Logo

Gadżety reklamowe

Nowy rozdział w działalności Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych

Polska Izba Artykułów Promocyjnych działa na rynku od 2007 roku. PIAP to stowarzyszenie, którego misją jest stymulowanie rozwoju branży artykułów reklamowych i tworzenie warunków dla efektywnego funkcjonowania podmiotów działających na tym rynku, a także popularyzowanie artykułu reklamowego jako efektywnego narzędzia w marketingu. Do organizacji przynależy 177 firm – producentów, importerów, dystrybutorów artykułów reklamowych, agencje reklamowe, dostawcy usług dla branży, materiałów produkcyjnych jak i organizatorzy targów oraz media branżowe.

Członkowie stowarzyszenia korzystają obecnie z wielu narzędzi przygotowywanych przez PIAP. Oprócz spotkań szkoleniowych, otwartego networkingu, porad prawnych, czy fachowych tekstów skierowanych do profesjonalistów (m.in. Gazeta PIAP), jednym z najważniejszych jest publikacja Niezbędnika Marketera – katalogu-pigułki wiedzy o branży. – Wydanie Niezbędnika Marketera to dla nas co roku święto sprawczości i różnorodności naszej branży. W 2023 r. posłuchaliśmy głosu członków i wzmocniliśmy przekaz – to już nie jest zwykły katalog producentów czy dostawców usług, a narzędzie niezbędne każdemu marketerowi do budowania skutecznych kampanii. W dodatku katalog jest już w zasadzie publikacją dwujęzyczną. Dzięki temu docieramy coraz szerzej do odbiorców zagranicznych. Marketerzy: to dla was biblia, którą powinniście mieć i z niej korzystać – tak mówi o publikacji Edyta Lisowska, Wiceprezes Zarządu PIAP.

Polska Izba Artykułów Promocyjnych pojawia się również reprezentując członków i siłę krajowego rynku na targach w Polsce i Europie – początek 2023 roku to przede wszystkim obecność na PSI w Düsseldorfie, Promo Show w Warszawie czy CTCO w Lyonie. Wieloletnia aktywność i rozpoznawalność Izby sprawia, że organizacja ma zaszczyt reprezentować interesy całej branży na spotkaniach w Krajowej Izbie Gospodarczej oraz w Radzie Przedsiębiorców i Zespołach Roboczych przy Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Daje to wszystkim stowarzyszonym możliwość bezpośredniego wpływu na rzeczywistość legislacyjną w Polsce.

Nowy Zarząd PIAP został wybrany na kadencję trzyletnią (2022-2025), pierwszy raz w historii stowarzyszenia. Od maja 2022 r. Zarząd stowarzyszenia intensywnie pracował nad wieloma aspektami jego działalności, by pod koniec roku ogłosić plan na 2023 r.

Plan przewiduje wprowadzenie głębokich zmian w organizacji, które mają na celu zwiększenie atrakcyjności członkostwa, podniesienie rangi Izby, umiędzynarodowienie stowarzyszenia i przyciągnięcie większej liczby uczestników rynku pod skrzydła PIAP. – Zmiany muszą być wprowadzone szybko i sprawnie. Wiemy, co robić, bo przez pierwsze kilka miesięcy dogłębnie weryfikowaliśmy dokumentację, działania, zasoby i zobowiązania Izby. W pierwszej kolejności postawiliśmy na przygotowanie nowego layoutu i treści na stronę internetową. Nie tylko zyska ona na przejrzystości i będzie nowoczesną wizytówką organizacji, lecz przede wszystkim w jej centrum znajdą się sami członkowie, ich działalność. Pokażemy jaką siłą i wiedzą dysponujemy – mówi Aneta Kamińska, Wiceprezes Zarządu PIAP.

Jednocześnie, dotychczasowe działania stowarzyszenia nabiorą tempa i odświeżenia. Zwiększenie zasięgu oddziaływania PIAP wsparte zostanie zmianami zarówno strony internetowej, jak i zmianą wizerunku, poszerzeniem sieci kontaktów i wyjściem z informacjami o branży poza branżę. – Chcemy także, by model biznesowy PIAP był bardziej samowystarczalny. Na koniec lutego przeprowadzimy moderowane warsztaty design thinking z budowania modeli biznesowych, których efektem będzie wyznaczenie strategii działania na kolejne lata – nowoczesnej i spójnej, mimo zmieniających się zarządów – mówi Magdalena Humeńczuk, Członek Zarządu PIAP.

– 15 lat działania Izby to dobry moment nie tylko na refleksję i podsumowanie dotychczasowych osiągnięć. 15 lat na rynku zobowiązuje i motywuje do tego, by iść z duchem czasu i zmieniać oblicze nie tylko naszej organizacji, ale całej branży. Jako Zarząd bardzo cenimy sobie zaufanie jakie pokłada w nas rynek. Cieszymy się na każde spotkanie z przedstawicielami branży i każdą uwagę. Co więcej, zapraszamy do czynnego udziału we współtworzeniu nowej, PIAP-owskiej rzeczywistości! – podsumowuje obecnie prowadzone działania Jacek Kozłowski, Prezes Zarządu PIAP.


Artykuł ukazał się w ostatnim numerze OOH magazine. Do wglądu online TUTAJ.