Odświeżony logotyp czerpie z historycznego symbolu Polskiego Związku Kolarskiego. Charakterystycznemu orłowi towarzyszą koło oraz tarcza. Całość odświeżono i nadano jej nowoczesnego stylu, zachowując jednocześnie tradycyjny charakter. Nowy znak to współczesny herb podkreślający znaczenie doświadczenia PZKol, który pozostaje jednym z najstarszych związków sportowych w Polsce. Kolorystyka nawiązuje do barw narodowych oraz korzysta z czerni. Wyraża stabilność i wiarygodność.
Odświeżony system identyfikacji wizualnej to element zmian zachodzących w Polskim Związku Kolarskim. – Kolarstwo w Polsce ma bogatą tradycję, długą historię i wielki potencjał. Jako związek stawiamy sobie ambitne cele, nie tylko na polu sportowym. Ważny jest dla nas także rozwój na płaszczyźnie organizacyjnej, finansowej i komunikacyjnej. Liczymy, że dzięki odświeżonej identyfikacji wizualnej uda się to osiągnąć i pozyskać nowych partnerów biznesowych. To symboliczne nowe otwarcie w polskim kolarstwie – podkreśla Rafał Makowski, Prezes Polskiego Związku Kolarskiego.
Według danych CBOS na rowerze jeździ ok. 70% Polaków, to jedna z najchętniej uprawianych w kraju dyscyplin sportu. Kolarstwo zyskuje na popularności, a rowery w ostatnich latach stały się manifestem nowego, świadomego stylu życia. Kolarstwo w różnej formie dawno przestało być tylko sportem, a jest sposobem na dbanie o siebie, środowisko czy samorozwój poprzez turystykę. – Zależy nam na dalszej popularyzacji dyscypliny. To nie tylko rywalizacja i wyścigi kolarzy zawodowych, ale również zdrowy styl życia, świetna forma rekreacji oraz ekologiczny środek codziennego transportu – mówi Rafał Makowski.
Fani jednośladów mają do wyboru mnóstwo możliwości – od rowerów szosowych, przez różne odmiany MTB oraz BMX aż po kolarstwo torowe. Polski Związek Kolarski chce podążać za trendami i korzystać z rozwoju branży rowerowej.
Nowy logotyp i system identyfikacji wizualnej powstały przy współpracy z agencją Publicon Services.
Więcej newsów z branży TUTAJ.