OneDayMore znane jest z mieszanek śniadaniowych sprzedawanych w wygodnych opakowaniach – tubach. Jako pierwsi na polskim rynku zastosowaliśmy tego typu rozwiązanie, które oprócz funkcji użytkowych, od zawsze cieszyły oko, były kreatywne, kolorowe i wyróżniające się na sklepowej półce. Tym razem zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej i połączyliśmy sztukę z życiem codziennym. Nasze Musli Premium opakowaliśmy w limitowaną przepiękną tubę stworzoną przez polską kolażystkę – Aleksandrę Morawiak. Niesie ona ze sobą symboliczny przekaz dla wszystkich kobiet, a także realne wsparcie.
Prace Oli Morawiak są pełne piękna kobiecości, a ich estetyka wpisuje się w naszą. Dodatkowo okazało się, że ilustratorka zna markę OneDayMore, dlatego współpraca od razu nabrała tempa. Ola bezbłędnie zinterpretowała nasze rozumienie kobiecej siły. Na tubie, oprócz owoców, które wchodzą w skład mieszanki, znalazły się roślinne ornamenty nawiązujące do nazwy organizacji, do której trafi część środków ze sprzedaży produktów – fundacji Kwiat Kobiecości. Cała tuba przepełniona jest symboliczną mocą, która drzemie w każdej kobiecie. To wyraz siły oraz piękna i właśnie tymi wartościami jest inspirowana.
Musieliśmy dokładnie zbriefować artystkę, by na kolażu pojawiły się wyłącznie elementy nawiązujące do składu naszej mieszanki. To były jedyne ścisłe wytyczne, które zgodnie z prawem musiały być uwzględnione w procesie twórczym. Poza tym, doskonale znając wcześniejsze realizacje Oli Morawiak, chcieliśmy dać jej maksymalnie dużo wolności, tak by zarówno nam, jak i jej ten projekt sprawił dużo radości i satysfakcji.
Zależało nam na stworzeniu kompleksowej akcji, która przyniosłaby korzyści szerokiej grupie kobiet. Dla naszych klientek stworzyliśmy konkursy ze wspaniałymi partnerami – marką Mokosh oraz wydawnictwem Publicat oraz udostępniliśmy na naszych profilach na Instagramie i Facebooku treści poradnikowe. Zadbaliśmy również o wsparcie kobiet potrzebujących pomocy i zdecydowaliśmy się na przekazanie 10 proc. od sprzedaży limitowanej edycji tuby musli na rzecz fundacji Kwiat Kobiecości. Ogromnie cieszymy się, że nasi klienci tak chętnie włączyli się do akcji i wsparli nasze działania.
Wybór organizacji nie był łatwym zadaniem. W Polsce istnieje wiele inicjatyw, które wspierają kobiety w różnych sytuacjach i na różnych etapach życia. Składy naszych produktów bazują na surowcach naturalnego pochodzenia, dzięki czemu wspierają nasz organizm. Dlatego też w naszych głowach narodził się pomysł właśnie na wsparcie Fundacji Kwiat Kobiecości. Chcemy, by kobiety żyły zdrowo i szczęśliwie, a organizacja ta stawia na profilaktykę, dostęp do informacji i edukację w kontekście raka szyjki macicy i innych chorób kobiecych. Uważamy działania tej fundacji za niezwykle istotne, ponieważ bez odpowiedniej profilaktyki i regularnego badania, nie możemy mówić o zdrowym i szczęśliwym stylu życia.
Nasz zespół tworzy wiele wspaniałych, zaangażowanych kobiet. Stanowią one ogromną siłę na każdym etapie pracy – od powstawania pomysłów na nowe produkty, produkcję, po kontrolę jakości, obsługę klienta i wreszcie marketing. Przykładowo, nasz Pion Rozwoju Produktów, czyli miejsce, w którym tworzymy od podstaw i udoskonalamy wszystkie nasze mieszanki i produkty roślinne, prowadzony jest właśnie przez kobietę.
Od lat aktywnie budujemy naszą politykę CSR i podejmujemy działania na rzecz lokalnej społeczności poprzez przekazywanie produktów do banku żywności, jak i ekologii – dbamy o to, by używane surowce opakowaniowe stanowiły jak najmniejsze obciążenie dla środowiska. Co więcej, współpracujemy wyłącznie z certyfikowanymi dostawcami oraz analizujemy i monitorujemy stopień wdrożenia systemów środowiskowych przez kluczowych dostawców surowców i opakowań. W kontekście kolejnych kampanii, jedno jest pewne – nie zamierzamy zwalniać tempa i chcemy pomagać dalej.
Rozmawiała Katarzyna Lipska-Konieczko
Hanna Schwartz od ponad 3 lat jest kierownikiem marketingu i e-commerce w OneDayMore. Jest to polski producent musli, owsianek, przekąsek, a także roślinnych alternatyw mięsa. Firma powstała w 2016 roku w Poznaniu i od tego czasu dynamicznie się rozwija, poszerzając portfolio produktów oraz grono kontrahentów polskich i zagranicznych. Obecnie posiada dwie fabryki oraz dwie linie produktowe typu convenience – szybkich i łatwych w przygotowaniu pozycji. Oferta jest skierowana do ludzi aktywnych zawodowo, zajętych, a jednocześnie chcących jeść zdrowo. Składy bazują na surowcach naturalnego pochodzenia, dzięki czemu pozytywnie wpływają na zdrowie, a tym samym wydłużają życie. Stąd nazwa – OneDayMore – czyli „jeden dzień więcej”. Produkty dostępne są w dużych sieciach handlowych w Polsce oraz na 16 rynkach zagranicznych. Firma posiada sklepy internetowe w Polsce, Niemczech i Francji.
Więcej wywiadów i materiałów można znaleźć TUTAJ.