Pierwsza edycja Godziny dla Ziemi odbyła się w Sydney w 2007 roku. Dziś biorą w niej udział osoby prywatne, biznesy i samorządy w tysiącach miast na całym świecie. Jej celem jest przede wszystkim symboliczne zwrócenie uwagi na zmiany klimatu i zachęta do tego, by każdego dnia wybierać spośród dostępnych alternatyw to, co lepsze dla naszej planety.
Polskie obiekty Louvre Hotels Group co roku biorą udział w akcji WWF. Dlatego już w najbliższą sobotę o godzinie 20:30 wygaszone zostanie zewnętrzne oświetlenie budynków i ograniczone światło w częściach wspólnych wszystkich hoteli, które do przyłączenia się do manifestacji zachęcają również gości za pomocą akcji informacyjnej prowadzonej w obiektach oraz mediach społecznościowych.
– Godzina dla Ziemi to symbol, ale bardzo ważny. Przypomina nam o tym, że tylko wspólnymi siłami możemy dążyć do zmiany na lepsze. Ta myśl przyświeca nam w naszych codziennych, praktycznych wysiłkach na rzecz zrównoważonego rozwoju, które polegają na zaangażowaniu Louvre Hotels Group jako korporacji, naszych franczyzobiorców, pracowników hoteli, a także wszystkich gości w minimalizowanie negatywnego wpływu branży hotelarskiej na środowisko – mówi Danuta Marcinkowska, Marketing & PR Coordinator, Louvre Hotels Group.
Codzienne działania Louvre Hotels Group rozgrywają się na dwóch poziomach. Niektóre stanowią realizację polityki sieci jako całości, inne są rezultatem indywidualnej inicjatywy poszczególnych obiektów. W tym roku we wszystkich częściach wspólnych własnościowych i zarządzanych przez LHG hoteli ustawiono nowe kosze do segregacji odpadów, a poszczególne hotele zachęca się do tego, by dążyły do wprowadzenia polityki zero waste. W awangardzie redukowania odpadów stoi koktajlbar Patio Mixology, działający w przestrzeni kulinarno-rozrywkowej The Complex przy multibrandowym obiekcie LHG w Warszawie, którego obsługa stosuje kreatywne sposoby na stuprocentowe wykorzystanie każdego produktu, wykańcza koktajle wyłącznie jadalnymi ozdobami, ogranicza stosowanie tropikalnych składników i stawia na lokalność oraz sezonowość. W lokalu ograniczono także użycie produktów jednorazowych i wykonanych z materiałów niepodlegających recyklingowi lub biodegradacji. Podobne rozwiązania stosuje się również w hotelach franczyzowych, chociażby w Royal Tulip Sand, Golden Tulip Gdańsk Residence, Golden Tulip Kraków Kazimierz czy Golden Tulip Warsaw Airport.
Dwa ostatnie z wymienionych obiektów szczególną uwagę zwracają również na kwestię marnowania i zanieczyszczania wody. W Golden Tulip Kraków Kazimierz aktywnie zachęca się gości do wybierania kranówki w celu ugaszenia pragnienia. Tak zwana krakowianka dostępna jest za darmo, bez plastiku i jest nie tylko bezpieczna, lecz także bogata w zdrowe mikroelementy. Hotel zainstalował również separatory tłuszczu w restauracji i oleju w garażu podziemnym, by skutecznie zapobiegać przedostawaniu się tych odpadów do kanalizacji. W Golden Tulip Warsaw Airport zużycie wody reguluje się natomiast za pomocą nowoczesnych perlatorów.
Hotele angażują się również w akcje na rzecz okolicznej przyrody. Przyhotelowe ule czy rozwiązania takie jak karmniki dla wiewiórek i ogródek zielarski przy krakowskim Metropolo by Golden Tulip są najlepszym wyrazem troski o bioróżnorodność w bezpośrednim sąsiedztwie. Załogi hoteli sprzątają także okoliczne tereny zielone lub wspierają tego rodzaju inicjatywy. Przykładem chociażby zeszłoroczne wysprzątanie przez zespół Golden Tulip Warsaw Centre Lasku na Kole we współpracy z warszawskimi Lasami Miejskimi czy udział Golden Tulip Międzyzdroje Residence w organizowanej przez Fundację Nasza Ziemia akcji sprzątania Wolińskiego Parku Narodowego, podczas której usunięto z jego terenu 350 kilogramów odpadów.
– Ważną częścią naszej polityki klimatycznej jest wychodzenie z inicjatywą w stronę gości. Wciąż szukamy nowych sposobów na to, by umożliwić im jak najbardziej zrównoważony pobyt. Działaniom tego rodzaju towarzyszą kampanie edukacyjne, jak chociażby ta, którą prowadzimy obecnie w hotelach Golden Tulip, Campanile i Première Classe. Tłumaczymy, jakie kroki sami podejmujemy, by ograniczyć wpływ naszych obiektów na środowisko, i zachęcamy gości, by podczas pobytów pomogli nam poprzez małe z pozoru decyzje, które mogą zrobić dużą różnicę – mówi Danuta Marcinkowska, Marketing & PR Coordinator, Louvre Hotels Group.
Więcej newsów w podobnej tematyce można przeczytać TUTAJ.