Logo

Marketing MIXTylko w OOH magazine

Symbolicznie dla kobiet | Hanna Schwartz, OneDayMore

O akcji “Miesiąc Kobiet” i współpracy z polską ilustratorką Aleksandrą Morawiak, projektowaniu opakowań i polityce CSR mówi Hanna Schwartz, Kierownik Marketingu i E-commerce w OneDayMore.

W ramach akcji “Miesiąc Kobiet” postanowiliście nawiązać współpracę z Aleksandrą Morawiak, polską graficzką, która stworzyła specjalną etykietę dla Musli Premium. Skąd pomysł na takie działanie?

OneDayMore znane jest z mieszanek śniadaniowych sprzedawanych w wygodnych opakowaniach – tubach. Jako pierwsi na polskim rynku zastosowaliśmy tego typu rozwiązanie, które oprócz funkcji użytkowych, od zawsze cieszyły oko, były kreatywne, kolorowe i wyróżniające się na sklepowej półce. Tym razem zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej i połączyliśmy sztukę z życiem codziennym. Nasze Musli Premium opakowaliśmy w limitowaną przepiękną tubę stworzoną przez polską kolażystkę – Aleksandrę Morawiak. Niesie ona ze sobą symboliczny przekaz dla wszystkich kobiet, a także realne wsparcie.

A skąd wybór akurat tej ilustratorki?

Prace Oli Morawiak są pełne piękna kobiecości, a ich estetyka wpisuje się w naszą. Dodatkowo okazało się, że ilustratorka zna markę OneDayMore, dlatego współpraca od razu nabrała tempa. Ola bezbłędnie zinterpretowała nasze rozumienie kobiecej siły. Na tubie, oprócz owoców, które wchodzą w skład mieszanki, znalazły się roślinne ornamenty nawiązujące do nazwy organizacji, do której trafi część środków ze sprzedaży produktów – fundacji Kwiat Kobiecości. Cała tuba przepełniona jest symboliczną mocą, która drzemie w każdej kobiecie. To wyraz siły oraz piękna i właśnie tymi wartościami jest inspirowana.

Jak wygląda proces twórczy w sytuacji, kiedy artysta spotyka się z marką z branży spożywczej, która tworząc etykiety musi przestrzegać konkretnych przepisów?

Musieliśmy dokładnie zbriefować artystkę, by na kolażu pojawiły się wyłącznie elementy nawiązujące do składu naszej mieszanki. To były jedyne ścisłe wytyczne, które zgodnie z prawem musiały być uwzględnione w procesie twórczym. Poza tym, doskonale znając wcześniejsze realizacje Oli Morawiak, chcieliśmy dać jej maksymalnie dużo wolności, tak by zarówno nam, jak i jej ten projekt sprawił dużo radości i satysfakcji.

Warto jednak podkreślić, że akcja obejmuje nie tylko piękną etykietę, ale także działania CSR. 10 proc. przychodu ze sprzedaży kolekcjonerskiej tuby trafi do fundacji Kwiat Kobiecości. Dlaczego postawiliście połączyć akcję z działaniami charytatywnymi?

Zależało nam na stworzeniu kompleksowej akcji, która przyniosłaby korzyści szerokiej grupie kobiet. Dla naszych klientek stworzyliśmy konkursy ze wspaniałymi partnerami – marką Mokosh oraz wydawnictwem Publicat oraz udostępniliśmy na naszych profilach na Instagramie i Facebooku treści poradnikowe. Zadbaliśmy również o wsparcie kobiet potrzebujących pomocy i zdecydowaliśmy się na przekazanie 10 proc. od sprzedaży limitowanej edycji tuby musli na rzecz fundacji Kwiat Kobiecości. Ogromnie cieszymy się, że nasi klienci tak chętnie włączyli się do akcji i wsparli nasze działania.

OneDayMore

Dlaczego akurat fundacja Kwiat Kobiecości?

Wybór organizacji nie był łatwym zadaniem. W Polsce istnieje wiele inicjatyw, które wspierają kobiety w różnych sytuacjach i na różnych etapach życia. Składy naszych produktów bazują na surowcach naturalnego pochodzenia, dzięki czemu wspierają nasz organizm. Dlatego też w naszych głowach narodził się pomysł właśnie na wsparcie Fundacji Kwiat Kobiecości. Chcemy, by kobiety żyły zdrowo i szczęśliwie, a organizacja ta stawia na profilaktykę, dostęp do informacji i edukację w kontekście raka szyjki macicy i innych chorób kobiecych. Uważamy działania tej fundacji za niezwykle istotne, ponieważ bez odpowiedniej profilaktyki i regularnego badania, nie możemy mówić o zdrowym i szczęśliwym stylu życia.

A kim są kobiety OneDayMore? Jaki mają wkład w rozwój firmy?

Nasz zespół tworzy wiele wspaniałych, zaangażowanych kobiet. Stanowią one ogromną siłę na każdym etapie pracy – od powstawania pomysłów na nowe produkty, produkcję, po kontrolę jakości, obsługę klienta i wreszcie marketing. Przykładowo, nasz Pion Rozwoju Produktów, czyli miejsce, w którym tworzymy od podstaw i udoskonalamy wszystkie nasze mieszanki i produkty roślinne, prowadzony jest właśnie przez kobietę.

Czy w najbliższym czasie planujecie kolejne kampanie?

Od lat aktywnie budujemy naszą politykę CSR i podejmujemy działania na rzecz lokalnej społeczności poprzez przekazywanie produktów do banku żywności, jak i ekologii – dbamy o to, by używane surowce opakowaniowe stanowiły jak najmniejsze obciążenie dla środowiska. Co więcej, współpracujemy wyłącznie z certyfikowanymi dostawcami oraz analizujemy i monitorujemy stopień wdrożenia systemów środowiskowych przez kluczowych dostawców surowców i opakowań. W kontekście kolejnych kampanii, jedno jest pewne – nie zamierzamy zwalniać tempa i chcemy pomagać dalej.

Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko

Hanna Schwartz od ponad 3 lat jest kierownikiem marketingu i e-commerce w OneDayMore. Jest to polski producent musli, owsianek, przekąsek, a także roślinnych alternatyw mięsa. Firma powstała w 2016 roku w Poznaniu i od tego czasu dynamicznie się rozwija, poszerzając portfolio produktów oraz grono kontrahentów polskich i zagranicznych. Obecnie posiada dwie fabryki oraz dwie linie produktowe typu convenience – szybkich i łatwych w przygotowaniu pozycji. Oferta jest skierowana do ludzi aktywnych zawodowo, zajętych, a jednocześnie chcących jeść zdrowo. Składy bazują na surowcach naturalnego pochodzenia, dzięki czemu pozytywnie wpływają na zdrowie, a tym samym wydłużają życie. Stąd nazwa – OneDayMore – czyli „jeden dzień więcej”. Produkty dostępne są w dużych sieciach handlowych w Polsce oraz na 16 rynkach zagranicznych. Firma posiada sklepy internetowe w Polsce, Niemczech i Francji.


Więcej wywiadów i materiałów można znaleźć TUTAJ.