Logo

Marketing MIX

IKEA oczami pracowniczek i pracowników w reportażu „Znaczy więcej”

Różne miejsca pracy i ścieżki rozwoju, ale jedna marka i budowane wokół niej wartości – tak połączono historie bohaterek i bohaterów w reportażu IKEA pt. „Znaczy więcej”. To pierwsza tego typu produkcja filmowa w IKEA, w której pracownicy i pracowniczki „od kuchni” pokazują pracę w dużej firmie. Tym samym pozwalają poznać ludzi, zespoły i towarzyszącą ich pracy niesamowitą atmosferę oraz przekonać się, że praca w IKEA znaczy więcej.

IKEA. Akcja!

Reportaż jest częścią projektu „IKEA. Akcja!”, realizowanego w firmie od roku, którego celem było wypracowanie oryginalnego sposobu na promowanie marki pracodawcy na rynku. W efekcie współpracy wielu osób zatrudnionych w IKEA Retail w Polsce wraz z zespołem filmowym powstał reportaż.

– IKEA. Akcja! to projekt, który zaangażował wiele osób z naszej organizacji. W zależności od etapu projektu, brali oni udział między innymi w pracach koncepcyjnych czy spotkaniach grupy reżyserskiej. W trakcie trwania projektu zorganizowaliśmy także wewnętrzny konkurs dla pracowniczek i pracowników, który polegał na przygotowaniu krótkiego filmu o tym, co dla nich oznacza praca w IKEA. Produkcje wybrane przez komisję konkursową zostały poddane głosowaniu, w które włączyło się ponad 20% wszystkich osób zatrudnionych w IKEA Retail. Był to pierwszy sukces naszego projektu. Liderki i liderzy rankingu głosowania publiczności wsparli nas też podczas wyboru bohaterek i bohaterów reportażu – podkreśla Aleksandra Hajecka, Liderka ds. Pozyskiwania Talentów i Budowania Marki Pracodawcy w IKEA Retail w Polsce.

Film o ludziach i pracy

Dominika, Tsezar, Bernadeta i Józef to bohaterki i bohaterzy filmu, którzy zabierają widza w świat IKEA. Prezentują go z własnej perspektywy – oczami pracowników – w autentyczny i szczery sposób. To jednak nie tylko opowieść o pracy, ale przede wszystkim o ludziach i ich niezwykłych historiach.

Dominika to energiczna kierowniczka Działu Przepływu Towarów w IKEA Lublin, która na co dzień w swojej pracy próbuje zmieniać wizerunek „logistyki tylko dla mężczyzn”. Tsezar z IKEA Wrocław, pracując w Dziale Odzyskiwania Towaru, wspiera naszą firmę w osiąganiu lokalnych celów dot. cyrkularności, sam w swoim prywatnym życiu będąc również świetnym przykładem tego podejścia. Bernadeta, sprzedawczyni w dziale, gdzie prezentujemy stoły i krzesła, jest zaangażowaną ambasadorką na rzecz działań Sustainability, nie tylko w IKEA, ale również w swoim życiu prywatnym. I Józef, Starszy Specjalista ds. Obsługi Posprzedażowej w warszawskiej Domolinii, tj. Centrum Wsparcia Klienta, dla którego osoba, z którą ma kontakt i jej potrzeby są zawsze w centrum uwagi.

„Firma urzekła mnie tym, że mogę być tutaj sobą” – mówi w trailerze filmu Dominika z Działu Przepływu Towaru w IKEA Lublin, podkreślając wartości, jakie dla IKEA, a także dla niej, są najważniejsze.

– Uzyskanie autentyczności i naturalności bohaterów to dla mnie jeden z najważniejszych aspektów tworzenia reportaży i dokumentów. Zawsze chcę ich jak najlepiej poznać oraz sprawić, aby czuli się w moim towarzystwie komfortowo. Mało mówię i dużo słucham. Staram się niczego nie sugerować i nadmiernie nie kreować. Podążam za to za ludźmi i historią. W trakcie pracy nad filmem jestem sobą i dzięki temu bohaterzy zaczynają czuć się swobodnie – mówi Szymon Wasylów, Reżyser i Scenarzysta filmu „Znaczy więcej”.

W reportażu zaprezentowano historie osób, które w sposób szczególny wyróżniają się m.in. swoim zaangażowaniem w pracę oraz postawą wobec koleżanek i kolegów z IKEA. Podczas warsztatów reżyserskich obecne były osoby zatrudnione w różnych miejscach IKEA Retail w Polsce i to one opowiadały o osobach, z którymi pracują i które w swojej codziennej pracy kierują się wartościami IKEA, inspirują i motywują pozostałą część zespołu. Na tej podstawie wybrano bohaterki i bohaterów filmu „Znaczy więcej”.

Autentyczna marka pracodawcy

Tytuł filmu nie jest przypadkowy i bezpośrednio odnosi się do nazwy platformy komunikacyjnej „Praca w IKEA. Znaczy więcej”, która wystartowała w Polsce w kwietniu 2021 r. Jej celem jest budowanie marki pracodawcy poprzez podkreślanie, że każdy z pracowników i pracowniczek IKEA może mieć pozytywny wpływ na siebie i swoje otoczenie oraz że wspólnie rozwijają się każdego dnia. W związku z tym, w swoich działaniach employer brandingowych IKEA koncentruje się m.in. na pokazaniu autentycznej atmosfery pracy w firmie, oferowanych benefitów, warunków pracy, a także zachowań oraz postaw odzwierciedlających wartości IKEA w praktyce. Te wpisane są m.in. w strategię Równości, Różnorodności i Włączania, którą IKEA Retail w Polsce realizuje od ok. 3 lat i w ten sposób wspiera przyjazną oraz otwartą kulturę pracy.

– Nasze bohaterki i bohaterowie mają odwagę do bycia po prostu sobą, nie tylko w życiu prywatnym, ale także w czasie swojej pracy. Udowadniają, że w IKEA można wyrażać siebie, swoją wyjątkowość i być za to zauważanym i docenianym. To część wartości, którymi się kierujemy w codziennej pracy. W naszej komunikacji chcemy podkreślać naszą autentyczność, dlatego do działań employer brandingowych zawsze angażujemy nasze pracowniczki i pracowników, ponieważ to oni są najlepszymi ambasadorami marki i, tak jak w tym przypadku, swoimi postawami najlepiej pokazują, że praca w IKEA znaczy więcej – mówi Paweł Bechciński, Dyrektor ds. Ludzi i Kultury Organizacji w IKEA Retail w Polsce.

Premiera on-line

Film „Znaczy więcej” został po raz pierwszy zaprezentowany bohaterkom, bohaterom, ich bliskim i zaproszonym gościom 25 października 2022 r., podczas kinowej premiery, natomiast od 26 października br., od godziny 14:00 będzie dostępny on-line: na kanale YouTube marki, w employer brandingowych mediach społecznościowych @PracawIKEA, w krótszych formach, a także na stronie www.IKEA.pl/TwojaStronaPracy. Premierze będzie towarzyszyć kampania na Instagramie oraz w serwisie YouTube.

Produkcją filmu „Znaczy więcej” zajmowało się REDfilmproduction, za działania w mediach społecznościowych i opiekę kreatywną odpowiada agencja LUCKYYOU, a opiekę merytoryczną zapewniali pracownicy i pracowniczki IKEA Retail w Polsce.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza blisko 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.

**Grupa Inter, czyli IKEA Inter IKEA Holding B.V. jest właścicielem konceptu i franczyzy IKEA (Inter IKEA Systems B.V.), asortymentu IKEA (IKEA of Sweden) i łańcucha dostaw (IKEA Supply AG i IKEA Components), a także produkcji własnej (IKEA Industry).


Więcej materiałów z branży TUTAJ.

TAGS