka recepta może być na porządku dziennym. Firmy Decathlon i Medicover połączyły siły i postanowiły zawalczyć o wzrost aktywności fizycznej i poprawę samopoczucia Polaków. Obie marki wierzą bowiem, że sport to zdrowie, co chcą udowodnić swoją bezprecedensową na skalę Polski akcją.
Miesiące lockdownu negatywnie odbiły się na aktywności fizycznej i samopoczuciu Polaków. Poziom tej pierwszej spadł o 34,3%, podczas gdy 28,3% z nas przybrało na wadze, a aż 70% odczuło spadek kondycji psychicznej[1]. Sieć sklepów i producent sprzętu sportowego Decathlon wierzy, że sport to zdrowie, dlatego wspólnie z Medicover chce go wypisywać na receptę. Już teraz we wszystkich centrach medycznych Medicover dostępne są specjalne recepty, które składają się ze sportowego zalecenia, informacji o dawkowaniu (wg wytycznych WHO) oraz zachęty do skorzystania z platform treningowych – Decathlon GO, czyli platformy dla wszystkich osób chcących aktywnie spędzać czas i Medicover Sport Online dedykowanej pracownikom firm.
Podjęcie działań jest o tyle ważne, że już przed pandemią aktywność fizyczna Polaków wypadała blado na tle innych krajów Unii Europejskiej. Zgodnie z raportem Eurostatu z marca 2018 r. podejmowanie aktywności fizycznej przynajmniej raz w tygodniu deklarowało jedynie 28% Polaków, podczas gdy średnia europejska wynosi 40%. Tymczasem, podejmowanie aktywności fizycznej przez co najmniej 5 dni w tygodniu zadeklarowało tylko 5% z nas, co dało wynik o 2% gorszy niż średnia w całej Unii Europejskiej.
– Dziś nieodłącznym elementem holistycznego podejścia do zdrowia, także zgodnego z definicją WHO, jest sport i zdrowy styl życia – lek. Partyk Poniewierza – dyrektor medyczny, Medicover Polska, ekspert Medicover Sport, I DAN TAEKWON-DO. – My lekarze mówimy za każdym razem i zawsze przypominamy, że sport to jeden z kluczowych elementów zdrowego stylu życia, który przekłada się na sprawność naszego ciała, ale i ma wpływ na zdrowie psychiczne. Aktywność fizyczna przynosi korzyści dla wszystkich grup wiekowych pacjentów. Jest skutecznym sposobem zapobiegania i leczenia większości chorób, przez co jest określana niekiedy jako Święty Graal współczesnej medycyny. Pomimo powszechnej wiedzy na temat zalet odpowiednio dobranych ćwiczeń fizycznych, ich podejmowanie nie jest łatwe, gdyż wiąże się z modyfikacją stylu życia i dotychczasowych nawyków. Zachęcam, więc do wytrwałości w codziennej realizacji „Recepty na zdrowie”. Niech motywacją będzie stare przysłowie: „ten, kto przeniósł górę, zaczął od małych kamyków” – dodaje Poniewierza.
– Misją Decathlon jest zachęcanie do uprawiania sportu i sprawienie, by było go w życiu Polaków jak najwięcej – wyjaśnia Wojciech Kozłowski, Dyrektor Marketingu Decathlon Polska. – Jesteśmy przekonani, że sport to zdrowie i lepsze samopoczucie, co podkreślają także badania. To dlatego, wspólnie z naszym partnerem – marką Medicover – chcemy zachęcać Polaków do regularnej aktywności fizycznej. Wszystko dzięki zapisywaniu sportu na receptę podczas wizyty lekarskiej oraz udostępnianiu naszej platformy Decathlon GO, umożliwiającej treningi – bez względu na zawartość portfela. Mamy nadzieję, że nasza akcja sprawi, że jeszcze więcej z nas włączy ćwiczenia do swojej codziennej rutyny – dodaje Kozłowski.
W ramach akcji przygotowano także kreacje zachęcające do większej aktywności fizycznej, które pojawią się na nośnikach OOH oraz w internecie. Działania zostały wsparte także przez influencerów identyfikujących się z przekazem kampanii.
[1] Raport NIZP-PZH „Sytuacja zdrowotna ludności Polski i jej uwarunkowania”, 2020.
Zachęcamy do przeczytania wywiadu z Dyrektorem Marketingu Decathlon Polska, który ukazał się na łamach OOH magazine.
Wierzymy w subsydiarność | Wojciech Kozłowski, Decathlon Polska