Przykładem adhezji jest przyleganie folii lub farby do powierzchni ściany, klejenie papieru do kartonu, przyleganie krwinek do ścianek naczyń krwionośnych, czy przyleganie dżdżownic do ziemi.
Adhezja jest również ważnym zagadnieniem w inżynierii materiałowej, gdyż ma wpływ na właściwości łączeń między różnymi materiałami. W dziedzinie chemii i biologii adhezja ma duże znaczenie w procesach klejenia, utrzymywania kształtu i stabilizacji struktury makromolekularnych.
Adhezja to inaczej przyleganie. A jak jest w branży reklamy? Czy adhezyjne właściwości materiałów znajdują tutaj zastosowanie?
Adhezja ma wiele zastosowań w branży reklamy. Oto kilka z nich:
W sumie zjawisko adhezji jest wykorzystywane w wielu różnych formach reklamy, ponieważ pozwala na łatwe i skuteczne przymocowanie wydruku reklamowego do różnych powierzchni. Producenci materiałów samoprzylepnych stosowanych w segmencie reklamy z reguły wykorzystują warstwę kleju akrylowego, aby wykorzystać zjawisko adhezji. Czasami jednak nie stosują warstwy kleju i wtedy mówimy o tzw. foliach adhezyjnych.
Folie „adhezyjne” to doskonałe rozwiązania dla aplikacji krótkookresowych, gdy chcesz uniknąć trudów związanych z materiałami samoprzylepnymi.
Łatwa aplikacja i demontaż bez potrzeby korzystania z usług ekspertów:
Więcej informacji:
Product Manager
Dariusz Rosłoń, tel.: +48 609 103 809, e-mail: roslon@integart.com.pl
Więcej informacji z branży TUTAJ.