– Byliśmy kojarzeni ze smartfonami, a aktualnie jesteśmy firmą zajmującą się technologiami dla biznesu. Opieraliśmy się na dziedzictwie poprzedniego logo, ale nadaliśmy mu bardziej współczesny i cyfrowy charakter, aby odzwierciedlić naszą obecną tożsamość mówi, Pekka Lundmark, prezes Nokii, w wywiadzie dla Reuters.
Fiński koncern Nokia zaprezentował swoje nowe logo i identyfikację wizualną. Obecnie dostarcza sprzęt m.in. operatorom telekomunikacyjnym i nie chce być już kojarzony z marką telefonów, która trafiła do innego przedsiębiorstwa.
Poprzednio Nokia posługiwała się logo znanym ze telefonów tej marki (z nazwą drukowanymi literami na niebieskim tle), mimo, że od prawie dekady już ich nie produkuje. W 2014 roku jej pion smartfonów Lumia został przejęty przez Microsoft, który dwa lata później sprzedał go fińskiej firmie HMD Global.
– Nowe logo oddaje Nokię taką, jaką jest dzisiaj, z odnowioną energią i zaangażowaniem jako pionierów cyfrowej transformacji – dodaje Pekka Lundmark.
Podczas MWC 2023 prezes wspomniał również, że w ubiegłym roku sprzedaż sprzętu dla firm telekomunikacyjnych stanowiła 8 proc. przychodów firmy (2 mld euro). Szybko jednak ta wartość ma przekroczyć 10 proc. Oprócz tego, Lundmark zdradza plany dotyczące większego inwestowania w urządzenia automatyzujące produkcję przemysłową.
Więcej newsów w podobnej tematyce przeczytasz TUTAJ.