Tylko w oohmagazine Jak wykorzystać media społecznościowe do promowania swojego biznesu w e-commerce? | Sylwia Kupiec

Jak wykorzystać media społecznościowe do promowania swojego biznesu w e-commerce? | Sylwia Kupiec

56
0

Media społecznościowe już od dłuższego czasu nie są jedynie miejscem do nawiązywania kontaktów ze swoimi znajomymi i bliskimi. Coraz częściej są one wykorzystywane do promocji marek i dotarcia do potencjalnych klientów. Coraz większą rolę odgrywają one również jeśli chodzi o zakupy online, a także do rozwoju całej działalności e-commerce. Social media stały się tutaj nieodłącznym elementem jeśli chodzi o promocje sklepów internetowych.

Czym jest marketing e-commerce w mediach społecznościowych?

Marketing e-commerce w mediach społecznościowych to pojęcie dość szerokie, które obejmuje zarówno social selling oraz social commerce. Poszczególne z nich możemy zdefiniować jako:

• Social selling to w głównej mierze proces budowania relacji za pośrednictwem mediów społecznościowych z aktualnymi oraz potencjalnymi klientami, za pomocą powtarzalnego procesu sprzedażowego.

• Social commerce to proces sprzedaży produktów lub usług bezpośrednio w mediach społecznościowych za pomocą sklepów (np. na Facebooku lub Instagramie) lub innych rozwiązań zakupowych dostępnych w mediach społecznościowych.
• Marketing e-commerce w mediach społecznościowych to najszersze ze wszystkich pojęć i może ono obejmować zarówno budowanie świadomości marki, reklamę, zarządzanie społecznością, jak i obsługę klienta, analizę konkurencji, czy handel społecznościowy.

4 sposoby na to jak wykorzystać media społecznościowe do promowania swojego biznesu w e-commerce

1. Zacznij od zbudowania świadomości marki

Jest to długotrwały i czasochłonny proces, ale bez niego nie odniesiemy spektakularnego sukcesu. Smutna prawda jest taka, że jeśli chcemy wejść na rynek z nowym produktem lub sklepem to jeśli nie będziemy wcześniej znani naszym odbiorcom, to doprowadzenie do jakiekolwiek transakcji może być bardzo ciężkie. Dlatego przed rozpoczęciem samej sprzedaży, powinniśmy najpierw postawić na zwiększenie rozpoznawalności samej marki, także zrobić wokół tego co chcemy sprzedać jak najwięcej szumu.

2. Postaw na moc reklamy

Większość platform społecznościowych, posiada systemy reklamowe oferujące zaawansowane narzędzia do targetowania, za pomocą których możemy niemal laserowo dotrzeć do najbardziej pożądanej przez nas grupy docelowej, zdefiniowanej m.in. ze względu na wiek, płeć, lokalizacja, zainteresowania, itp. Zarówno system reklamowy Facebooka, jak i Instagram, udostępnia reklamodawcom cel reklamowy „konwersje”, który pozwala firmom zajmującym się handlem elektronicznym na tworzenie kampanii, które umożliwiają konsumentom zakup produktu bezpośrednio z wcześniej wyświetlanej reklamy. Portale te udostępniają do tego szereg formatów reklamowych do wyboru, takich jak m.in standardowe reklamy graficzne, karuzele, wideo czy kolekcje. Ten ostatni z wymienionych został stworzony specjalnie właśnie pod e-commerce i łączy w sobie elementy z katalogu produktów oraz kreatywne teksty.

3. Social Commerce czyli sprzedaż produktów bezpośrednio w social media

Wybrane portale społecznościowe oferują możliwość sprzedaży produktów bezpośrednio w serwisach i aplikacjach społecznościowych. Są to na przykład piny „Shop the Look” na Pinterest, naklejki produktów na Instagramie czy „Kup teraz” na Facebooku.
Taka możliwość posiada wiele zalet, ale najważniejszą z nich jest przede wszystkim fakt, że jest to znaczne usprawnienie sprzedaży i skrócenie ścieżki zakupowej klienta, co w konsekwencji może poprawić współczynnik konwersji, a co za tym idzie ilość dokonanych transakcji.

4. Niezawodna obsługa klienta

Dla większości marek głównym celem działań w mediach społecznościowych jest dotarcie do nowych klientów. Niemniej jednak nie możemy też zapominać o tych już wcześniej pozyskanych. Dlatego profile społecznościowe swojego sklepu powinniśmy potraktować również jako kanał obsługi klienta, za pomocą, których będziemy się z nim komunikować, odpowiadać na wszelkiego rodzaju pytania czy rozwiewać wszelkiego rodzaju wątpliwości.

Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach sama obsługa przez telefon lub adres e-mail już nie wystarczą. Miej na uwadze też fakt, że sposób, w jaki odpowiadasz na swoich profilach na pytania konsumentów, ma równie duże znaczenie jak treści, które publikujesz. Nie zapominajmy też, o tym, że opinie zadowolonych nabywców, służą również jako społeczny dowód dla potencjonalnych klientów, którzy wciąż znajdują się na etapie rozważań na ich drodze zakupowej. Natomiast angażując się w dialog ze swoimi odbiorcami, pokazujesz, że nie tylko ich cenisz, ale także doceniasz ich opinie.

W świecie e-commerce istnieje duża konkurencyjność, przez co skalowanie firmy może być stosunkowo trudne. Dlatego wykorzystaj potencjał jaki dają media społecznościowe, aby zwiększyć ruch i sprzedaż w Twoim sklepie online. Obecnie praktycznie każdy internetowy sprzedawca, powinien potraktować social media jako fundament w swojej strategii sprzedaży.

Sylwia Kupiec – Właścicielka agencji social media Shine On Agency, która pomaga swoim klientom lśnić w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy LinkedIn. Jest również konsultantką marketingu online i szkoleniowcem. Edukuje i pokazuje przedsiębiorcom, jak za pomocą mediów społecznościowych mogą stworzyć niepowtarzalny wizerunek swojej firmy lub marki, zwiększyć sprzedaż jej produktów lub usług i zbudować wokół niej lojalną społeczność.

Artykuł ukazał się w najnowszym wydaniu OOH magazine. Do pobrania TUTAJ.